|
Mærkeligt mail problem - to får samme mail |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2346 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Februar-2023 kl. 17:09 |
Mine forældre har hver deres iPad og iPhone. Desuden en PC som nærmest kun bruges af min far. De har hver deres email.
Når jeg sender en mail til min mor, får min far den også. Det sker også når andre sender mails til min mor. Dog kun på iPad. Hvad sker der med det?
Redigeret af kaizer - 05-Februar-2023 kl. 17:13 |
|
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
Din mors mail er formentlig sat op til at forwarde eller kopiere beskeder til din far
|
|
kaizer
Funktioner
Tak(0)
|
Men er det ikke noget man skal indstille for at den gør det? Det sker vel ikke bare automatisk. Og hvorfor kun til hans iPad og ikke til samme mailkonto på hans iPhone? Hun har lige fået ny iPad, og kort tid efter kunne hun ikke sende mails. Hun fik besked på at der ikke var kontakt til outlook serveren eller lign. Det endte med vi slettede hendes mail og konfigurerede den igen. Det tog en halv time før den havde hentet hendes mails, men til gengæld kunne hun sende mails igen. |
|
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1561 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du er nødt til at fortælle lidt mere, hvor ligger deres mail, hvilken mail app bruges der?
Mig bekendt findes der ikke en funktion i Outlook appen til iOS, som kan videresende automatisk, det skal gøres i webklienten.
|
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mon ikke din far også bruger din mor’s mail
Altså har kontoen på sine enheder
|
|
kaizer
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg havde glemt denne tråd.
Problemet er der stadig. Ofte når min mor får en mail, modtager min far den også. Dog ikke alle mails. Og det går aldrig den anden vej. De har begge iPads og iPhones. De har begge Outlook. De har hver deres e-mail konto, som de altid har haft. Så vidt jeg husker fra sidst jeg fik en ny iPad, sættes mailen op ved at trykke på mail ikonet. Derefter får man en liste frem over udbydere. Så vælges den mail man bruger, man logger ind og så skulle det gerne køre. Det er sådan de har gjort på deres iPad’s. Og sådan jeg gjorde da jeg satte mail op på min iPad. Når min far så sletter en af de modtagne mails der er til min mor, ryger de i slettet mappen på min mors konto. Et andet problem er, at efter vi satte mailen op på hendes nye iPad, er alle hendes mapper tomme. Hun har 20-30 mapper i sin mail hun selv har lavet, og der skulle være noget i stort set alle. Mapperne er der stadig, men der er ingen indhold. Går man ind i mapperne og “trækker ned” kommer der intet indhold frem. Den skriver bare “ingen post” og “lige opdateret” i bunden. Tilgår hun sin mail på PC, er alle mails i alle mapperne. Redigeret af kaizer - 17-Marts-2023 kl. 16:52 |
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har de også hvert sit Apple-id? Hvis ikke, er det måske fejlen.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
kaizer
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, hvert sit apple id. Alt er delt helt op.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Åbenbart ikke Hvor har de mailkonti? Klaus
|
|
kaizer
Funktioner
Tak(0)
|
Microsoft, Outlook.
|
|
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tjek i Indstillinger > Mail > Konti om ikke din mors mail har sneget sig ind på din fars iPad.
Det er også der, du kan sætte, hvor langt tilbage, mails gemmes på telefonen. Hvis den står til to uger, og din mor har ældre mails i de mapper, du omtaler, vil de ikke blive vist. Bruger de Outlook på iPad, så tjek der, om der ikke er mere end én konto oprettet. |
|
kaizer
Funktioner
Tak(0)
|
Det kigger jeg på næste gang jeg er på besøg. Er der forskel på om man bruger Outlook applikationen, eller om man har konfigureret mail som jeg beskrev tidligere? De tilgår deres mail via mail ikonet i bunden af skærmen.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |