recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik til børneværelset
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musik til børneværelset

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Musik til børneværelset
    Sendt: 12-Marts-2012 kl. 15:26
Knægten er efterhånden ved at nå den alder hvor "Åh Abe" gerne måtte køre på stuens anlæg 24/7, men da hans forældre ville blive bimse af dette, så skal der måske noget mere lokalt afspilningsudstyr til.

For at gøre tingene så fremtidssikrede som muligt, samtidigt med at udstyret kan betjenes af knægten selv, så er der nogle ønsker til udstyret:
- Det skal kunne spise MP3/digitaliseret musik. Vi køber ikke CD'ere længere.
- Det skal kunne bejtenes med nemhed, dvs. det skal ikke kræve en PhD i fysik (dvs. tilstedeværelsen af faderen) for at kunne betjenes og vælge nummer/album.
- Det bør kunne holde til at stå på et børneværelse :)

Selv har jeg overvejet blot at få fat på en iPod dock, hvor iPod'en kan sættes fast på en eller anden måde. Dvs. en dock hvor man ikke bare sætter iPod'en ind ovenpå et skrøbeligt stik. Jeg synes at have set sådanne anlæg rundt omkring. Hertil skal der så indkøbes eks. en iPod Touch som kan sidde permanent i anlægget. Det er dog en noget dyrere løsning end jeg lige først havde forestillet mig, da iPod'en ikke er helt gratis...

Jeg hører gerne om andres erfaringer og anbefalinger - både med og uden iPods.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 17:43
Er det ikke noget med at JVCs Boomblaster fåes i iPod version, der lukker iDimsen inde.

http://www.jvc.dk/product.php?id=RV-NB51WE&catid=100036

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 18:06
Jo, det var noget i den dur jeg havde tænkt omend Boomblasteren ikke just taler til det stilbevidste hjem :) Jeg synes at have set andre lignende docks, men det behøver ikke partout være i-devices kompatibelt. En USB stick kan også gøre det hvis interfacet er tilpas nemt.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu