Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
|
Sendt: 09-Juli-2010 kl. 12:30 |
Nej, det tror jeg ikke du gør. Der findes jo, som du selv lige har opdaget, software som kan, og jeg skrev jo at det kun var nogle der ikke kunne.
|
|
 |
Torben Rasmussen
Guld medlem
Flatpanels.dk
Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
|
Sendt: 09-Juli-2010 kl. 12:32 |
Jeg forstår dog stadig ikke hvorfor min .m2ts film kun fylder hvad der svarer til SD på skærmen når jeg afspiller den i Windows, hvor min AVI fylder hvad der svarer til 720p. Hvordan kan jeg tjekke opløsningen af filmen? Windows kan ikke læse data ud over bitraten. Det er uden tvivl Windows, som blot viser .m2ts i et SD-vindue pr. default, men det kan af og til være svært at skelne kompressionsartefakter fra lav opløsning. Jeg kan naturligvis se, at billedet har en højere opløsning, men det er da lidt irriterende, at Win7 ikke kan skalere billedet efter indholdet.
Redigeret af Yakken - 09-Juli-2010 kl. 12:38
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
 |
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 09-Juli-2010 kl. 13:05 |
|
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 09-Juli-2010 kl. 19:14 |
Yakken skrev:
Jeg forstår dog stadig ikke hvorfor min .m2ts film kun fylder hvad der svarer til SD på skærmen når jeg afspiller den i Windows, hvor min AVI fylder hvad der svarer til 720p. Hvordan kan jeg tjekke opløsningen af filmen? Windows kan ikke læse data ud over bitraten. Det er uden tvivl Windows, som blot viser .m2ts i et SD-vindue pr. default, men det kan af og til være svært at skelne kompressionsartefakter fra lav opløsning. Jeg kan naturligvis se, at billedet har en højere opløsning, men det er da lidt irriterende, at Win7 ikke kan skalere billedet efter indholdet. |
er det ikke fordi at avchd er i mpeg4 som er et bedre komprimeringsformat.
Jeg lagde mærke til det samme da jeg lavede de testklip.. originalen i avi fyldte ca. 37mb og avchd filerne 30-31mb ændringen i opløsningen flyttede ikke meget på filstørrelsen.. det gør bitraten dog... men på mts filer mener jeg 24mbps er max bitrate hvor bitraten på avi filen var højere.. mener den var 28mbps i snit og nok hvorfor originalfilen er lidt større
|
Mvh
René
|
 |
Torben Rasmussen
Guld medlem
Flatpanels.dk
Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
|
Sendt: 09-Juli-2010 kl. 20:24 |
Det er nu ikke selve filstørrelsen jeg tænker på, men den fysiske størrelse billed har på skærmen når filmen afspilles. Både min SD-film og min HD-film starter i samme størrelse (dvs. SD-størrelse), hvor mine AVI-filer kører 1280x720-størrelse vinduer. Det virker bare lidt sjovt, at Windows ikke skalérer mine .m2ts filer - for de skulle jo netop ikke have samme størrelse.
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
 |