|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
normann ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() |
Jeg har taget et par stikprøver af min optagelse og kan se, at der bruges GOP-længder på op til 18. Det forklarer selvfølgelig det hele.
|
|
![]() |
|
Aspagilus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Aha, det var jeg dælme ikke klar over. Men så blev man da det klogere. |
|
![]() |
|
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Du kan også vælge at lave en MPEG2 fil til brug i et andet DVD program. Erik Helmer Nielsen |
|
![]() |
|
normann ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() |
Sådan som jeg forstår MPEG2-standarden og GOP'er er der netop én I-frame pr. GOP i strømmen, hvilket betyder, at det ikke kan lade at ændre i GOP uden at introducere nye I-frames, som ikke var der i forvejen, dvs. dele af strømmen skal genkomprimeres. Er det ikke forkert forstået? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har faktisk lige prøvet TSDoctor, men den vil overhovedet ikke kendes ved .trp-filen. Den siger bare "PMT invalid!" under skanningen og stopper så uden at give mig nogen muligheder for at gøre noget som helst. Så vidt jeg kan se har der været rettet et tilsvarende problem tidligere, så jeg må vel fejlmelde programmet inden jeg investerer i det. |
|
![]() |
|
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
[QUOTE=normann]
Sådan som jeg forstår MPEG2-standarden og GOP'er er der netop én I-frame pr. GOP i strømmen, hvilket betyder, at det ikke kan lade at ændre i GOP uden at introducere nye I-frames, som ikke var der i forvejen, dvs. dele af strømmen skal genkomprimeres. Er det ikke forkert forstået?/QUOTE]
Det der sker er at en GOP, der er for lang, bliver opdelt i to GOP. Der sker altså ikke nogen egentlig omkodning, kun en meget lille lokal ændring. Den resulterende fil bliver en smule større, p.g.a. det forøgede antal GOP. Erik Helmer Nielsen |
|
![]() |
|
![]() |
Så vidt jeg ved skal en GOP begynde med en I-frame, så opdelingen af en stor GOP i to mindre kan vel kun lade sig gøre uden omkodning, hvis den for store GOP indeholder mere end én I-frame. Kan man være sikker på at den gør det? Jeg troede kun at MPEG2-streams indeholdt 1 I-frame pr. GOP. |
|
![]() |
|
SMERSH ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Du kan benytte det gratis dvd-authoring program "muxman" til mpeg-2 streams fra DVB-C. Accepterer lange GOP intervaller.
Til demux kan anvendes det gratis DGIndex. Accepterer .trp streams. |
|
![]() |
|
![]() |
Så vidt jeg kan se er Muxman ikke gratis, men koster $35.
Jeg har nu prøvet DGIndex og kan se, at det er et fantastisk program, når først man lige har fundet ud af, at man skal finde det under navnet DGMPGDec. Det efterlader demuxede filer, hvor der står i filnavnet på lydfilen, hvilken delay det skal muxes med for at være i sync med videoen, hvilket jeg savnede tidligere. Herved kan jeg i kraft af ikke at have haft succes med andre programmer til at lave TRP om til TS bruge txMuxeR til at lave min TS-fil med, så jeg kan afspille den på min PCH A-110 og lyden er perfekt i sync uden at jeg skal eksperimentere mig frem til noget, der ca. er rigtigt. Desuden lader DGIndex at efterlade en .m2v-fil, som kan læses af flere programmer end hvis jeg demuxede med mplayer. Derudover ser det ud til at jeg i DGIndex kan lave frame-accurate trimming af videoklippet. Kan man gøre det lossless i en MPEG2-strøm? Jeg troede kun man kunne trimme ved start af en GOP. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
![]() |
Har du prøvet om ProjectX kan importere TRP filerne? Hvis det kan (og det er jeg 99,9% sikker på), så kan det spare for meget arbejde, da programmet fixer eventuelle synkroniseringsproblemer samtidig med at resultatet outputtes som .ts fil, eller valgfrit demuxes i billed-, lyd- og undertekstfiler . Man kan også lave ganske fin trimming med ProjectX.
Se guide her: http://dreambox.ingmar.dk/projectx.asp
Flemming Redigeret af fltk - 01-Juni-2010 kl. 11:51 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Ved nærmere eftersyn kan jeg se, at der er en gratis/demoudgave af en gammel version, som man kan lege med. Den kigger jeg lige på. |
|
![]() |
|
![]() |
Når jeg vil ændre TRP filer til TS så bruger jeg ofte et lille, meget enkelt program http://www.kjaerulff1.com/downloadfile.aspx?did=1157 Jeg ved ikke om det kan bruges på alle TRP filer, men prøv det. Hvis det virker er det en nem løsning. Erik Helmer Nielsen |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |