recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Måske projektor, istedet for tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMåske projektor, istedet for tv?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 22:22
Ja det har været en spændende tråd at læse. Jeg synes man får en meget større oplevelse med projektor, og min holdning mht. TV & projektor er, at et projekte ret billed er anderledes naturlig lækkert at kigge på. Det giver et anderledes feel af billedet. Jeg bruger selv projektor til at se tv på, og kan godt forstå jeres argumenter for en kombi løsning til en stue, og alt det med at mørklægge osv. Glæder mig selv til jeg får et biorum Smile Men det handler jo om hvordan den elkelte prioriterer, for en projektor kræver meget (ligesom resten af udstyret i princippet også gør det), og man skal ikke købe en projektor hvis man ikke gider mørklægge minimum 90%, og helst 100%. Jeg synes det er synd at smide en projektor ind i et tilfældigt rum, der egentlig slet ikke egner sig til formålet. Så gør for guds skyld noget for oplevelsen inden i køber udstyret. Og hvis man skal ha en biostemning, så skal man smide noget efter omgivelserne, og male væggene, mørklægge osv.

Det er muligt i dag, at få billige projektorer (under 10k) på brugtmarkedet, der samlet set smadrer alle fladskærms tv på markedet, set i perspektiv af oplevelsen. Jeg vil personligt eksempelvis kigge på en Sony vw50 projektor (under ordentlige forhold), end jeg vil kigge på noget som helst fladskærms tv i 42/50". Selvfølgelig er mange tv på mange parametre, projektoren overlegen, men den samlede oplevelse er noget helt andet.

Jeg synes også du skulle kigge efter det Pana tv du har set. Det lyder til du tvivler lidt på projektoren, og mht. mit indlæg, så vil jeg vælge TVét i din situation.

Mvh. :)
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Se her er jeg slet ikke enig.   Man kan SAGTENS få en god projektor med et anstændigt lærred til omkring 20.000 kr. og i mine øjne sparker det røven af de fleste tv, FORUDSAT at der er rimeligt mørkt i stuen.

Jo jo, jeg hører og forstår hvad du siger, og er for så vidt enig. Men jeg tog blot udgangspunkt i trådstarterens spørgsmål om billedekvaliteten sat op mod et Panasonic VT 20. Du har ret i at man meget nemmere kan få en projektorløsning "der sparker røven af" de dominerende lcd-tv på markedet, men det var så altså bare ikke det jeg mente at ville udtale mig om.
Ok.  Det kan jeg så bedre forståWink Det er også svært at kommentere på uden at have en konkret situation, eks. et konkret rum, et konkret tv og et forventet niveau.
Min oplevelse med projektor er bare at man får en rigtig god projektor for 12-15000 kr. og sagtens kan få et rimeligt godt lærred for 4-5000 kr., men til brug i dagtimer SKAL dermørkelægges for at retfærdiggøre en projektor.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 18:14
Det er svært at give et råd her, da det er et spørgsmål om hvad der det vigtigste for den enkelte. Dette er hvad jeg selv gør: Jeg køber et nyt 50-60 tommers tv i år, og sparer så op til en 3D projektor. I løbet af de næste par år vil der komme en del nye 3D tv og 3D projektorer, og, så længe der ikke er et minimum af 3D film og spil, giver det for mig ingen mening at investere i et 3D tv, eller en 3D projektor for den sags skyld. LG kommer med en 3D projektor i år, og andre producenter vil følge efter. Da andre ting på projektorer konstant bliver forbedret, vil det nok ikke være de værste 3D projektorer man vil kunne købe om et års tid eller to. Sikkert bedre end et af de nye 3D tv. Hvis 3D er noget man VIL have (selvom der ikke ligefrem er tonsvis af materiale...), er det ikke nødvendigvis det smarteste at være en first mover, så 3D venter jeg selv med. Desuden tror jeg at 3D SPIL bliver noget større (og sjovere) end 3D FILM, men, der skal nok komme en masse 3D film i løbet af de næste par år. Hollywood er i fuld gang.

Panasonics V20 skulle levere stort set lige så god 2D billedkvalitet som VT20. Den er bare uden 3D og avanceret kalibrerings-menu, så der har man allerede lagt de først gryn til side til et godt 3D projektor setup, hvis man vælger den i stedet for VT20.

2010 er "gennembrudsåret" for 3D. Det betyder også at man betaler ekstra meget for 3D. Det er efter min mening spild af penge da man vil få mere valuta for pengene næste år og derefter. Der er jo stort set intet 3D materiale i øjeblikket alligevel.

Personligt vil jeg ikke undvære et tv, så i mit eget tilfælde bliver det 50-60 tommers tv i år, og en 3D projektor senere.

Redigeret af Firebird - 06-April-2010 kl. 18:45
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af kasper-n kasper-n skrev:

Jeg vil klart anbefale en projektor til omkring 8-10k som minimum og et lærred til 3k som minumum. Man kan starte med et 2.1 setup med kompakthøjttalere til omkring 10-12k. Hvis du køber noget ringere bliver man sgu træt af det.
Ja netop en projektor løsning behøver alså ikke 250.000 eller en 1 mio og helst overgå en biograf

men starter stille og roligt og udvider efterhånden, hvis man bliver bidt af det.
problemet er så det gør de fleste herinde og så løber detLOL
Ja, det er jo lige det. Man bliver jo bidt af den slags...LOL Jeg vil selv hellere vente lidt og få det jeg gerne vil have, og have glæde af det i nogle år, end at skifte hvert år. Man kan også købe for billigt, og der er mange herinde som har betalt dyre lærepenge. Så hellere spare nogle flere penge op, og købe noget ordenligt kram lidt senere. Jeg ville ikke selv købe en projektor til 8-10 k. Jeg vil hellere give 20 k eller mere, og så være glad for den i lang tid, uden at skulle ærgre mig over, at jeg skulle have ventet lidt og købt en bedre projektor fra starten.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu