Ja det har været en spændende tråd at læse. Jeg synes man får en meget større oplevelse med projektor, og min holdning mht. TV & projektor er, at et projekte ret billed er anderledes naturlig lækkert at kigge på. Det giver et anderledes feel af billedet. Jeg bruger selv projektor til at se tv på, og kan godt forstå jeres argumenter for en kombi løsning til en stue, og alt det med at mørklægge osv. Glæder mig selv til jeg får et biorum
Men det handler jo om hvordan den elkelte prioriterer, for en projektor kræver meget (ligesom resten af udstyret i princippet også gør det), og man skal ikke købe en projektor hvis man ikke gider mørklægge minimum 90%, og helst 100%. Jeg synes det er synd at smide en projektor ind i et tilfældigt rum, der egentlig slet ikke egner sig til formålet. Så gør for guds skyld noget for oplevelsen inden i køber udstyret. Og hvis man skal ha en biostemning, så skal man smide noget efter omgivelserne, og male væggene, mørklægge osv.
Det er muligt i dag, at få billige projektorer (under 10k) på brugtmarkedet, der samlet set smadrer alle fladskærms tv på markedet, set i perspektiv af oplevelsen. Jeg vil personligt eksempelvis kigge på en Sony vw50 projektor (under ordentlige forhold), end jeg vil kigge på noget som helst fladskærms tv i 42/50". Selvfølgelig er mange tv på mange parametre, projektoren overlegen, men den samlede oplevelse er noget helt andet.
Jeg synes også du skulle kigge efter det Pana tv du har set. Det lyder til du tvivler lidt på projektoren, og mht. mit indlæg, så vil jeg vælge TVét i din situation.
Mvh. :)