|
Modtag fra flere sateliter på EN receiver |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | ||
Stan6
Junior bruger Oprettet: 17-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
Emne: Modtag fra flere sateliter på EN receiver Sendt: 08-November-2009 kl. 23:44 |
|
Hej venner, jeg har kigget i flere forums og erfaret, at der er flere entusiaster, der slås med samme problem. Man modtager måske Viasat, men vil gerne også modtage alle frie programmer (FTA) og eventuel et andet kodet program ved hjælp af CA modul og tilhørende kort. Eller muligvis bliver man træt af Viasat og vil gerne skifte til Canal Digital, og stadigvæk beholde muligheden for frie programmer plus program fra en anden satellit som før, uden at skulle investere flere tusinde kroner i en ny receiver. Jeg vil gerne mobilisere alle eksperter og amatører med kendskab til problematikken og bede jer om at supplere med jeres erfaring. Viasat og Canal digital som sider fast og sikkert på markedet og har monopol i DK, har indført og dikteret deres betingelser uden hensyn til forbrugere. Køb vores modtager og modtag Viasat, og kun Viasat. Hvis du vil modtager andet, skal du have 2 modtagere. Punktum. Jeg hader diktatur, og derfor prøver jeg at finde andre løsninger. Der findes nogle gamle modtagere, der kan opfylde ovennævnte krav. Jeg har selv en Triax DSI354 og modtager Viasat, hundreder af Tyske gratis kanaler og bruger Cryptoworks CA modul + kort til at modtage 10 Tjekkiske programmer. Der er andre, som Humax VACI5350, Nokia 9902s og flere, som man kan finde på Viasat side : http://www.viasat.dk/Kundeservice/Digitale-TV-boxe/menu-id-129.html Fælles for dem er at de er gamle, langsomme og kan ikke modtage HD signal. De fleste har en eller anden skavank, oftest den, at de går i stå eller ” fryser til” ved kanalskift. Zapper man meget, kan man komme ud for det flere gange i løbet af en aften. Men der findes faktisk også nye produkter på markedet. I England og Tyskland er man meget ”med”. Så følgende har jeg fundet på de Tyske sider. Mest smarte løsning er at købe en modtager, der har en indbygget harddisk og kan optage et eller flere programmer, mens du ser et andet. Det drejer sig om sat modtagere med 2 Mpeg4 tunere og hard disk. Jeg fandt denne koreanske Humax iCord, se side på Humaxdigital: http://www.humaxdigital.com/global/products/product_stb_satellite_icordhd.asp Humaxen kan ikke modtage Viasat, men så vid jeg kan se, med Conax CA modul kan man få Canal Digital. Det samme gælder Topfield TF 7700 HD 250GB HDD PVR (pris 299Euro) http://www.idealo.de/suchen/3912-digitale-sat-receiver-topfield-tf-7700-hd-pvr.html Vantage HD6000 skal kunne modtage både Visat og Canal Digital - se: http://www.eldanmark.dk/manufacturers/vantage_86/ Der er garanteret flere produkter i verden af samme eller lignede skuffe. Mærker som: Technisat, Maximum, Kathrein og mange flere. MEN: 1.Har i erfaring med nogle af dem? Skriv, vi er mange der er interreseret !!!!! 2.Kan eks Topfield købt i Tyskland med Conax CA modul vise Canal digital her i DK? Og til sidst : Hvis jeg har skrevet nogle usandheder, please, ret mig. |
||
Stan
|
||
confused
Guld medlem Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Sendt: 09-November-2009 kl. 08:54 | |
Nu ved jeg godt du focuserer på at holde prisen nede, men jeg synes nu alligevel man skal overveje om man skulle investere i en dreamboks i stedet.
De er utroligt fleksible, og du kan næsten bruge en sådan som et komplet mediecenter.
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10451 |
Sendt: 09-November-2009 kl. 09:03 | |
Der findes en specialudgave af Humax iCord med indbygget NDS på det tyske marked. Denne modtager er beregnet for de tyske Sky kanaler (tidligere Premiere), som også bruger NDS Videoguard kryptering. Jeg vil tro den også kan anvendes til Viasat, og at den så også har de samme begrænsninger som de godkendte Viasat bokse.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Stan6
Junior bruger Oprettet: 17-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
Sendt: 09-November-2009 kl. 17:00 | |
Hej fltk, du mener at man kan heller ikke modtage andre sateliter? Ja, jeg tror også at der er flere muligheder hvis man satser på Canal Digital. Hvis jeg forstår det rigtig kan man modtage Canal Digital næsten på alle receivere med CI slot, bare man køber CA modul Conax og kort fra CD. ?????
|
||
Stan
|
||
Stan6
Sendt: 09-November-2009 kl. 17:10 | |
Hej Confused - jeg nævner ikke Dream box fordi jeg ved ikke meget om dem. Jeg er ikke en SAT- eller komputer nord og kender ikke Linux, og jeg har hørt at opsætning af Dream box er kompliceret. Jeg tror ikke at det er kun mig der er lidt betænkelig. Se hvor mange Dream boxe ender i Blå avis.
Men kan vi så høre, hvilken model kunne opfylde kravene og hvor svært er det at få gang i dyret?
Kan min kone også finde ud af at se TV bagefter? Nu kender du ikke min kone...
|
||
Stan
|
||
confused
Sendt: 10-November-2009 kl. 11:00 | |
Jeg vil gerne medgive at for entusiasten, er der rigtig mange muligheder med dreamboksen, men omvendt synes jeg heller ikke man behøver at være nørd for at sætte den op. Mit kendskab til Linux er f.eks MEGET begrænset.
Som udgangspunkt vil der være menuer til alt hvad du skal installere på maskinen, så man skal ikke sidde og "fyre kommandoer" af til den i et eller andet obskurt interface.
Min dreamboks er en DM800 HD hvor jeg har sat harddisk i, så man også kan optage. Den har dog kun en enkelt tuner og også kun en enkelt kortlæser.
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
Stan6
Sendt: 10-November-2009 kl. 11:21 | |
Hvad modtager du på din DM? Skal man også have Conax CA for at kunne modtage Canal Digital?
Og hvad med Visat?
|
||
Stan
|
||
confused
Sendt: 10-November-2009 kl. 11:33 | |
Jeg modtager kun Viasat - og uden HD kanalerne som kun vil virke med deres egne bokse.
Canal Digital vil du kunne modtage uden CAM, da en af fordelene ved dreamboksen, er at den bruger softcams - altså software baserede CAM's i stedet.
|
||
|
||
Stan6
Sendt: 10-November-2009 kl. 16:16 | |
Vi går naturligvis ud fra at vi har et gyldig kort fra enten Viasat eller CD. Men nu passer kortet ikke med den nye Dream box, den er jo parret med en anden maskine?? Hvordan kommer man udenom det problem?
|
||
Stan
|
||
confused
Sendt: 12-November-2009 kl. 09:08 | |
Dreamboxen er ligeglad med parringen - med rette software, som naturligvis findes på nettet, funker det.
Jeg så det ikke som et krav fra din side, at den skulle have 2 tunere - mere at du ville samle 2 bokse i én.
Der findes alternativer til Dreambox som kan ca. det samme - også med 2 tunere.
|
||
|
||
Stan6
Sendt: 13-November-2009 kl. 10:45 | |
Sidste gang skrev jeg: ....når man får en Dream box hjem, kan den ikke modtage hverken det ene eller det andet. Hvad skal man så gøre? Instalere andet soft ware ? Og hvor får man den helt konkret fra? Følger den med på CD-rom? Og hvad gør man bagefter?
Vi går naturligvis ud fra at vi har et gyldig kort fra enten Viasat eller CD.
Come on!!!!
Er der ikke nogen der gider svare?
Og er der ikke andre der har erfaring med digitale modtagere som Topfield, Vantage eller andre?
Er der noget ulovligt i mine spørgsmål?
|
||
Stan
|
||
confused
Sendt: 13-November-2009 kl. 11:14 | |
Som jeg skrev i går, skal du finde softwaren på nettet - og ja, når du modtager den, indeholder den vist ikke det helt store.
Nej der er ikke noget ulovligt i softwaren til dreamboxen som sådan.
|
||
|
||
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |