recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nas til Firma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nas til Firma

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 14:49
Ja f.eks. en pro dropbox account på 100 gb koster 5-600 kr. årligt, det er sq da billigt.
Også en lokal backup (evt. lavet med sync-toy, som ikke sletter filer der slettes) på en maskine på firmaet og en derhjemme.

Det er faktisk en løsning jeg bruger selv til mine billeder.
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 18:22
Jeg kan tilslutte mig en løsning med CrashPlan backup.

Man kan vælge løsningen med Synology og noget langhåret opsætning. Eller man kan installere en billig maskine med Windows 7 og spejlede diske. Den vil så også kunne køre nogle ekstra ting hvis man skulle få brug for det.
Begge kan sættes til at vågne om morgenen eller på wake on lan.

Føniks Office Budget f.eks.:

Så kan du fjerne SSD og sætte 2 stk. 1 tb diske i og vælge Windows 7 professionel, så har du en fin maskine til under 4000. Den kan opgraderes med standard dele hvis noget brænder af.

CrashpPlan koster 3 dollars om måneden for ubegrænset backup. Til et firma vil jeg anbefale pro versionen til 7 dollars. Men den kan mærkeligt nok ikke fås i Danmark mere?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Man kan vælge løsningen med Synology og noget langhåret opsætning. Eller man kan installere en billig maskine med Windows 7 og spejlede diske. Den vil så også kunne køre nogle ekstra ting hvis man skulle få brug for det.

Så kan du fjerne SSD og sætte 2 stk. 1 tb diske i og vælge Windows 7 professionel, så har du en fin maskine til under 4000. Den kan opgraderes med standard dele hvis noget brænder af.

CrashpPlan koster 3 dollars om måneden for ubegrænset backup. Til et firma vil jeg anbefale pro versionen til 7 dollars. Men den kan mærkeligt nok ikke fås i Danmark mere?
Forskellen er så bare at win7 maskinen skal du sørge for er opdateret, have antivirus m.m. En rigtig NAS kører stort set uden at du skal gøre noget som helst. Bruger sikkert også mindre strøm.
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Forskellen er så bare at win7 maskinen skal du sørge for er opdateret, have antivirus m.m. En rigtig NAS kører stort set uden at du skal gøre noget som helst. Bruger sikkert også mindre strøm.

Mener jeg læste at Synology'en brugte 18,7 w
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 18:47
synologyen kan selvfølgeligt også selv konfigures så den lukker ned kl xx og starter igen næste morgen kl xx.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 20:00
Hvis min kone arbejdede i et firma, som ikke ville bruge mere end kr. 4.000 til en backupløsning, så ville jeg anbefale hende at finde et andet arbejde. Det er useriøst.

Den sidste sub-optimering for at komme ned på kr. 4.000 vil typisk betyde at der skal flyttes små USB diske eller foretages andet manuelt arbejde som hverken er gratis eller stabilt.

Når det så alligevel går galt en dag, så gæt hvem der får skylden....Cry

/B
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Point: 584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorgHammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 21:38
Som flere skrev, bør du holde dig fra at operere super bruger for det firmas backup systemer (og politikker), du får bare skylden når den første RAID disk står af og ingen får gjort noget ved udskiftningen af den "for det koster jo flere penge...?"
Næ igang med Dropbox. En erhvervs Dropbox med 1TB, koster for 5 brugere (kan ikke vælge mindre) ca. 4600 DKR om året. Det er sølle 384.- DKR i måneden. Den kan alle brugere tilgå fra hvor som helst i verden. Så har de "fælles drev" til alle data, billeder, produkt kataloger, økonomisystemer osv. samt komplet backup og web adgang fra hele verden, som KNIPS!
http://https://www.dropbox.com/teams/pricing

Jeg ser fordelen ved denne løsning for sådan et firma, er at der ingen udgifter overhovedet er til hardware failure... Det er ikke som en NAS løsning, hvor meget kan gå galt med defekte dele. Yderligere så er dropbox børne nem at installere og tilgå fra overalt! Så slipper du for at skulle sætte en adgang op for din chef eller din kone til firmaets nyindkøbte QNAP via firmaets internetforbindelse samt adgang via deres Firewall osv.
OG... så er der som deafault 30 dages eller "Unlimited version history" backup. Dvs hvis du ændre en fil og gerne vil have den version af filen du havde for 20 dage siden, kan denne genskabes :-)
Alt sådan noget kan en billig "in house" NAS ikke klare.

Er jeg helt galt i byen? Smile
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
efterz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér efterz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 22:25
100% enig i at man skal holde sig væk fra at lege "administrator" og indirekte tage et ansvar for en løsning man ikke selv kan få lov at designe.

Husk også lige den danske lovgivning vedr. opbevaring af personfølsomme data mv. i skyen. Jeg har ikke læst den seneste version, men det har tidligere været ulovligt for danske virksomheder/offentlige institutioner at opbevare personfølsomme data udenfor EU.. Google og Dropbox m.fl. garanterer dig ikke at din data bliver i EU..
Jonas
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 22:43
Håber din kones chef bruger pengene på lønninger i stedet for IT så ;)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 02:05
Det er måske ikke så smart at firmaets data ligger ukrypteret på en cloud uden for Europa.
Kig hellere på www.wuala.com - det er en europæisk cloud tjeneste som også er krypteret.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 02:11
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Som flere skrev, bør du holde dig fra at operere super bruger for det firmas backup systemer (og politikker), du får bare skylden når den første RAID disk står af og ingen får gjort noget ved udskiftningen af den "for det koster jo flere penge...?"
Næ igang med Dropbox. En erhvervs Dropbox med 1TB, koster for 5 brugere (kan ikke vælge mindre) ca. 4600 DKR om året. Det er sølle 384.- DKR i måneden.
http://https://www.dropbox.com/teams/pricing

Jeg ser fordelen ved denne løsning for sådan et firma, er at der ingen udgifter overhovedet er til hardware failure...

Er jeg helt galt i byen? Smile

Ja, jeg synes du er galt på den. Dataene ligger ukrypteret på en server uden for EU. Brug hellere en europæisk tjeneste med kryptering.

Venlig hilsen
KB
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 13:30
Jeg vil også støde til Brixen og ikke anbefale dropbox til noget som helst andet en småprivate ting.

Det er alt for usikkert hvor ens data er i verden og det er flere gange slået fast at de opbevarer dem ukrypteret.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu