|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Jeg har en naturlig begrænsning på længden af mine klip på 10 minutter, da dette er maks-størrelsen fra mit kamera. Typisk vil der nok være tale om småklip på et par minutters længde, som skal klippes sammen til en samlet filmstump.
Edit: Og tak for linkene til tutorials. Redigeret af Yakken - 08-Juli-2010 kl. 11:55 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Ja det er som mine.. faktisk bruger jeg lissåmeget tsmuxer til at sætte klip sammen, da den er endnu hurtigere.. det tager sjældent mere en 2-3 minutter at sætte 30-50 klip sammen til en samlet film af 1 times varighed, der er ikke noget fancy med klip og lyd.. det er som originalen.. men det er let når det bare skal over på NAS så børnene kan se klippene sammenhængene fra deres nmt/ps3.. men mit kamera spytter også mts filer ud og dem kan tsmuxer direkte sætte sammen, det kan den ikke med avi.
og iøvrigt der er features i powerdirektor 8 til den virkeligt dovne editor http://www.youtube.com/watch?v=p1r_O4zDmeE&feature=player_embedded
![]() |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Men botton line, selvom det er svært syntes jeg ikke jeg kan se nogle fejl.. faktisk syntes jeg ikke rigtigt der er nogen synderlig forskel.
og lave det om i 24fps var ikke lige noget jeg kunne finde ud af
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Lige et hurtigt spg. til PowerDirector: Jeg sidder med prøveversionen og der er ikke en alm. fade-out fade-in transition mellem klip. Jeg kan finde et blur, men ikke en fade. Har den fulde version dette? Med så mange mystiske transitioner, så virker det fuldstændigt malplaceret ikke at have alm. fade?
edit: Hmmm.. jeg tror jeg har regnet den ud. Hvis jeg indsætter et sort billede i tidslinien så kan jeg fade ud til dét i stedet. Redigeret af Yakken - 08-Juli-2010 kl. 21:28 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvis jeg nu ikke ønsker at brænde mine film i AVCHD 1080i, men 720p - hvad gør man så i PowerDirector? Jeg kan godt ændre formatet i "produce", men filen kan ikke føres videre til "Create disc". Man kan jo klemme noget mindre på en DVD hvis alt skal opskaleres til 1080 først.
Så snart jeg vælger "Disc preferences" og trykker på AVCHD, så har jeg kun de 3 std. opløsninger at vælge imellem, selvom jeg netop har lavet min egen opløsning. Redigeret af Yakken - 08-Juli-2010 kl. 22:22 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har dog bemærket mig hvis du kigger på de tutorials der er, så på alle af dem kører de typisk linier på film i tidslinien, og jeg formoder det er for lettere at adskille klippene og netop at kunne styre overgangene lettest.. men vanens magt ;o))
der er vist her hvordan man tilføjer flere videolinier på tidslinien http://www.youtube.com/watch?v=32Pr5PGpnT0&feature=player_embedded og hvordan det bruges i dagligdagen ved mere alm video. http://www.youtube.com/watch?v=HAydUA9qKKg&feature=player_embedded
Det du spørger om vedr valg af opløsning til dvd brænding må jeg lige tjekke iaften.. har ikke powerdirector her på job, men jeg vil mene at såfremt du vælger alm video vil dere sikkert være begrænsninger mht opløsning da den jo skal holde sig indenfor hvad alm dvdafspillere kan klare... men ellers har du jo både blu ray og avchd disk og hvis den også har begrænsninger kan du evt prøve at lave til folder og se hvad den siger... men er rimeligt sikker på at valgmulighederne når du skal brænde til disk er færre end hvis du gemmer til fil.. men monikke der er en workaround. Redigeret af rhsin - 09-Juli-2010 kl. 08:47 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg var måske ikke helt klar i spyttet. Jeg brænder på en 4.7 GB DVD, men det er AVCHD filer der brændes ned. Det hele skyldes naturligvis, at jeg vil have en menu med ned på skiven. Hvis dette ikke er et krav, så kan jeg - som du skriver - blot gemme .m2ts filen direkte på skiven, og så afspille datafilen via eks. min Blu-Ray. Jeg har netop brændt en skive med AVCHD 1920x1080 ved 24 Mbps inkl. DVD-menu og det er rigtig vellykket. Det tog vel en lille time at få sat klip, overgange, musik og menu op. Selve filmen på ca. 10 minutter var godt 20 minutter om at rendere (1.2 GB) og så brugte maskinen 40 min på at lave DVD'en. Et ganske acceptabel tidsforbrug i min mening og programmet var temmelig nemt at gå til.
Alt i alt en rigtig god oplevelse, hvis man lige fraregner den umiddelbare frustration over manglen på 720p. Skiven genkendes dog som 1080p50, så det ser ikke ud til at jeg har mistet noget i en progressiv->interlace konvertering. Hvis dét skulle ske, så vil jeg nok ty til brugen af .m2ts filerne i stedet. Judder oplevede jeg heller ikke noget af, men der er også meget lidt "action" over en gut på 5 måneder
![]() Det kan tilføjes, at man får 10 USD i rabat hvis man køber efter at have downloaded prøveversionen, så det benytter jeg mig nok af. Tak for hjælpen (til jer alle) - det har jeg virkelig sat pris på. Redigeret af Yakken - 09-Juli-2010 kl. 09:08 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
det var så lidt. Husk hvis du har masser af mts filer du ønsker at samle i en lang fil så er tsmuxer http://www.smlabs.net/tsmuxer_en.html formidabel til det, og den er langt hurtigere, dog er det blot samling af klip intet fancy.. efter man har åbnet tsmuxer skal man "add" første klip.. eller efterfølgende klip skal man bruge "join" herefter er det blot at vælge output m2ts også tager det 1-3 minutter så er klippene samlet i et.. ganske fint program hvis man som jeg har et kamera som laver mts filer som outputfiler, for så er man i princippet helt fri for redigeringsprogrammet og man er 100% sikker på at input = output
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
I mit tilfælde, så vil jeg jo først skulle igennem en konvertering fra AVI til MTS, så allerede dér kommer der én konvertering. Jeg tror ikke at vi kommer til at lave så mange film, så jeg har ikke noget imod at skulle redigere dem lidt først.
|
|
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
En ting jeg tit har undret mig over i diverse redigeringsprogrammer. Hvorfor er programmerne ikke ligeglad med om det er en dvd-skive man vil brænde HD-materiale ud på?
Altså hvis der er plads til et kort klip, har det jo ikke betydning.
Hvad kan årsagen være til den begrænsning?
|
|
![]() |
|
![]() |
det er vel for at undgå at folk uden teknisk baggrund tror de brænder en "DVD-Skive" som så alligevel ikke kan afspilles i en traditionel DVD afspiller, så jeg tror simpelthen det handler om at man skal imødekomme visse standarder... ikke desto mindre mener jeg der burde være en let mulighed for at omgå de begrænsninger med behørig advarsel om at det så ikke er sikkert at alle almindelige dvdafspillere kan spille den.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Misforstår jeg noget her? Jeg har netop brændt 1.2 GB HD materiale (1920x1080) ud på en DVD-skive via Power Director. Der er godt nok ikke mere end 7 minutters video, men det gik nu fint nok.
Ud over et hurtigt tjek hvad BluRay'en sagde, så har jeg dog ikke tjekket hvad opløsningen rent faktisk er. Hiver jeg .m2ts filen op i Windows fylder den godt nok suspekt lidt på skærmen ift. mine AVI-klip, selvom jeg eksporterede den som AVCHD i fuld HD. Redigeret af Yakken - 09-Juli-2010 kl. 12:28 |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |