recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS vs. MKV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS vs. MKV?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 02:27

#spawn - Ja okey, må bare lære at leve med det så jo, eller begynde at trække lidt kabler :p

 
#Notfast - hmm, hvad ville du da ellers forslå der kan det samme? altså, den må ik koste så meget som EEN kr over 3k (gider ik give mere for det!) og så er Netgear'en lavet til at samarbejde med PS3'en nemlig, den har os været fint anmeldt i So Ein Ding ;)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 08:22
Qnap ts-219P Turbo Nas : http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=122

Så køber du selv 1 eller 2 HDD og sætter i. og ud vide via e SATA, usb eller koble den sammen med andre Nas til en stor NAS styret af denne her. 

ALLE Nas som understøtter UPnP kan bruges sammen med PS3, der er ikke noget specielt ! 

Maximize the enjoyment of your home multimedia center
The built-in UPnP/ DLNA media server (with TwonkyMedia enabled) of the Turbo NAS supports a wide range of DLNA media players such as Sony PS3 and Microsoft Xbox 360 gaming consoles and works well with NFS-supported High-Definition (HD) digital media players for HD video streaming. By installing the DLNA/ UPnP application on your iPhone or iPod touch, you can access the Turbo NAS on the local network and play the multimedia contents, e.g. videos, music, and photos on the server. In addition, the high-speed PC-less Download Station with the unique QGet utility enables you to manage the BT/ FTP/ HTTP download tasks remotely over the local network or the Internet. The TS-219P is the ideal multimedia and storage solutions to enhance your home entertainment experience.

Jeg bruger selv Qnap ts-219P Turbo Nas, og den er nem og lige til at gå til.


.....
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

og skal altså lige siges, at jeg køre med et gennemsnit af 244-300 mbit/sek på den trådløse forbindelse, MED WPA-PSK (WPA2) kode på! så har intet at klage over der!
 
Hvordan pokker har du gjort det?? Big smile
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 14:15
#Notfast - Tak, vil lige kigge på den engang i aften når jeg har fri fra arbejde :D
 
#justrace -  Tja, brugt en helveds masse penge på N-Draft udstyr, og fået sat det rigtigt op :P men direkte hvordan? det kan jeg sku ik forklare! måske har jeg bare været heldig :D
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 14:28
Hvilken router har du? Eller AP?
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:

Uden at have en PS3 selv kan jeg se et par ting i spawns svar som er forkerte eller kræver uddybning.
  1. Man streamer ikke MKV men indholdet af en MKV fil. MKV er et container filformat som indeholder et antal datastrømme som man kan streame. Men det der sker er at serveren læser filen og streamer indholdet til klienten uden nogle oplysninger om filformat på serveren.
  2. Problemet er nærmere at MKV filer der indholder HD video ofte har video kodet med x264 codec'et (open source implementation af H.264) som kræver en del ressourcer at dekode.
 
1. Det er altså helt skrup forkert det du skriver. Serveren gør ikke andet end severe filen til klienten, det er klienten der parser mkv containeren og sender video og audio strømmen indeni videre til sin dekoder. Det er ikke serveren der læser indholdet af filen, det er klienten. Vil du streame en mkv fil, så skal klienten kunne afspille mkv. Alternativt kan man lade serveren transcode til et filformat som klienten forstår live mens det afspilles, det er bl.a. det man gør med PS3 media server, men dette kræver selvfølgelig en del ressourcer af serveren.
 
2. Nej det er ikke problemet, en ps3 har ingen problemer med at dekode h264 som er standard video kompressions format der benyttes i bluray og andet - hvordan tror du ellers den afspiller bluray ?.
Men den forstår altså ikke mkv af den simple grund at Sony ikke vil have den skal, derimod forstår den godt m2ts containeren som benyttes til bluray hvilket den understøtter, derfor skal man flytte h264 videoen fra mkv containeren til en m2ts eller ts container hvis det skal kunne afspilles af en PS3
 
 


Nu er du kommet i den uheldige situation at du har startet en diskussion om streaming med en person der har skrevet eksamensprojekt på sit ingeniørstudium om standard baseret video streaming og som en del projektet implementerede diverse standarder til streaming til en streaming server. Så du siger bare til når du mener at du har tabt, hvilket jeg vil anbefale sker snart for dette er ikke det rigtige sted at tage en lang diskussion om dette.

Serveren sender intet container relateret til klienten, derimod bestemmer formatet på video strømmen hvilken udvidelse til RTP standarden der fastlægger payload formatet for streamingen. Container formatet er en måde at samle relaterede datastrømme og gemme dem på en computer. Jeg ser ofte at filmen knækker for folk når det drejer sig om adskillelse af de to begreber container format og video format.

Der hvor container formatet har betydning er ikke ved streaming men ved progressiv download, som ofte kaldes HTTP streaming eller bare streaming af folk der ikke kender forskel. Dog har det intet med streaming at gøre i ordets rette betydning. Ved progressiv download begynder klienten at afspille filen før hele filen er modtaget hvilket for brugeren ligner streaming men teknisk er meget forskelligt.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

og skal altså lige siges, at jeg køre med et gennemsnit af 244-300 mbit/sek på den trådløse forbindelse, MED WPA-PSK (WPA2) kode på! så har intet at klage over der!
 
Hvordan pokker har du gjort det?? Big smile


Sikkert på 5 GHz båndet, der er væsentligt mindre støj end på 2,4 GHz båndet. Hvis det er på 2,4 GHz båndet så er det i seriøs medvind i et område uden baggrundstøj, for det kan normalt ikke lade sig gøre.

Jeg har selv et 802.11n netværk og hvis jeg placerer klienten 10 cm fra routeren med direkte line-of-sight, kan jeg ikke opnå mere end 135 Mb/s med WPA2 sikkerhed.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 15:37
#Zagadka - Ja, ganske rigtig så køre jeg på 5GHz båndet da den understøtter det, men selvom jeg sætter mig ind i stuen som er mere end 10m væk fra routeren, køre den stadig med 300mbit ;b don't ask me how, men det gør den! :P (MENER faktisk, at det vidst nok lykkedes mig at opnå samme hastighed på 2.4GHz båndet, men kan ikke huske det.)
 
#justrace - Det står faktisk i listen over mine specs hvis du kigger nederst i mine beskeder ;)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 15:39
#Notfast - Forresten, tak for linksne, har kigget lidt på det, og den er stærkt kommet til overvejelse, især da den understøtter helt op til 4TB ;) - og det med PS3 info'en, tak, lærte lidt mere der :P er stadig ny på området ang. netværk, deling, streaming osv. generelt gadgets :D
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

#Notfast - Forresten, tak for linksne, har kigget lidt på det, og den er stærkt kommet til overvejelse, især da den understøtter helt op til 4TB ;) - og det med PS3 info'en, tak, lærte lidt mere der :P er stadig ny på området ang. netværk, deling, streaming osv. generelt gadgets :D

Ingen problem Wink

Det fede ved den er at den bruge kun lidt strøm og så er den "stærk"! Jeg afspiller 1080P video, mp3 og dvd iso fra den på samme tid. Også løber jeg tør for udstyr til at "belaste" den med. CPU forbrug når ikke over 20% ved det.


Redigeret af Notfast - 20-December-2009 kl. 16:10
.....
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

#Zagadka - Ja, ganske rigtig så køre jeg på 5GHz båndet da den understøtter det, men selvom jeg sætter mig ind i stuen som er mere end 10m væk fra routeren, køre den stadig med 300mbit ;b don't ask me how, men det gør den! :P (MENER faktisk, at det vidst nok lykkedes mig at opnå samme hastighed på 2.4GHz båndet, men kan ikke huske det.)
 


Én ting er jo hvad der står som forbindelses-hastighed - én helt anden ting er den faktiske overførselshastighed. Det folk har svært ved at tro på, i tråden her, er at du også kan overføre data mellem to enheder på dit netværk med 300 Mbit/s ~ 37,5 MB/s. Eller har jeg misforstået skepsissen?
Har du testet den faktiske overførselshastighed? Eller er din henvisning til 300 Mbit/s kun for den forbindelseshastighed Windows oplyser?


Redigeret af Zulu - 20-December-2009 kl. 16:04
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:


Nu er du kommet i den uheldige situation at du har startet en diskussion om streaming med en person der har skrevet eksamensprojekt på sit ingeniørstudium om standard baseret video streaming og som en del projektet implementerede diverse standarder til streaming til en streaming server. Så du siger bare til når du mener at du har tabt, hvilket jeg vil anbefale sker snart for dette er ikke det rigtige sted at tage en lang diskussion om dette.
 
Forventer du et pænt svar eller en fornuftig debat fra mig med den attitude ??  ConfusedDead
 
 
 
 
 
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu