recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Måske projektor, istedet for tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMåske projektor, istedet for tv?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

kaizer nu siger personen at det kun skal være projektor og intet tv, dvs det er en totalløsning som både skal bruges til alm tv og film mv. Derfor er kravene større iforhold til et sjov og balladerum hvor man skal spille noget ps3 og se lidt film.

Laver man en totalløsning skal det gøres ordentlig, det skal både se godt ud da det er en stue og det koster også.

Kan sige dig jeg startede ud med den billige løsning som hed infocus in78 havde den i 8måneder og solgte den med stort underskud, så jeg har lært at man ikke skal satse for lavt :p.

Skyum Yes det vil kunne lade sig gøre hvis vi kun snakker lærred og projektor og intet andet, men han skal nok regne med der er mange flere ting end lige disse 2 ting som får tingene til at stige i valuta.
PÅ spørgsmålet om hvor meget en god løsning koster, så mener jeg 20-25.000 kr vil give en fornuftig løsning + evt. prisen på receiver,højttalere,BD-afspiller osv.
Da jeg købte mit grej, forventede jeg at ville købe en bedre projektor ret hurtigt, men jeg regner med at beholde min ½ til 1 år endnu,og så hæve niveauet (eller nærmere bestemt sænke støjniveauet), ellers er jeg fuldt ud tilfreds.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 12:34
Yes Hvis vi stadig kun snakker projektor plus lærred, men det er jo sjældent kun det man har behov for, der skal males i mørkere tone, som skal pænt i en stue, der skal investere i nogle flotte mørklægningsgardiner da det er en stue, og havde faktisk glemt når det er stue skal det nok være tabtension lærred, koster som minimum 10k, så skal han købe en tvtuner, ca 1000kr, kabler et langt hdmi kabel koster ca 1000kr. som du kan se så løber det op ad. Ved køb af et tv er det bare prisen og ikke meget andet som det er med en projektorløsning
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 12:44
Alt det med maling og mørkelægningsgardiner, de dyre lærreder osv. er opskruet og bestemt ikke nødvendigt. Ingen tvivl om at det kan forbedre forholdene, men mørkelægningsgardiner er nok det mest nødvendige, og det skridt har jeg ikke taget endnu,men nyder stadig et fantastisk billede og en fantastisk totaloplevelse som sparker benene væk under de fleste tv-oplevelser (om aftenen forstås).
Min stue er med lyse gulve, hvide vægge, store vindues-partier med hvide plisse-percienner der bestemt ikke er lystætte, men hvis jeg bruger projektoren om aftenen gover det et fantastisk billede.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 12:48
Alternativt kan man jo være heldig at få lov at købe en lettere brugt projektor, evt. med lærred, for på den måde at komme billigere i gang.

Til top
kasper-n Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-August-2009
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 12:52
Jeg vil klart anbefale en projektor til omkring 8-10k som minimum og et lærred til 3k som minumum. Man kan starte med et 2.1 setup med kompakthøjttalere til omkring 10-12k. Hvis du køber noget ringere bliver man sgu træt af det.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af kasper-n kasper-n skrev:

Jeg vil klart anbefale en projektor til omkring 8-10k som minimum og et lærred til 3k som minumum. Man kan starte med et 2.1 setup med kompakthøjttalere til omkring 10-12k. Hvis du køber noget ringere bliver man sgu træt af det.
Ja, det kan jeg godt være enig med dig iTongue og hvis stuen ikke er så stor kan man jo godt finde en fornuftig løsning med nogle reolhøjttalere og en sub.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

kaizer nu siger personen at det kun skal være projektor og intet tv, dvs det er en totalløsning som både skal bruges til alm tv og film mv. Derfor er kravene større iforhold til et sjov og balladerum hvor man skal spille noget ps3 og se lidt film.

Laver man en totalløsning skal det gøres ordentlig, det skal både se godt ud da det er en stue og det koster også.

Jo vist, men OP giver også udtryk for at han er tvivl om, om en løsning uden TV er noget han vil bryde sig om.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 13:08

Ja netop en projektor løsning behøver alså ikke 250.000 eller en 1 mio og helst overgå en biograf

men starter stille og roligt og udvider efterhånden, hvis man bliver bidt af det.
problemet er så det gør de fleste herinde og så løber detLOL
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Ja netop en projektor løsning behøver alså ikke 250.000 eller en 1 mio og helst overgå en biograf

men starter stille og roligt og udvider efterhånden, hvis man bliver bidt af det.
problemet er så det gør de fleste herinde og så løber detLOL
Helt enig. 
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Point: 528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 15:37
Først og fremmest. Mange tak for alle de input i er kommet med. Dejligt med så hjælpsomt et forum! Thumbs Up

Umiddelbart lyder det som om, at det ikke "bare" er noget man kaster sig ud i, eller jo, man kan godt købe en rimelig projektor og lærrede, og så knalde det op..... men som jeg lidt kan høre på flere, vil det være en skam, og lokalet bør kunne mørklægges ordentligt osv. 

Jeg vil bestemt betegne mig selv som rimelig stor filmentusiast, men her må jeg måske erkende at forholdene i lejligheden, ikke yder en projektor retfærdighed, plus at jeg kan forstå på folk, at der ikke er enten-eller, men både-og.... forstået at et tv, til dagligdags småprogrammer og nyheder, ikke er til at undvære, da man nok ikke gider mørklægge og starte op, for at se tv-avisen

Jeg tror jeg starter ud med at anskaffe et 50" VT20, og håber og regner med at jeg nok skal blive glad for det, til hjemmebiohygge nogle år.... derefter bor vi sandsynligvis ikke i denne lille lejlighed vi pt gør, og har måske til den tid, mere plads til at gå i gang med et projektor setup. Til den tid er mit forbrugs- og studielån nok også afbetalt helt, og så kan jeg bedre afsætte de beløb, som jeg kan forstå på folk herinde, at man meget hurtigt kan ende med at give, når man bliver bidt af det Tongue
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 16:24
Det har været en rigtig god tråd - også for andre end trrådstarter .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2002
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Se her er jeg slet ikke enig.   Man kan SAGTENS få en god projektor med et anstændigt lærred til omkring 20.000 kr. og i mine øjne sparker det røven af de fleste tv, FORUDSAT at der er rimeligt mørkt i stuen.

Jo jo, jeg hører og forstår hvad du siger, og er for så vidt enig. Men jeg tog blot udgangspunkt i trådstarterens spørgsmål om billedekvaliteten sat op mod et Panasonic VT 20. Du har ret i at man meget nemmere kan få en projektorløsning "der sparker røven af" de dominerende lcd-tv på markedet, men det var så altså bare ikke det jeg mente at ville udtale mig om.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu