|
Nas til Firma |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
...
Redigeret af lunddal - 04-Oktober-2012 kl. 10:41 |
||
![]() |
||
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
|
Jeg har anbefalet følgende til dem:
Beskrivelse Pris u/moms m/moms Link Synology Disk Station DS213 2081,60 2602 http://www.edbpriser.dk/nas-lagringsserver/synology-disk-station-ds213-id-6943543.aspx WD 1 TB DISK 518,40 648 http://www.proshop.dk/Harddisk/Western-Digital-WD-Red-1TB-2369324.html WD 1 TB DISK 518,40 648 http://www.proshop.dk/Harddisk/Western-Digital-WD-Red-1TB-2369324.html Netværkskabel CAT-6 5 meter 105,60 132 http://www.proshop.dk/Netvaerk-kabel/netvaerkskabel-2271545.html Kan kun bestilles via nettet med betaling med Dankort/VISA eller ligende. Det er en komplet løsning med 1000 GB (1 TB) lagring og intern backup. Derudover skal man have en ekstern USB Harddisk til ca. 500 kr. hvor man kan tage en manuel daglig/ugentlig backup på, og tage med hjem. For ekstra sikkerhed, til at imødegå tab af data ved brand, tyveri lynnedslag mv., kan man tilkøbe en Cloud Service til ca 550 kr/år, hvor der tagets backup af indholdet online. Dette hedder Stratos HiDrive, og virker ligesom Dropbox, bare til Erhverv. -------------------------------------------------- --- Dette er teksten til dem, er der noget jeg har overset, og passer diskene i denne NAS ?
|
||
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
|
Der kom forresten en ny NAs fra synology i denne uge, en ds213air. Ved ikke om den er bedre, så kun spam reklamen fra synology.
Hvorfor ikke købe 2tb diske, de koster ikke meget mere, desuden vokser data med tiden. |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
|
nu tænkte jeg lige om man kunne knække datasikkerhed og backup til 4k, og hvis vi snakker ex moms så kan man komme tæt på hvis man er lidt alternativ. køb 2 stk ds112 med 1 harddisk i hver, lav en backupplan af data på den ene som står på en sekundær adresse(Backup), køb en lille usb harddisk og slut til NAS der står på den primære adresse og lad den spejle de vigtige data på den (datasikkerhed), hvis databehovet ikke er større, ved godt den er lidt alternativ, men tror næsten det er den billigste
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Undskyld mig - slip lorten og lad den sejle. Hvis ens data ikke er 4000 kroner værd om året, så lad være med at blande dig i din kones arbejdsplads. Det ender bare med at der er noget der kikser for dem og backuppen svigter og så er det din skyld. Klaus |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
|
Prøv evt af læse denne korte tråd Link
Her kan du se hvad der kan ske hvis man ikke laver en ordentlig backup løsning. Husk at raid intet har med backup at gøre. |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
|
Backup til en ekstern usb disk er i princippet en fin ide, men i praksis ofte en dårlig. Man glemmer at tage disken med hjem om aftenen, man glemmer disken derhjemme og får ikke taget backup før på tirsdag i næste uge hvor man husker at tage den med på arbejde igen osv. osv. Folk har en tendens til at lulle sig ind i "det går nok"-søvnen og i en travl hverdag glemme/springe den slags over.
Det giver i mine øjne meget mere mening at sætte en task op der spoler en kopi af vigtige data over på chefens bærbare en gang om dagen, det sker utroligt sjældent at den slags mennesker glemmer den bærbare, den kommer med hjem HVER aften og med tilbage på arbejde HVER dag. I modsætning til usb disken med backup opdager folk lynhurtigt hvis den bærbare er glemt. Derudover synes jeg KlausDM er spot on, hvis ikke de ønsker at afsætte penge til en ordentlig løsning, så lad dem selv hitte ud af det og lære af deres fejl på den hårde måde. |
||
![]() |
||
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
|
A-fuc****-MEN! Hold snitterne væk fra sådan en amatørbiks. Hvis ikke de kan afsætte fornuftige ressourcer til datahåndtering, så skal man som privatperson - og specielt med SÅ tætte relationer - overhovedet ikke blandes ind i det!
Redigeret af Davidp - 04-Oktober-2012 kl. 12:15 |
||
![]() |
||
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
|
Tre ting: 1: Du bruger ordet 'backup' forkert. Der er data-redundans, ikke backup. Ret væsentligt at påpege hvis du vil have din ryg fri. 2: Ja, diskene er kompatible med nas'en jf. Synologys liste: http://www.synology.com/support/hd.php 3: Onlinesynkroniseringen er bestemt noget de bør se på. Den der eksterne disk glemmer de hurtigt at bruge..
|
||
![]() |
||
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
|
Jeg ville anbefale noget automatisk off site backup af data.
En løsning jeg har brugt er CrashPlan. De har en linux klient som med lidt teknisk snilde kan instaleres på en synology nas. |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
|
så usb disken var brugbar fordi en 1 bås nas er noget billigere, og usb harddiske kan købes ret billigt, og derved kunne man opnå en billigere løsning (som jeg da heller ikke syntes var den optimale.. jeg ville smide lidt flere kr i det.. men nogle gange er det jo en prioritering
![]() |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
|
Dropbox har været nævnt før her i tråden, men hvad med at installere dropbox på begge computere. Der er en fin "backup/restore" løsning i dropbox. Og så er den tilgængelig alle mulige steder fra. Dataene ligger lokalt, men synkes på i skyen. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |