Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Ixus
Junior bruger
Oprettet: 26-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
|
Sendt: 18-November-2009 kl. 13:05 |
confused skrev:
Jeg modtager kun Viasat - og uden HD kanalerne som kun vil virke med deres egne bokse.
Canal Digital vil du kunne modtage uden CAM, da en af fordelene ved dreamboksen, er at den bruger softcams - altså software baserede CAM's i stedet. |
Kan man ikke se DR HD med Viasat kort i dreambox ?
Redigeret af Ixus - 18-November-2009 kl. 13:06
|
|
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 18-November-2009 kl. 13:11 |
Ixus skrev:
confused skrev:
Jeg modtager kun Viasat - og uden HD kanalerne som kun vil virke med deres egne bokse.
Canal Digital vil du kunne modtage uden CAM, da en af fordelene ved dreamboksen, er at den bruger softcams - altså software baserede CAM's i stedet. |
Kan man ikke se DR HD med Viasat kort i dreambox ? |
Ikke så vidt jeg ved - den er jo en HD kanal på linie med de andre. Hvordan og hvorfor det lige er HD kanalerne, Viasat kan finde ud af at lave speciel parring på, ved jeg ikke.
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
Ixus
Junior bruger
Oprettet: 26-Oktober-2009
Point: 20
|
Sendt: 18-November-2009 kl. 13:50 |
Hmmm underligt, da DR HD ikke er en del af Viasat HD pakke. DR HD er en del af bonus pakke, at hver Viasat kunden har. Kan være, at du stadig har din Viasat kort parret med SD-receiver (bare et gæt). Hvilket besked får du, hvis du vælger DR HD kanal i kanallisten?
|
|
confused
Guld medlem
|
Sendt: 18-November-2009 kl. 14:00 |
Det handler ikke om i hvilken pakke, kanalen befinder sig - i viasat's verden bruger man deres bokse, og hvis de kan gøre noget for at binde én til deres bokse, gør de det.
Så har du en hd boks fra viasat, kan du naturligvis også modtage DR HD
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
Bobben
Super bruger
Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
|
Sendt: 18-November-2009 kl. 14:54 |
confused skrev:
Dreamboxen er ligeglad med parringen - med rette software, som naturligvis findes på nettet, funker det. |
Det er ikke sikkert at det er fullt så enkelt. Dreambox fungerer ikke med Conax pairing. Slik pairing har vært brukt i Norsk DVB-T siden 2007 og fungerer fortsatt ikke med Dreambox. Det er nok helst parringen til Viasats SD kanaler du tenker på. Viasats HD pairing av HD kanaler fungerer ikke med Dreambox. CD har i Norge varslet at HD kanalene skal "paires" og siden CD's mottagere fra ca. 2005 har vært forberedt for Conax CAS7 chipset pairing så er det nok mest sannsynlig at det blir samme type "pairing" som i Norsk DVB-T. I Norske kabelnett tilbyr allerede CD "pairing" CAM'er til godkjente IDTV. Dersom man kjøper en ikke godkjent mottager så bør man vite at den muligens ikke vil fungere i all evighet pga. manglende støtte/hardware for chipset pairing . Det er sannsynligvis heller ikke smart å kjøpe mottager uten common interface port . Canal Digital har godkjent "pairing" CAM men det krever en godkjent IDTV. Løsningen benyttes som nevt foreløpig kun i Norske kabeltv nett. Uten common interface port i mottageren blir det helt umulig å benytte en evt. godkjent "pairing CAM" dersom de blir tilgjengelige fra CD.
|
|
confused
Guld medlem
|
Sendt: 18-November-2009 kl. 15:01 |
Bobben skrev:
confused skrev:
Dreamboxen er ligeglad med parringen - med rette software, som naturligvis findes på nettet, funker det. |
Det er ikke sikkert at det er fullt så enkelt. Dreambox fungerer ikke med Conax pairing. Slik pairing har vært brukt i Norsk DVB-T siden 2007 og fungerer fortsatt ikke med Dreambox.
Det er nok helst parringen til Viasats SD kanaler du tenker på. Viasats HD pairing av HD kanaler fungerer ikke med Dreambox.
CD har i Norge varslet at HD kanalene skal "paires" og siden CD's mottagere fra ca. 2005 har vært forberedt for Conax CAS7 chipset pairing så er det nok mest sannsynlig at det blir samme type "pairing" som i Norsk DVB-T. I Norske kabelnett tilbyr allerede CD "pairing" CAM'er til godkjente IDTV.
Dersom man kjøper en ikke godkjent mottager så bør man vite at den muligens ikke vil fungere i all evighet pga. manglende støtte/hardware for chipset pairing . Det er sannsynligvis heller ikke smart å kjøpe mottager uten common interface port . Canal Digital har godkjent "pairing" CAM men det krever en godkjent IDTV. Løsningen benyttes som nevt foreløpig kun i Norske kabeltv nett. Uten common interface port i mottageren blir det helt umulig å benytte en evt. godkjent "pairing CAM" dersom de blir tilgjengelige fra CD.
|
Jeg tror du misforstår mig - jeg hentyder her til parring mellem kortet og modtager. Hos Viasat skal dit kort registreres til en bestemt boks. Og så er det jeg siger, at dreamboksen er ligeglad med denne parring.
|
|
|
Stan6
Junior bruger
Oprettet: 17-December-2007
Point: 43
|
Sendt: 26-November-2009 kl. 10:06 |
Jeg er ikke sikker på at jeg er blevet klogere. Altså:
1 Dream box virker ikke på Viasats HD kanaler
2 Dream box virker ( helt uden CA modul) på Canal Digital?
3 Topfield, Edision Argus og andre udenlandske apparater med " Conax embeded fungerer eller fungerer ikke på Canal Digital?
4 Topfield og andre udenlandske apparater fungerer eller fungerer ikke med CA modul hvis
de er udstyret med Ci slot???
5 Og hvad kalder man common interface???
Ellers mange tag for alle jeres indslag
Stan6
|
Stan
|
|
HeartWare
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4802
|
Sendt: 26-November-2009 kl. 11:16 |
Jeg har selv en DM8000 (og en DM7025) med to paraboler tilkoblet med ialt 3 LNB'er (Britiske Sky, Canal Digital og Viaskvat). Det foregår via en 4:1 DiSeq switch, som DreamBox kan styre. Jeg kører så intern card sharing mellem mine to DreamBoxe med Sky kort i min DM8000 og de to andre i min 7025'er (der er kun to kortlæsere i en DM8000, og to i en DM7025).
De kører alle via SoftCams, dvs. jeg har ikke noget rigtig CA-modul, men benytter blot kortlæserne i maskinerne.
Jeg kan modtage HD-kanalerne fra YouSee Kabel (DVB-C, DM8000) og via CanalDigital (DVB-S2, DM8000), hvorimod HD-kanalerne fra Sky og ViaSkvat ikke fungerer (p.gr.a. card pairing). Der er pt. ikke nogen løsning på dette problem, men det burde virke, hvis man propper et godkendt CA-modul i DM8000 (der har plads til sådanne) - problemet er blot at skaffe et sådant.
Er der nogen, der ved, hvordan denne pairing foregår? Parrer CAM'et både til kort og til modtager?
Common Interface (CI) er det slot, som man sætter sit Common Access (CA) modul i, og kortet indsættes så i CA-modulet.
Redigeret af HeartWare - 26-November-2009 kl. 11:17
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
|
bQvle
Bruger
Oprettet: 27-November-2009
Sted: Danmark
Point: 150
|
Sendt: 27-November-2009 kl. 05:05 |
HeartWare: Jeg overvejer selv samme løsning som dig, men DAMN jeg frygter at smide 8.000bobs efter sådan et apperat, og ricikere at der bliver lavet et ændring så man ikke længere kan benytte den til Viasat eller Canal Digital. ER det noget man bør frygte?
Hold os endelig opdateret hvis du finder ud af mere omkring CA-Modulet
|
|
bQvle
Bruger
|
Sendt: 27-November-2009 kl. 05:09 |
Forresten, kan det være denne?
Og en anden ting, jeg kan hverken se på DM800 eller DM8000 at de understøtter MPEG4. Gør de det?
|
|
confused
Guld medlem
|
Sendt: 27-November-2009 kl. 08:38 |
bQvle skrev:
Forresten, kan det være denne?
Og en anden ting, jeg kan hverken se på DM800 eller DM8000 at de understøtter MPEG4. Gør de det? |
Ja, det gør de begge. Dog får du ikke så meget ud af det, hvis du vil se viasat. Deres HD kanaler vil ikke virke her.
|
|
|
bQvle
Bruger
|
Sendt: 27-November-2009 kl. 09:50 |
Jeg kan godt leve med Canal Digitals HD pakke :) syntes også det er lige i overkanten at betale 100kr/md for 5 kanaler hvor jeg kun vil se en af dem.
Canal Digital er lidt længere på den front.
Men har alligevel et Teoretisk spørgsmål, Hvis man på et tidspunkt får fixet Viasats HD kanaler med et CA Modul i DM8000, vil man så også kunne se kanalerne på ens andre bokse i huset?
Jeg har tænkt at køre DM8000 som server, og DM800 som klient.
Edit: Jeg er stødt på denne tekst flere steder i vareteksten på Viacces CA Moduler "Vær opmærksom på at Viasat på sigt vil skifte til NDS / Videoguard." vil det have betydning for om Dreambox fortsat kan benyttes?
Redigeret af bQvle - 27-November-2009 kl. 10:02
|
|