recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS vs. MKV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS vs. MKV?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:


Nu er du kommet i den uheldige situation at du har startet en diskussion om streaming med en person der har skrevet eksamensprojekt på sit ingeniørstudium om standard baseret video streaming

spawn forklarer bare, at der ikke er tale om streaming
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:

Nu er du kommet i den uheldige situation at du har startet en diskussion om streaming med en person der har skrevet eksamensprojekt på sit ingeniørstudium om standard baseret video streaming og som en del projektet implementerede diverse standarder til streaming til en streaming server. Så du siger bare til når du mener at du har tabt, hvilket jeg vil anbefale sker snart for dette er ikke det rigtige sted at tage en lang diskussion om dette.

Sikke nogle egoer der dukker op engang imellem... husk lige der er en verden uden for bøgerne som kræver et vist samspil med andre mennesker... og der er en vis portion ydmyghed kun en dyd.. for det kunne jo være der var folk der kva praksis erfaring kendte mindst lissåmeget til tingende.. måske mere
 
såeh lidt mere respekt for seriøse debatører tak
Mvh

René
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 00:33
Lyder fanme godt, må sku prøve at skaffe mig den, og så se om jeg bliver glad for den, men efter hvad du siger, lyder det højst sansynligt :P så takker da for forslaget, det er klart taget til eftertragtning! glæder mig bare til at jeg kan se film på mit tv, uden at sku tænde harddisk, computer og ps3 :( samt have tv, og højtalere kørende, det bliver sku for dyrt :s godt være visse af filmene så er "gratis", men strømforbruget kommer til at blive dyrt!
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 00:35
#zulu - Nu bliver du sku for teknisk til min bette newbie forståelse, godt nok kender jeg en del til computere, men er stadig kun nybegynder :P men går stærkt ud fra, at det er den egentlige hastighed. men noget forslag til hvordan jeg evt. kan teste det? (det ikke windows der styre mit trådløse forbindelse, det er et intelprogram, ved ik om det er så meget anderledes)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 09:34
#spawn

Jeg forventer at du tager dig sammen og deltager i en seriøs debat om teknologien og lægger personlige angreb til side. Desværre tror jeg ikke at det vil ske men man har da lov til håbe. Så længe dig ikke gider at forhold dig til hvordan teknikken virker og hvad andre skriver i relation til teknikken gider jeg ikke at tage mig af hvad du skriver, hverken i denne tråd eller nogen anden.

#rhsin

Prøv at læse tråden en gang til og overvej hvad der egentligt bliver diskuteret. Praktisk erfaring er fuldstændig uden betydning når man diskuterer hvordan noget virker. Så du får dit eget ønske tilbage i hovedet "lidt mere respekt for seriøse debatører tak". Og et tillægsønske om at du vil blande dig uden om når du ikke gider at sætte dig ind i diskussionen.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:

#spawn

Jeg forventer at du tager dig sammen og deltager i en seriøs debat om teknologien og lægger personlige angreb til side. Desværre tror jeg ikke at det vil ske men man har da lov til håbe. Så længe dig ikke gider at forhold dig til hvordan teknikken virker og hvad andre skriver i relation til teknikken gider jeg ikke at tage mig af hvad du skriver, hverken i denne tråd eller nogen anden.

#rhsin

Prøv at læse tråden en gang til og overvej hvad der egentligt bliver diskuteret. Praktisk erfaring er fuldstændig uden betydning når man diskuterer hvordan noget virker. Så du får dit eget ønske tilbage i hovedet "lidt mere respekt for seriøse debatører tak". Og et tillægsønske om at du vil blande dig uden om når du ikke gider at sætte dig ind i diskussionen.
 
Jeg syntes din arrogante fremføren i dit svarindlæg tidligere er en ualmindelig dårlig måde at debattere på her... det var en del af det jeg prøvede at gøre dig opmærksom på... og det syntes jeg fortsat du skulle notere dig
Mvh

René
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:

#spawn

Jeg forventer at du tager dig sammen og deltager i en seriøs debat om teknologien og lægger personlige angreb til side. Desværre tror jeg ikke at det vil ske men man har da lov til håbe. Så længe dig ikke gider at forhold dig til hvordan teknikken virker og hvad andre skriver i relation til teknikken gider jeg ikke at tage mig af hvad du skriver, hverken i denne tråd eller nogen anden.

#rhsin

Prøv at læse tråden en gang til og overvej hvad der egentligt bliver diskuteret. Praktisk erfaring er fuldstændig uden betydning når man diskuterer hvordan noget virker. Så du får dit eget ønske tilbage i hovedet "lidt mere respekt for seriøse debatører tak". Og et tillægsønske om at du vil blande dig uden om når du ikke gider at sætte dig ind i diskussionen.
 
Jeg syntes din arrogante fremføren i dit svarindlæg tidligere er en ualmindelig dårlig måde at debattere på her... det var en del af det jeg prøvede at gøre dig opmærksom på... og det syntes jeg fortsat du skulle notere dig


Hvis min udtalelse om min baggrund er arrogant, det er en simpel konstatering af fakta, hvad er denne insisterende på at du har ret så?

At forsøge at diskutere for eksempel jura som ikke jurist med en jurist er også en opskrift på en seriøs hovedpine. Jeg giver i hvert fald hurtigt op når jeg ved at jeg er stødt på en der ved en del mere om området end jeg gør.

Jeg tror ikke på at vi bliver enige om denne sag, så jeg foreslår at vi bliver enige om at være uenige og lader sagen ligge ved det. Så kan tråden også vende tilbage til sit oprindelige formål.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:



Hvis min udtalelse om min baggrund er arrogant, det er en simpel konstatering af fakta, hvad er denne insisterende på at du har ret så?

At forsøge at diskutere for eksempel jura som ikke jurist med en jurist er også en opskrift på en seriøs hovedpine. Jeg giver i hvert fald hurtigt op når jeg ved at jeg er stødt på en der ved en del mere om området end jeg gør.

Jeg tror ikke på at vi bliver enige om denne sag, så jeg foreslår at vi bliver enige om at være uenige og lader sagen ligge ved det. Så kan tråden også vende tilbage til sit oprindelige formål.


Alt det spawn skrev i de fire punkter er rigtigt.

Der er vel ingen grund til at skrive en større ingeniørhandling om hvad MKV-filer er når nu PS3'en alligevel ikke kan spille dem...og nej, den kan ikke afspille/streame/læse/whatever dem. Årsagen er at Sony sidder med en stor del af omsætningen på film-markedet og naturligvis ikke vil understøtte kopierede film (vi må jo nok erkende at det er det MKV mest bruges til pt.)

Og ja, for at afspille/streame/læse/whatever MKV-filer/H.264/X.264/flueknepperi skal de transcodes til et andet format på serveren. Og nej, en Atom 1,6 er en lorteprocessor og kan ikke transcode en skid løbende.

Så skulle den ged vist være barberet.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:


Hvis min udtalelse om min baggrund er arrogant, det er en simpel konstatering af fakta, hvad er denne insisterende på at du har ret så?

At forsøge at diskutere for eksempel jura som ikke jurist med en jurist er også en opskrift på en seriøs hovedpine. Jeg giver i hvert fald hurtigt op når jeg ved at jeg er stødt på en der ved en del mere om området end jeg gør.

Jeg tror ikke på at vi bliver enige om denne sag, så jeg foreslår at vi bliver enige om at være uenige og lader sagen ligge ved det. Så kan tråden også vende tilbage til sit oprindelige formål.
 
Jeg har aldrig påstået at jeg skulle have ret, det som jeg har reageret på er du i et indlæg til en på området velbevandret og iøvrigt meget hjælpsom bruger i den grad slå fast at fordi du har skrevet eksamensopgave om et emne så ved du bedre og andre gider du slet ikke høre på... du aner jo iøvrigt intet om spawns baggrund, så jeg syntes i den grad det er mangel på respekt for andre debattører... og jeg syntes egentligt du skulle tage og lande igen.. også deltage i debatten på lige vilkår med alle.. så kan du komme med din argumentation også må det være hvad der taler....
 
Uanset om man er jurist eller hvad man nu er.. så kan man jo godt tage fejl, eller misforstå eller tolke forkert... ellers var der vel ingen retssager der blev vundet/tabt.. så ville alle jo være uafgjorte... og det behøves man jo ikke nødvendigvis at være jurist for at gennemskue vel? Wink
 
Iøvrigt er jeg helt enig i at vi skal lade tråden komme tilbage til sit emne. 
Mvh

René
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 11:41
Sig mig lige, hvor gamle er i mennesker?..
 
I laver det jo debatten om til en useriøs off-topic chat?
det er undskyld jeg siger det, men efter min mening barnligt.
Men det må i jo om, ville bare være glad hvis det ikke foregik i et debat indlæg.
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Derre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 12:03
Ahh.. Er der noget bedre end et godt ligegyldigt skænderi på recordere? LOL
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Sig mig lige, hvor gamle er i mennesker?..
 
I laver det jo debatten om til en useriøs off-topic chat?
det er undskyld jeg siger det, men efter min mening barnligt.
Men det må i jo om, ville bare være glad hvis det ikke foregik i et debat indlæg.
 
Jamen nu du spørger... jeg er 39år.
 
Og jeg skal da gerne beklage for mine offtopic indlæg, ikke desto mindre så syntes jeg det er på sin plads at bakke op om et seriøst medlems forsøg på at svare i denne tråd, bare blive affærdiget for bedrevidende udelukkende med henvisning til sin eksamensopgave ... så må man altså underbygge sine synspunkter lidt bedre og lidt mere konkret evt med dokumentation hvis man syntes det er så vigtigt... ellers risikerer du da som spørger der ikke er nogle som gider at skrive/svare i trådene og det er vel ikke i nogens interesse vel? Smile
 
 
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu