recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS vs. MKV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS vs. MKV?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Sig mig lige, hvor gamle er i mennesker?..
 
I laver det jo debatten om til en useriøs off-topic chat?
det er undskyld jeg siger det, men efter min mening barnligt.
Men det må i jo om, ville bare være glad hvis det ikke foregik i et debat indlæg.


Når du nu gerne vil vide det så er jeg 30, ikke at jeg tror at du mener dit spørgsmål bogstaveligt.

Jeg mener nu også vi er blevet enige om at stoppe diskussionen og lade tråden komme tilbage til sit oprindelige formål. Men i forhold til det oprindelige spørgsmål har den da været afsporet en overgang, fordi der kom et forkert svar som jeg tillod mig at svare på og for at holde det tekniske niveau nede give baggrund om mig selv fremfor tekniske argumenter som slet ikke var mulige på visse punkter.

Ikke at det skal være et forsvar for afsporede tråde, så er det her et ikke noget af betydning hverken på Recordere.dk eller andre steder.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 15:04
Mht. Muffeh's trådløse hastighed: mener at have læst et sted (dog uden at have lavet eksamensopgave eller være ingeniør Wink) at Dlink 855 kan bruge begge kanaler samtidigt hvis man har en trådløst netkort der understøtter dette. Det kunne være derfor han opnår så høje hastigheder?!?
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

#zulu - Nu bliver du sku for teknisk til min bette newbie forståelse, godt nok kender jeg en del til computere, men er stadig kun nybegynder :P men går stærkt ud fra, at det er den egentlige hastighed. men noget forslag til hvordan jeg evt. kan teste det? (det ikke windows der styre mit trådløse forbindelse, det er et intelprogram, ved ik om det er så meget anderledes)


OK, så du har ikke testet den faktiske overførselshastighed?
Se min kommentar i svaret til SSvenSSon herunder.

For at teste hastigheden på dit trådløse netværk skal du have en PC/ NAS eller lignende tilsluttet din router/ AP via kabel og én PC tilsluttet det trådløse netværk.
En simpel måde at se den effektive overførselshastighed er ved at kopiere en stor fil, fra den kablede PC/ NAS til den trådløse PC, og så via Netværks-fanebladet i Joblisten holde øje med hvor hurtigt der overføres. Hvis du vil have nogle præcise tal ud, kan du benytte TTCP testprogrammet, men det kræver (i de fleste tilfælde) to PC'er (ikke nogen NAS).

Oprindeligt skrevet af SSvenSSon SSvenSSon skrev:

Mht. Muffeh's trådløse hastighed: mener at have læst et sted (dog uden at have lavet eksamensopgave eller være ingeniør Wink) at Dlink 855 kan bruge begge kanaler samtidigt hvis man har en trådløst netkort der understøtter dette. Det kunne være derfor han opnår så høje hastigheder?!?


Ja, hvis man kører med to kanaler (én i 2,4 GHz området og én i 5 GHz), og man har et trådløst netkort, som understøtter modtagelse af to kanaler samtidigt, så vil man få en højere effektiv hastighed.
Men... Som det er med alle trådløse netværk, så er den effektive hastighed altid lang lavere end den (oplyste) teoretiske (som Windows viser dig). På et almindelige 802.11g 54 Mbit/s netværk, vil man i bedste fald opleve at kunne overføre med ~25 Mbit/s - hvis man er den eneste på det netværk og der ikke er støj fra andre netværk eller andet udstyr.
Det samme gælder for 802.11n-netværk - altså den effektive hastighed er langt lavere end den oplyste teoretiske hastighed - men dog stadig væsentligt hurtigere end 802.11g.
Artiklen her http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/30475-late-expensive-worth-itd-link-dir-855-reviewed (resultater på side 4,5 og 6) beskriver fint (dog lidt teknisk og nørdet), hvordan DIR-855 klarer sig i den virkelige verden. I artiklen kommer de op på omkring 55-60 Mbit/s effektiv overførsel pr. kanal, altså ca. 40% af den teoretiske hastighed, hvilket også ligger meget godt i tråd med de effektive hastigheder for 802.11g-netværk.
Ydermere er de målte hastigheder uden kryptering, og, efter hvad jeg kan læse mig til, benytter DIR-855 et Atheros chipset, som mister op til 50% af hastigheden når der sættes kryptering på. Det beskrives også i artiklen.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:

#spawn

Jeg forventer at du tager dig sammen og deltager i en seriøs debat om teknologien og lægger personlige angreb til side. Desværre tror jeg ikke at det vil ske men man har da lov til håbe. Så længe dig ikke gider at forhold dig til hvordan teknikken virker og hvad andre skriver i relation til teknikken gider jeg ikke at tage mig af hvad du skriver, hverken i denne tråd eller nogen anden.
 
Personlige angreb ? Såvidt jeg har kunnet læse mig til er den eneste her der kommer med personlige angreb dig. Jeg kan hverken se jeg har startet nogen diskussion om streaming protokoller eller angrebet dig på nogen måde, men du fører dig frem på en måde jeg slet ikke gider forholde mig til. Måske du burde have lavet et eksamens projekt i almindelig dannelse og høflighed istedet.
 
Med hensyn til det konkrete spørgsmål i tråden så handlede det om afspilning af MKV filer på en PS3 fra en NAS eller som det blev gjort pt. fra en server. Tråden handlede ikke om en generel debat om streaming protokoller. Det forholder sig sådan at PS3 og de "streaming" løsninger der findes til denne som TVersity og PS3 media server ikke benytter RTP/RTSP men almindelig HTTP "streaming" med progressiv download og lokal demuxning/parsing på klienten. Det var denne omstændighed jeg svarede på og informerede om - intet andet. Da PS3 ikke native understøtter demuxning/parsing af mkv containeren fungerer almindelig HTTP "streaming" derfor ikke med mkv, selvom PS3 uden problem understøtter de i containeren indeholdende H264/AC3 streams. Det løses af millioner af PS3 bruger over hele kloden på en af 2 måder, enten ved selv at remuxe mkv filen til et af PS3 native understøttet .ts/.m2ts container format som derved kan HTTP "streames", eller ved at lade serveren transcode eller remuxe strømmen live.
 
Jeg har på intet tidspunkt angrebet dig eller startet nogen generel diskussion om streaming protokoller, deres måde at virke på, eller om definitionen af "streaming" - det var dig der gjorde det. Det er også muligt du kan sættes et RTP/RTSP miljø op der vil virke sammen med PS3, det vil jeg overhovedet ikke gøre mig klog på, men så syntes jeg blot du skulle koncentrere dig om at dele din store viden med spørger fremfor at hidse dig op på mig. Jeg svarer blot med konkrete praktiske erfaringer omkring PS3 og mkv "streaming".
 
Iøvrigt er jeg græsk katolsk hvor mange ingeniør eksamener du har, jeg er blevet for gammel til at jeg lader mig dupere af den slags viften med papirerne. Jeg gider heller ikke noge pisse konkurrence ved at opremse mit CV men det skal da ikke være nogen hemmelighed at på mit arbejde er det ingeniørererne der kommer til mig for at få teknologisk hjælp, ikke omvendt. Wink
 
Jeg agter ikke at ytre mig yderligere i denne sag, uanset svaret.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 19:26
#rhsin & Zagadka - hvorfor jeg spurgte med alder, var blot fordi jeg syntes det begynte at lyde som om folk opførte sig som en flok umodne børn, that's all. (skal lige siges i den sag, at jeg selv blot er 19) men faktum er, at ved og prikke lidt til folk, røg samtalen faktisk tilbage på topic, NÆSTEN da ;)
 
#Zulu - tak for den fine lille guide, det vil jeg lige prøve mig frem med så snart jeg finder tid til det. Og alt det du skrev neden under, begyndte at blive sort snak for mig :D
 
TIL ALLE!
så syntes jeg ærligt, at vi skal tage og stoppe og lukke dette topic her, sagen fra det oprindelige topic er blevet afsluttet og jeg fandt frem til hvad jeg ville, så lad det pænt slutte her! God jul folkens! ;)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

#rhsin & Zagadka - hvorfor jeg spurgte med alder, var blot fordi jeg syntes det begynte at lyde som om folk opførte sig som en flok umodne børn, that's all. (skal lige siges i den sag, at jeg selv blot er 19) men faktum er, at ved og prikke lidt til folk, røg samtalen faktisk tilbage på topic, NÆSTEN da ;)
 
TIL ALLE!
så syntes jeg ærligt, at vi skal tage og stoppe og lukke dette topic her, sagen fra det oprindelige topic er blevet afsluttet og jeg fandt frem til hvad jeg ville, så lad det pænt slutte her! God jul folkens! ;)
Jeg var helt med på ironien i dit spørgsmål, dog syntes jeg dog at jeg godt lige ville præcisere min bevægegrund for mine indlæg, dertil var der også lidt ironi i at sætte alder på.. for hvadenten vi er 19 eller 39 så er vi bare store børn med noget dyrt legetøj Big smile
 
Og iøvrigt god jul til dig også Smile
Mvh

René
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 21:22
tak tak :D og ha, ganske rigtigt! den eneste forskel på små drenge, og mænd, er blot størrelsen og prisen på deres legetøj! LOL
 
men det med alder, var nu blot til at hentyde at selvom folk måske 19, eller i dit tilfælde 39, så opførte folk sig barnligt, hvilket jeg mener er yderst umodent for offentlige forums Wink
 
men nok om det nu Tongue
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

#rhsin & Zagadka - hvorfor jeg spurgte med alder, var blot fordi jeg syntes det begynte at lyde som om folk opførte sig som en flok umodne børn, that's all. (skal lige siges i den sag, at jeg selv blot er 19) men faktum er, at ved og prikke lidt til folk, røg samtalen faktisk tilbage på topic, NÆSTEN da ;)
 
#Zulu - tak for den fine lille guide, det vil jeg lige prøve mig frem med så snart jeg finder tid til det. Og alt det du skrev neden under, begyndte at blive sort snak for mig :D
 
TIL ALLE!
så syntes jeg ærligt, at vi skal tage og stoppe og lukke dette topic her, sagen fra det oprindelige topic er blevet afsluttet og jeg fandt frem til hvad jeg ville, så lad det pænt slutte her! God jul folkens! ;)


Der var dog min helt klare fornemmelse at det var det du mente, og deraf kommentaren om at du nok ikke mente spørgsmålet bogstaveligt.

Ønsket om god jul til alle involverede parter er jeg helt med på, dog forlader jeg ikke forummet lige nu for der foregår som altid andre spændende ting som jeg følger med i.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 23:21
helt enig, og må ærligt indrømme at min første tanke da jeg så hvor hurtigt folk egentlig svare her inde var, sig mig, har folk intet liv siden de sidder her konstant? eller tjekker det bare MEGET tit? LOL
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

helt enig, og må ærligt indrømme at min første tanke da jeg så hvor hurtigt folk egentlig svare her inde var, sig mig, har folk intet liv siden de sidder her konstant? eller tjekker det bare MEGET tit? LOL


Sådan er det at være en del af et levende forum over en fælles hobby bredt omkring A/V udstyr. Du kan være sikker på hurtig svar herinde hvis nogen, som i denne tråd, svarer nogen helt hen i vejret med misvisende oplysninger.
 
Var det ikke irriterende hvis du ikke fik hurtig svar? Wink

 
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 15:32

nah, syns efterhånden man er vand til at der går op mod 48 timer, før den første svare Tongue

Her kan du næsten få de første 10 svar inden for 3 timer Cool
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 15:41
Det kommer helt an på spørgsmålet hvor lang tid der går.

Nogle spørgsmål er der kun meget få der kan svare på, og derfor kan der gå lang tid flere dage er ikke uhørt i disse tilfælde. Andre spørgsmål er der mange der kan svare på og der kommer der et eller flere svar hurtigt. Desuden har man muligheden for at få svar sendt til ens e-mail adresse og det giver, efter min mening, bedre mulighed for at følge med i tråde for man ved når der er skrevet af andre og behøver ikke at tjekke hele tiden.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu