recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Modtag fra flere sateliter på EN receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketModtag fra flere sateliter på EN receiver

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4802
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 23:50
Både Sky og Viasat virker fint i SD-udgave i DreamBox...

På min 7025'er skulle kortet i den originale modtager ca. en gang om måneden, men derudover så fungerede det perfekt (bortset fra HD-kanalerne). Jeg har dog endnu ikke skulle opdatere kort i original-modtager efter at have flyttet til min 8000'er...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Luckow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Både Sky og Viasat virker fint i SD-udgave i DreamBox...

På min 7025'er skulle kortet i den originale modtager ca. en gang om måneden, men derudover så fungerede det perfekt (bortset fra HD-kanalerne). Jeg har dog endnu ikke skulle opdatere kort i original-modtager efter at have flyttet til min 8000'er...

Det må have været et opsætningsproblem på din 7025'er, jeg har rodet med både 500, 600, 800 og 7025, og har aldrig været ude for det problem.
Til top
Luckow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Du kan ikke umiddelbart modtage alle tre på én boks, idet den kun har 2 kortlæsere...

Alternativt kunne man, hvis man i forvejen har en PC kørende, bare smide en kortlæsere på PC'en. Dreambox'en er ligeglad om kortet sidder i selve Dreamboxen eller på din PC. På den måde vil man kunne se alle tre udbydere. Det ville også være en billigere løsning for dem der blot vil se f.eks. Viasat og CD, altså droppe den rasende dyre DM8000, og så i stedet købe en DM800 og en kortlæser.
Til top
Luckow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af bQvle bQvle skrev:

Edit: Jeg er stødt på denne tekst flere steder i vareteksten på Viacces CA Moduler "Vær opmærksom på at Viasat på sigt vil skifte til NDS / Videoguard." vil det have betydning for om Dreambox fortsat kan benyttes?

Det er lang tid siden Viasat skiftede fra Viacces til NDS/Videoguard. :) Og det virker stadig fint, lige pånær deres HD kanaler altså.
Til top
Luckow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af Stan6 Stan6 skrev:

Hej Confused -  jeg nævner ikke Dream box fordi jeg ved ikke meget om dem. Jeg er ikke en SAT- eller komputer nord og kender ikke Linux, og jeg har hørt at opsætning af Dream box er kompliceret. Jeg tror ikke at det er kun mig der er lidt betænkelig. Se hvor mange Dream boxe ender i Blå avis.
Men kan vi så høre, hvilken model kunne opfylde kravene og hvor svært er det at få gang i dyret?
Kan min kone også finde ud af at se TV bagefter? Nu kender du ikke min kone...Thumbs Down

Hvis man er helt blank mht. en computer, så får man nok problemer med at sætte en Dreambox op. Men ellers er det ikke noget større problem, der findes masser af info om det på nettet. Når den først er sat op, så er det en kanon fleksibel og avanceret modtager. Bl.a. har den web-interface, så hvis man f.eks. har glemt at sætte den til at optage sit yndlingsprogram, så kan man bare logge ind på den via sin firma computer, og så sætte den til at optage.

Din kone lyder som at være samme "type" som min, men hun har rimelig styr på den alligevel. :) På overfladen ligner og betjenes den nemlig som en hvilken som helst anden modtager.
Til top
Stan6 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-December-2007
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 19:51
Tak Luckow så mangler jeg stadigvæk svar på følgende:
Er der nogen der kan fortælle MEGET konkret, hvor på internettet finder man software til DM8000 så at man kan  modtage: 1 Canal Digital,  2 Viasat, 3. Sky channel
Men det er måske uartig spørgsmål???
Stan
Til top
bQvle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2009
Sted: Danmark
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2009 kl. 00:06
Jeg tror ikke der skal noget specialt software til på den måde. har du opdateret til den nyeste firmware?
http://dreamboxupdate.com/opendreambox/1.5/dm8000/images/release-dm8000_2.6.1.nfi

og derudover skal du måske også bruge det som hedder CCcam 2.1.3, men er ikke sikker.

Til top
bQvle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2009
Sted: Danmark
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2009 kl. 00:09
og muligvis også noget som hedder NewCS 1.67("Added support for the new viasat cards")... anyways jeg har ikke sat mig helt ind i det.. men jeg er sikker på du kan finde ALT hvad du skal bruge her, www.dreamboxtools.com

Redigeret af bQvle - 01-December-2009 kl. 00:10
Til top
Luckow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af bQvle bQvle skrev:

Jeg tror ikke der skal noget specialt software til på den måde. har du opdateret til den nyeste firmware?
http://dreamboxupdate.com/opendreambox/1.5/dm8000/images/release-dm8000_2.6.1.nfi

og derudover skal du måske også bruge det som hedder CCcam 2.1.3, men er ikke sikker.

Jeg er ikke helt klar over om det er den officielle firmware du linker til, men den officielle firmware er ikke særlig brugbar. Jeg tror faktisk aldrig jeg har hørt om nogle Dreambox ejere der kører med den officielle. :) En Dreambox er først sjov når man har smidt f.eks. et Gemini, Peter Pan osv. firmware ind på den, så får man bl.a. mulighed for at downloade/installere et hav af plugins og programmer direkte fra Dreamboxen.
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 16:57

OK, nu er vi kommet lidt i gang med diskusion.

Er der nogen der kan fortælle MEGET konkret, hvor på internettet finder man software til DM8000 så at man kan  modtage: 1 Canal Digital,  2 Viasat, 3. Sky channel
her finder du alt duskal bruge til dm8000 http://digsat.net/wbb3, bare gå i download og vælg enigma 2 så ligger der masser af images der bare kører derudaf. du kan melde dig til og få hjælp der ligger guides til det meste , bare husk at når du selvfølgelig bruger original kort kan du bare spørge løs det er en norsk side men der er masser af dansker der også.
hilsen agger
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 17:13

Men det er måske uartig spørgsmål???
 Hvad precist vil du modtage fra SKY.? Er det de kodede kanaler.? Eller er det FTA.? Hvis det er sidstnævnte, så er det ikke SKY men Freesat som ikke har noget at gøre med SKY, andet end det sendes fra de samme Sattelitter, og dermed også kan modtages med en SKY box, men en Freesat modtager kan ikke modtage SKY.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Stan6 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-December-2007
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 23:00
Sorry, jeg har været i Tjekkiet i et par uger. Jeg vil egentlig ikke se Sky men tænkte at der er andre der vil, og at Viasat, CD og Sky er de mest eftertragtede europæiske pakker.

Men jeg har næsten besluttet mig for at købe en Vantage 7100s. Først tænkte jeg på at tage til Tyskland til Media Markt i Flesburg, men så fandt jeg en på REDCON.dk for 2660 Dk.
Hvordan er erfaringer med apparatet? Kan den vise CD uden at man skal instalere speciel soft ware- som for at modtage Viasat? Og hvad gør man den dag man skal købe kort fra CD? Skal man fortælle hvilken modtager man har? Den er jo ikke godkendt fra CD?

Har nogen prøvet at handle hos Redcon?

Til sidst vil jeg ønske jer alle i Forum en God Juul , et godt billede og perfekt lyd.
Tak for hjælp,
Stan6
Stan
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu