recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Motion JPEG til noget en BR kan afspille
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMotion JPEG til noget en BR kan afspille

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Jeg har lige hentet klippet ind i Powerdirector 8, ingen problemer, det kan den sagtens åbne, og det tog 45 sekunder for powerdirector at gemme den om til en H264 default fil som endte med at fylde 21mb mod de 36mb for den originale avi fil (som skyldes den lavere bitrate på default indstillingen.. her kan vælges højere bitrate efter lyst.. op til 24mbps)

her her mediainfo på filen inden konvertering:
Generelt
Fulde navn                       : C:\Users\René\Desktop\testklip avi.avi
Format                           : AVI
Format/Info                      : Audio Video Interleave
Filstørrelse                     : 36,4 MiB
Varighed                         : 10sek.
Samlet bitrate                   : 27,8 Mbps
Masteret den                     : 2010/01/14/ 17:36 
Skrivende program                : CASIO EX-FH100
Skrivende bibliotek              : QVMI
Video
ID                               : 0
Format                           : M-JPEG
Billedtilstand                   : 8
Codec-ID                         : MJPG
Bitrate                          : 27,5 Mbps
Bredde                           : 1.280 billedpunkter
Højde                            : 720 billedpunkter
Størrelsesforhold                : 16:9
Billedfrekvens                   : 29,970 fps
ColorSpace                       : YUV
ChromaSubsampling                : 4:2:0
Skantype                         : Progressiv
Bits/(Billedpunkter*Billed)      : 0.995
Strømstørrelse                   : 36,0 MiB (99%)
Lyd
Format                           : ADPCM
Codec-ID                         : 11
Codec-ID/Tip                     : Intel
Bitratemodus                     : Konstant
Bitrate                          : 352,8 Kbps
Kanaler                          : 2 kanaler
Samplingsrate                    : 44,1 KHz
BitDepth/String                  : 4 bits
Strømstørrelse                   : 474 KiB (1%)
Interleave, varighed             : 48 ms. (1,44 videobillede)

her er mediainfo efter en tur i powerdirector... (husk jeg kan selv stille alle indstillinger manuelt således den får rigtig opløsning og bitrate osv efter dine egne ønsker.. eller du kan vælge mellem forskellige default indstillinger):
Generelt
ID                               : 0
Fulde navn                       : C:\Users\René\Desktop\Produce.m2ts
Format                           : MPEG-TS
Filstørrelse                     : 21,1 MiB
Varighed                         : 11sek.
Samlet bitrate                   : 15,9 Mbps
Maksimum samlet bitrate          : 40,0 Mbps
Video
ID                               : 4113 (0x1011)
Menu-ID                          : 1 (0x1)
Format                           : AVC
Format/Info                      : Advanced Video Codec
Formatprofil                     : High@L4.0
Formatindstillinger, CABC        : Ja
Formatindstillinger, ReFrames    : 2 billeder
Bitrate                          : 14,9 Mbps
Bredde                           : 1.920 billedpunkter
Højde                            : 1.080 billedpunkter
Størrelsesforhold                : 16:9
Billedfrekvens                   : 25,000 fps
Color space                      : YUV
Chroma subsampling               : 4:2:0
Bit depth                        : 8 bits
Skantype                         : MBAFF
Bits/(Billedpunkter*Billed)      : 0.287
Strømstørrelse                   : 19,4 MiB (92%)
Lyd
ID                               : 4352 (0x1100)
Menu-ID                          : 1 (0x1)
Format                           : AC-3
Format/Info                      : Audio Coding 3
Mode extension                   : CM (complete main)
Bitratemodus                     : Konstant
Bitrate                          : 256 Kbps
Kanaler                          : 2 kanaler
Kanalpositioner                  : Front: L R
Samplingsrate                    : 48,0 KHz
Videoforsinkelse                 : 9ms.
Strømstørrelse                   : 341 KiB (2%)

Hvordan ser det færdige matrialet ud? Kan se at det originale klip er i 30fps og ender i 25fps samt den originale er i 1280x720 og den færdige i 1920x1080, et par punkter ikke alle programmer magter til ug.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 08:39
Potter: nu har jeg ikke lige set det på den store skærm, men man kunne godt se den sample jeg havde lavet var dårligere, men det tror jeg udelukkende skyldes den lavere bitrate.

Jeg kan godt prøve at se iaften med en ny sample hvor jeg sætter bitraten til 24mbps også afspiller klippene på min krp 600a for at se forskellen.

da jeg også kan vælge andre opløsninger kan jeg også vælge en anden opløsning som matcher inputtet.. nu har jeg ikke lige tjekket men monikke jeg kan lave output i 30fps og opløsning 1280x720 også sætte den i højeste bitrate... det bør vel alt andet være bedste forudsætning for en konvertering...

Mvh

René
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 08:56
Jeg har med vilje valgt dette kamera fordi det producerer nogle ret gode videoklip, så det er et krav, at softwaren ikke ødelægger skidtet bagefter. De 30 FPS kan jeg ikke justere på, så for at undgå judder, så skal programmet også kunne gemme i dette format.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 08:59
Hvorfor har du afskrevet Elements da den kan alt det du forlanger?
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 09:06
Primært pga. de ting de selv opremser på hjemmesiden, som værende kernefeatures. Alle de nuttede effekter osv. har de lidt for meget fokus på, og dem har jeg absolut ingen interesse i. De har dog en prøveversion liggende, så jeg havde tænkt mig også at hive den hjem.

Hvis jeg læser reviews af programmerne på nettet, så ender Elements oftest som taberen, men ofte så bunder de negative anmeldelser i at programmerne crasher. Dette lader til at være et generelt problem uanset fabrikant, hvilket måske kan blive udslagsgivende i sidste ende. Min hardware er ikke af nyeste dato, så det er ret sandsynligt, at tingene ikke vil køre super godt i forvejen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 09:18
Jamen det lyder ret fornuftigt at fravælge grundet ekstra effekter. :)

Så skulle jeg også fravælge en bilmodel fordi de i en reklame viser den har strømudtag ved bagsæderne, da de fokuserer på dem i en reklame?

Der er så nogen der taler om smart rendering, men det har den også, det hedder bare fast render i stedet for. :)

MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 09:27
Jeg har selv med god succes brugt Sony Vegas Pro 8.0 der kan eksportere i rigtig mange formater, heribland også AVCHD. Sammen med Sony DVD Architect Pro 4.5 er det et tæt på ferfekt match til hjemmevideo.

Er du sikker på at din video er 30fps? Er det ikke 29,970?

Anyway, Sony tillader custom framerate, field order osv. så det burde ikke være et problem. Se screenshots her:

Redigeret af pilehave - 08-Juli-2010 kl. 09:44
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 09:29
Jeg kan også i forbindelse med Sony bemærke at det er noget af det mindst krævende, når du taler om maskinkraft
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 09:41
man har fuldstændigt samme indstillingsmuligheder i powerdirector (jeg havde på powerdirector blot valgt en default output), og alt andet ville vel også være dårligt.. man kan selv lave sit output fuldstændigt som man lyster både i format opløsning bitrate så tvivler på at det overhovedet skulle give anledning til problemer ved de førnævnte programmer, bare man er klar over hvordan det skal indstilles for bedre resultat på det man i sidste ende skal fremvise klippet på

under hver enkelt filformat er der enten en række standard valg, men man kan også klikke på en customknap hvor der så kommer en undermenu i stil med den nedenfor hvor man så kan lave det som man vil, heribland kan man i hovedmenu vælge at låse sådan at frameraten forbliver som originalen.. så der er muligheder nok på det punkt.

Iøvrigt kan man også gemme direkte til youtube og facebook, det er dog ikke noget jeg har prøvet.. der er et forum med masser af dvdskins som man kan dele med alle andre powerdirector brugere ganske gratis.. der er rigtigt mange endda

Redigeret af rhsin - 08-Juli-2010 kl. 09:49
Mvh

René
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Potter: nu har jeg ikke lige set det på den store skærm, men man kunne godt se den sample jeg havde lavet var dårligere, men det tror jeg udelukkende skyldes den lavere bitrate.

Jeg kan godt prøve at se iaften med en ny sample hvor jeg sætter bitraten til 24mbps også afspiller klippene på min krp 600a for at se forskellen.

da jeg også kan vælge andre opløsninger kan jeg også vælge en anden opløsning som matcher inputtet.. nu har jeg ikke lige tjekket men monikke jeg kan lave output i 30fps og opløsning 1280x720 også sætte den i højeste bitrate... det bør vel alt andet være bedste forudsætning for en konvertering...

Når du er i gang med at afprøve, prøv at lave en med 60fps. og en med 24P med 3:2 pulldown og med en fornuftig bitrate.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 11:22
Det er jo overordenligt positivt, at der er samme muligheder med de forskellige programmer. Da de alle koster næsten det samme, så er det jo blot at finde dét program der kører bedst og så lægge pengene. Jeg tror i sidste ende, at det bliver kompatibiliteten med min beskedne hardware, der kommer til at afgøre valget, men det er vist at tage sorgerne på forskud.

#rhsin: Mht. DVD-skins, så forlyder det at de skins man kan hente på nettet er af meget tvivlsom kvalitet. Der må være en måde at lave dem på selv?

#pilehave: Jo, det er 29,970 fps.

Redigeret af Yakken - 08-Juli-2010 kl. 11:24
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Det er jo overordenligt positivt, at der er samme muligheder med de forskellige programmer. Da de alle koster næsten det samme, så er det jo blot at finde dét program der kører bedst og så lægge pengene. Jeg tror i sidste ende, at det bliver kompatibiliteten med min beskedne hardware, der kommer til at afgøre valget, men det er vist at tage sorgerne på forskud.

#rhsin: Mht. DVD-skins, så forlyder det at de skins man kan hente på nettet er af meget tvivlsom kvalitet. Der må være en måde at lave dem på selv?

#pilehave: Jo, det er 29,970 fps.
Ja det er jo lige det.. value for money faktoren Wink

Men som sagt jeg syntes powerdirector ikke er særligt tung at arbejde med under redigering.. er det meget store klip er det oftest læsehastigheden på harddisken som er begrænsningen.
det program som fulgte med min Canon HF S 11 kunne jeg næsten ikke kopiere et klip til tidslinien uden at computeren stod helt i stampe, her kan jeg tage 40 klip i et hug og smide på tidslinien uden det er et problem, så jeg syntes faktisk det er ret godt da min egen bærbare også er en 2,5ghz core duo 2 mener jeg det var.. og at producere tager jo den samme tid om det er det ene program eller det andet.. med mindre du har en I7 processor der understøtter powerdirector det således at produktionstiden kan bliver reduceret ganske betydeligt i kraft af at udnytte hele I7 processoren (det er måske ikke aktuelt nu, men du fik måske en ny computer en dag.. også er programmet altså klar)

Mht de dvdskins der ligger til deling via brugerfællesskabet på powerdirectors forum er jeg positivt overrasket, der er faktisk flere i ganske god kvalitet, men du kan såvidt jeg kan se også selv lave dine egne helt fra bunden med egne billeder og musik.. det skulle vist ikke være så svært igen når først man ved hvordan.

Redigeret af rhsin - 08-Juli-2010 kl. 11:50
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu