recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mus som Controller på PS3 - Endeligt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMus som Controller på PS3 - Endeligt

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2007 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Zola25 Zola25 skrev:

Oprindeligt skrevet af FlipFlop FlipFlop skrev:

Jeg synes det er lidt irriterende at de laver de her muse controllere..

Det fede ved at spille consol fps med controllere er netop at man ikke har den samme pinpoint præcision som man har på pc.

Når folk så bruger en mus alligevel er det næsten snyd imho.

Hvis det er så fedt med mus og bla bla hvorfor så ikke bare spille på pc, det er jo ikke fordi der mangler fps spil til pc ?

Det handler jo om at have det sjovt med sine investeringer. Du skriver jo selv, at det er nemmere og mere præcist at styre med mus end med controller (hvis du mener det er "snyd" så må du jo mene det giver en fordel?!) - hvorfor hulen skal man så nøjes?? Jeg synes overhovedet ikke det er fedt at spille med en controller - det er ulideligt frustrerende at det er så upræcist. Jeg synes faktisk ikke det egner sig til ret mange spiltyper udover div. sportsspil måske - selvom jeg også synes at det var sjovere tilbage i tiden med Arcade-Joysticket.. men det er en anden sag

Jeg begriber overhovedet ikke "Det er snyd"-argumentet for at undgå evolution på konsolområdet (selvom det er udbredt i visse kredse). Hvorfor vil man, selvvalgt, leve i en verden med dårlig styring af sine spil når nu en bedre måde findes??  Faktum er jo desværre at visse titler kun udkommer til PS3 /xBox, men derudover er PC stadig, så absolut, min foretrukne spilmaskine. Hvis ikke det var for bilspil og ikke mindst Guitar Hero / Rock Band-spillene, så havde jeg nok ikke købt en konsol. Men hvorfor man synes det er "fedt" ikke at have maksimal kontrol over sine spil er mig en gåde?

Hørt hørt......jeg har f.eks. ikke spillet RFOM særligt meget,selvom det er et flot flot spil og at jeg godt kan lide FPS-spil og har spillet det tidligere på PC.

Når denne kommer med bluetooth (det gør den vel forhåbenlig), er jeg da den første til at købe.

Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2007 kl. 11:57
helt enig med zola25, jeg syntes det er et ganske fedt med mus til ps3.

flipflop, hvorfor så ikke bare spille fps på pc? Ja fordi ps3 grafikken (og lyden) er pc overlegen, for at kunne få noget hardware der næsten kan matche ps3 skal man jo ofre en bondegård. Desuden er det en del federe at spille på tv'et end computerskærmen. Jeg har dog koblet min pc til mit 42" pana men grafikken er jo langt fra samme niveau som ps3
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2007 kl. 13:50

Til orientering, så kan man nu købe FragFX i Danmark. Kr. 549,-

http://www.gamebits.dk



Redigeret af Zola25 - 23-Oktober-2007 kl. 13:52
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor
Til top
FlipFlop Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 09:04
Jeg synes det svarer til at spørge hvorfor man ikke må bruge en ketcher i badminton der er dobbelt så stor som normalt?

Den ville man jo også kunne ramme med meget nemmere.

Det er bare ikke det spillet er lavet med henblik på.

Konsol fps er designet med controllerens begrænsninger in mente.

I PC fps hvor man har lynhurtig pixelpræcis styring ender spillene med at blive "skyd pixelen, før den skyder dig".

I Gears of war f.eks. er man helt oppe i hovedet på hinanden. Det synes jeg giver en anderledes og sjovere oplevelse og jeg mener til dels det skyldes at man ikke kan styre helt perfekt med controller.

Desuden synes jeg det er rart at vide at der er absolut lige vilkår for alle i multiplayer.

Der er ikke noget mere ødelæggende for ens spiloplevelse end når man mistænker alle gode spillere for at fuske på en eller anden måde.

Det var en af hovedgrundene for mig til at skifte til konsol fra pc.
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 09:39
det holder jo slet ikke.. ligesom folk er blevet skarpe til at sigte med en mus over tid, vil der også være folk som vil blive skarpe med controller. også vil du sikkert mistænke dem også for at fuske på en eller anden måde (fx brug af mus)

det kan vel heller ikke komme bag på dig at det ville ske før eller siden? om det så blev til sidste generation af konsollerne eller denne, man vidste jo godt at der ville komme en mus som ville give samme muligheder som på pc...

personligt synes jeg det lyder som om du har været træt af at ikke kunne følge med i diverse fps spil på pc (gætter på noget halflife mods/unreal tournament da disse kræver man er hurtig og præcis kontra battlefield agtige fps hvor det IKKE er 'skyd pixelen, før den skyder dig'), og derfor har du søgt dækning i konsol verdenen hvor de fleste rammer hat... hvis den opfattelse er forkert så må du undskylde, men det lugter lidt af whine


Til top
FlipFlop Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 11:41
Jeg har faktisk været temmelig god på pc, men jeg fik efterhånden bøvl med musearm. Eftersom jeg arbejder som programmør havde jeg rimelig klare prioriteter. Derfor slugte jeg den bitre pille at skifte til konsol.

Det er lige præcis tvivlen om hvorvidt folk er superskarpe eller bare nogle fuskere der er så irriterende.

Personligt synes jeg ikke man burde være specielt stolt over at kunne triumfere over folk der spiller med controller når man selv spiller med mus.
Til top
FlipFlop Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 11:44
Er der nogen der har prøvet tingesten endnu ?

Lignende dimser har været på markedet længe, men de har slet ikke levet op til løfterne.
Til top
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 13:39

Oprindeligt skrevet af FlipFlop FlipFlop skrev:

Er der nogen der har prøvet tingesten endnu ?

Lignende dimser har været på markedet længe, men de har slet ikke levet op til løfterne.

Har du læst tråden?

Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor
Til top
FlipFlop Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 14:36
Havde lidt travlt her til morgen..
Til top
como Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 09:25

Jeg har en ganske almindelig usb mus til min bærbare, og så
prøvede jeg at smække den i ps3, og den virker ganske som på pc.
fint til internet surf.
Så mon ikke man med lidt god vilje kan bruge controller som "tastatur"
og usb mus som peg og skyd !.

Har ikke testet det, da jeg kun har fifa 08.

Til top
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2007 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af como como skrev:

Jeg har en ganske almindelig usb mus til min bærbare, og så
prøvede jeg at smække den i ps3, og den virker ganske som på pc.
fint til internet surf.
Så mon ikke man med lidt god vilje kan bruge controller som "tastatur"
og usb mus som peg og skyd !.

Har ikke testet det, da jeg kun har fifa 08.

Så enkelt er det desværre ikke - var det tilfældet så havde man ikke brug for gadgets som beskrevet i tråden Det du beskriver virker ikke - du kan kun bruge mus/tastatur i PS3 browseren.

Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor
Til top
Claus-dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 13:08

hej

når man er venstre håndet, kan man så bruge den eller kan man købe en der passer til venstre hånd  ????    

M.V.H    Claus

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu