recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS - diverse spørgsmål før køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS - diverse spørgsmål før køb

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DarkStuff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: NAS - diverse spørgsmål før køb
    Sendt: 06-Juni-2010 kl. 23:18
Hejsa :)

Står her og er ved at beslutte hvilket NAS jeg skal have mig.

Mine behov er Lagerplads på minimum 4TB (evt. mere), så skal den være istand til at serve fulde Blu-rays og tunge MVK filer, via en evt. Popcornhour200 uden at gå i knæ. Den skal serve hele min FLAC musik samling til mit Sonos. Den skal kunne klare billeder og FTP. Alt skal kunne tilgås fra Xbox360'en, 2 computere, Sourround reciveren og en Fladskærm med DLNS.

Jeg har kig på Synology DS-710+, DS-1010+, Qnap 439 PRO II og 449 PRO.
Nu er jeg blevet i tvivl om, om jeg kan komme i knibe med kun en single core processor når der skal overføres til Popcornhour200'eren, eller om alle 4 her kan klare det uden problemer. (Det kan være at det er RIGELIGT, jeg ved det bare ikke...)

Vil jo selvfølgelig gerne spare alt hvad jeg kan og vurdere måske at 439'eren er den rigtige for mig.
Mener selv at de 2TB max plads på 710'eren (ved Raid 1) vil være for lidt plads på sigt, og at skulle udvide med DX510'eren virker for mig tåbeligt. Men det kan da være at jeg ikke har behov for det Raid 1...

Tilsidst skal jeg lige vide om der er nogen der ved om man feks. kan starte med 2-3diske i de forskellige (på nær 710+ selvfølgelig) og så senere bare sætte en disk mere i uden at skulle genskabe hele Raid setuppet? Har planer om at køre Raid 5 så jeg har sikkerheden på plads også.

Har et gigabit netværk her i hytten, så det er det system den skal kobles på.

Venlig hilsen
Michael
Pio 5090H
Denon 3808A,DVD-2500BT,DCD-1500AE
Højtalere: 2xB&W CM7,4xCM1,1xCMC
Sub: 1xASW610XP
Samsung SMT-H3126PVR, Sagem61, Popcornhour C-200,Xbox360(Jasper),Wii, Sonos,Synology DS1010+ NAS 3x2TB
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 10:28
Det lyder som en opgave min DS207+ kan løfte, så det kan alle de modeller du har nævnt nok også uden nævneværdige problemer.
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 21:16
Har en DS1010+ og den kører perfekt....bare smæk 3 diske i et raid 5 og opgrader senere med flere som behovet stiger.......

Mvh
LBA75
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu