recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Motion JPEG til noget en BR kan afspille
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMotion JPEG til noget en BR kan afspille

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Emne: Motion JPEG til noget en BR kan afspille
    Sendt: 07-Juli-2010 kl. 15:05
Konen og jeg har fået fat på et Casio Exilim HF100, som optager 720p i Motion JPEG (AVI). Jeg har aldrig arbejdet i noget der ligner video ud over Youtube og andet web-content, så jeg har meget lidt styr på hvad jeg burde gøre ved filmene bagefter for at kunne eks. brænde dem på en optisk skive og smide den i min BluRay.

Jeg har Adobes fulde pakke med Premire, Encode hvis det skulle være nødvendigt, men som udgangspunkt, så vil jeg godt have på plads hvilket format jeg skal have det konverteret til. Jeg går ud fra, at jeg blot kan brænde HD-filmene ud på eks. en DVD, selvom det naturligvis begrænser mig til de 5 GB?

Min BluRay kan ikke æde ret meget andet end discs med film på (Sony S350), så jeg kan desværre ikke bare lave datafiler ud af det hele. Det skal være i form af noget MPEG2-agtigt - heddet det blot MPEG2 BluRay?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 15:13
Det format du skal bruge hedder AVCHD, og kan bruges til DVD

Btw så hedder det BD når du mener Blu-ray Disk
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 15:31
Tak for input. Jeg har i mellemtiden checket lidt op på hvad Premiere er i stand til og faldt over denne information:

Hvilket program kan jeg bruge til at eksportere til AVCHD? Umiddelbart, så ser det ikke ud til at det er dét Premire tilbyder mig.

Edit: Jeg kan se, at min Premiere CS3 ikke kan klare AVCHD. Crap...

Redigeret af Yakken - 07-Juli-2010 kl. 15:34
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 15:35
Det kunne være et program som dette
eller dette

Jeg har ikke den store erfaring i at bruge det, men ved at det er AVCHD der er vejen frem. Står iøvrigt også som format på mange BD'er

Redigeret af Kampus - 07-Juli-2010 kl. 15:36
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Konen og jeg har fået fat på et Casio Exilim HF100, som optager 720p i Motion JPEG (AVI). Jeg har aldrig arbejdet i noget der ligner video ud over Youtube og andet web-content, så jeg har meget lidt styr på hvad jeg burde gøre ved filmene bagefter for at kunne eks. brænde dem på en optisk skive og smide den i min BluRay.

Jeg har Adobes fulde pakke med Premire, Encode hvis det skulle være nødvendigt, men som udgangspunkt, så vil jeg godt have på plads hvilket format jeg skal have det konverteret til. Jeg går ud fra, at jeg blot kan brænde HD-filmene ud på eks. en DVD, selvom det naturligvis begrænser mig til de 5 GB?

Min BluRay kan ikke æde ret meget andet end discs med film på (Sony S350), så jeg kan desværre ikke bare lave datafiler ud af det hele. Det skal være i form af noget MPEG2-agtigt - heddet det blot MPEG2 BluRay?
Prøv at læse det her:
Jeg blev personlig aldrig selv dus med Adobe Premiere, nå det er en anden snak. Men når din film er klippet til, lagt tekster og lign. hvis du så har f.eks. roxio cd creator 2010 Pro eller et lign. program, så er det bare at smide din film derover i, lave evt. en menu og brænde din disk fra et og samme program, den konvertere også til AVCHD. Læs på nedenstående.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 16:38
Hvis du ikke har noget imod at betale for dine programmer, så kan jeg varmt anbefale TMPEGEnc Authoring Works 4, hvor du blot kan hive din .AVI fil over, lave en menu, og brænde det som enten DVD eller BluRay.

Jeg er ikke klar over om den kan klare AVCHD som output - den kan klare det som input, men jeg ved ikke, hvor stor forskel, der er på AVCHD og rigtig BluRay format, eller om du kan brænde ægte BluRay format på en DVD-skive...

Du kan jo downloade en trial version og se om det er noget...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 17:54
Tak for alle svarene. Det begynder at ligne noget.

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Prøv at læse det her:
Jeg blev personlig aldrig selv dus med Adobe Premiere, nå det er en anden snak. Men når din film er klippet til, lagt tekster og lign. hvis du så har f.eks. roxio cd creator 2010 Pro eller et lign. program, så er det bare at smide din film derover i, lave evt. en menu og brænde din disk fra et og samme program, den konvertere også til AVCHD. Læs på nedenstående.
Desværre så er det kun en løsning til hvordan man får noget fra AVCHD til AVI. Jeg har det omvendte problem. Mit kamera optager direkte i AVI (som for resten fylder RET meget...), så jeg burde ikke have problemer med at få tingene ind i Premiere. Problemet er at få skidtet ud igen, men det burde Roxio så kunne klare.

Jeg har ikke noget imod at betale for mine programmer (Adobe-pakken var trods alt ikke helt billig), men det er lidt surt at et så stort program som Premiere og Encore ikke kan gemme i et format man kan bruge på et BluRay pr. default.

Jeg kan se, at Pinacle Studio HD også kan gemme direkte i AVCHD, hvor man tilmed får redigeringsmuligheder. Jeg vil næppe nå at få sat mig grundigt ind i Premiere alligevel, så hvis jeg alligevel tager pungen frem igen, så koster Pinacle kun 380 kr.

Næste skridt kunne dog også blot være, at skifte BluRay'en ud med noget der kan læse AVI filer... En Sony S370 koster alligevel kun 1100 kr. Er der en af jer der kan spotte om dén læser AVI formatet? Er det blot MPEG1/2?
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 18:19
Jeg er lidt i tvivl om CS3 kan lave AVCHD, ellers opgrader til den nye CS5, der faktisk er en ny verden ift. CS3.

Tror også du skal se lidt på mappestruktur, da afspilleren ikke er ligeglad hvor på en skive filer er blevet smidt.

En dvd skal eks. lægges i en Video_TS mappe, og BD i en BDMV mappe.

Hvis du bor i nærheden af Viby J har jeg maskinen og softwaren.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 18:35
Jeg har allerede opgraderet fra CS3 til CS4 og jeg tror jeg hopper CS5 over. Det er simpelthen for bekosteligt at blive ved med at opgradere så stor en pakke. Jeg har ikke brugt Premiere endnu, da jeg primært købte pga. Flash, Photoshop og Fireworks, og disse programmer har ikke nok at byde på i CS5 til at jeg vil spendere så mange tusinde kroner endnu engang.

Mine forældre har også en S370 stående, så jeg kan nok prøve det i løbet af sommeren. Dét jeg ville prøve på S370 var nu i første omgang også blot en USB-stick med en AVI-fil på. Ikke en brænding af et AVCHD-format. Afspilleren læser vel data fra USBogså?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 18:39
Det ved jeg ikke om en S370 kan, men jeg har en 350'er, og den kan ikke. Det usb er til at lagre date fra nettet, og virker vist nok kun som en slags hukommelse.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 18:42
#Yakken

Der er ingen bluray afspillere som kan afspille avi filer der indeholder motion jpeg eller det audio format dine filer indeholder.

Du vil i alle tilfælde være nødt til at konvertere dine filer om til at standardiseret format som er understøttet.

Dette er for både AVCHD og BD video hovedsagligt baseret på H264/AVC og Audio baseret på AC3/DD

Hvis dine filer ikke skal redigeres findes der gode gratis værktøjer der nemt dels kan konvertere det til kompatibelt format, dels kreere en AVCHD eller BD struktur som kan brændes på en DVD og afspilles i en BD afspiller.

Skal dine filer redigeres først - altså noget med klippe og overgange osv - så er du nødt til at købe et redigerings program der understøtter import af motion jpeg avis samt understøtter export til AVCHD eller BD struktur.

Der findes flere af disse, du har selv nævnt Pinaccle, der findes også Nero pakken som indeholder et godt redigerings program (Nero Vision) der kan lave AVCHD på DVD skiver. Ulead Videostudio Pro X3 er også en mulighed.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 18:55
Nu vi er ved Sony, laver de også noget ret fornuftigt software til formålet: http://www.sonycreativesoftware.com/blurayauthoring
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu