|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
|
Du har fuldstændig ret, normann. Den eneste måde at rette op på for lange GOPs er ved en omkodning af GOP'en til 2 stk. Der sker altså en (minimal) omkodning af video-strømmen der, hvor der er for lange GOPs (det er samme princip TMPEGEnc MPEG Editor benytter, når den skal "normalisere" en MPEG-2 fil til DVD). Redigeret af HeartWare - 01-Juni-2010 kl. 14:34 |
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
||
normann ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() |
|
Men sker det ikke også, når man laver redigering af en MPEG2-strøm, som jeg fx har gjort med DGIndex for at klippe starten og slutningen ud, hvis man ikke klipper lige mellem to GOP'er? Eller understøtter MPEG2 at man kan springe frames over i starten eller slutningen af en GOP? Ellers må jeg forvente at DGIndex har omkodet den første og sidste GOP efter jeg har redigeret min video, fordi jeg ved at jeg med DGIndex ikke klippede mellem to GOP'er. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |