|
Nas server til film streaming |
Besvar ![]() |
Side <1 23456 10> |
Forfatter | |||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4053 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
|
|||||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|||||
![]() |
|||||
kimdinho ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-August-2015 Status: Offline Point: 18 |
||||
Sååå Jeg kan købe en fin Nas til de 2000kr Kan køre 1080P over nassen på tv via kodi eller plex? gerne med underskrifter? |
|||||
![]() |
|||||
JackD84 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
||||
Hvis det er Blu Ray i 1080P er farvedybden kun 8 bit. Du skriver du har transkodet til h265 10 bit. Det undrer mig lidt, hvis det ikke er 4k film. |
|||||
![]() |
|||||
kimdinho ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-August-2015 Status: Offline Point: 18 |
||||
Jeg skriver ikke, at jeg har transkodet. Jeg er ikke gået i gang endnu. Vil lige være sikker på mit setup inden jeg smider penge efter noget |
|||||
![]() |
|||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4053 |
||||
|
|||||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|||||
![]() |
|||||
Eeyore ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
||||
Jeg vil sige nej, men det kommer helt anpå hvad dit behov er. En 4TB WD RED WD40EFRX koster 900kr og kan klare ca. 140 rippede BD film uden ekstra materiale. Hvis du så vil have sikkerhed så skal du minimum have en disk mere for at køre RAID1, så er du på 1800kr og mangler stadigvæk NAS eller Server.
|
|||||
![]() |
|||||
||||
De 2.000kr er ene og alene for NAS serveren.
|
|||||
![]() |
|||||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
||||
det du vil koster bare - alternativet er hjemmebryg, men samlet set får du ikke det du vil kunne for 2K. - For rookies uden den store IT viden, så er det bare pengene værd at købe en løsning fra qnap/synology. Det skaber ingen bøvl, og er klippestabilt. Men den "sikkerhed" koster så også bare det mere.
|
|||||
![]() |
|||||
HenrikN ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 155 |
||||
2k bliver nok svært, med mindre du køber brugt. BD fylder en del. Jeg bruger Synology NAS, på kablet netværk, og det køre formidabelt. NAS har jeg gemt langt væk, så støj er ikke et problem. For at spare på strømmen har jeg sat timer indbygget i NAS, til at slukke i normal arbejdstid, hvor jeg ved jeg ikke har brug for den. Skulle det ske er det bare at tænde den....
|
|||||
Mvh
Henrik Nielsen |
|||||
![]() |
|||||
mrjocs ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2016 Status: Offline Point: 41 |
||||
Hej.
Hvis du har en gammel aflagt bærbar pc så kan du hurtigt bruge den som server. jeg bruger selv en gammel netbook med en atom processor og 2gb ram. den klare opgaven og er billig i drift og larmer ikke (uden transcode selvfølgelig). så hvis det skal lykkes med et budget med 2000,- kr. Afstøv din gamle en gammel computer efter en skaf en billigt eller gratis af nogen du kender. og køb noget mere lager plads hvis behovet er der. eller sætte en usb disk til din router (hvis du vil gå den vej og hvis den understøtter det) raidsetup er nok lige overkill til det budget. |
|||||
mvh
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Har talt med konen, hun er gået med til at hæve budget til 4k, så er der evt en i kan anbefale. Har selv kigget på en ASUSTOR Nimbustor 2 AS5202T
Vil den kunne klare behovet?
|
|||||
![]() |
|||||
||||
|
|||||
|
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 23456 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |