recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NB radio roskilde - Rep af Reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNB radio roskilde - Rep af Reciever

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
DK-Turbo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Grazul Grazul skrev:

Men når der nu er gået så længe, kan jeg så gøre noget? Der er jo ikke nogen klar formulering i købeloven, "rep må ikke overstige rimelig tid" er meget upræcist.

Forbrugerombudsmanden udtalte for ½-1 år siden at rep. ikke må overstige rimelig tid = max 1 måned - hvis rep. tiden overstiger dette, kunne kunden hvis det var inden for de første 6 måneder af garantiperioden kræve en ny vare eller pengene tilbage.

Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 14:07

Oprindeligt skrevet af DK-Turbo DK-Turbo skrev:

Oprindeligt skrevet af Grazul Grazul skrev:

Men når der nu er gået så længe, kan jeg så gøre noget? Der er jo ikke nogen klar formulering i købeloven, "rep må ikke overstige rimelig tid" er meget upræcist.

Forbrugerombudsmanden udtalte for ½-1 år siden at rep. ikke må overstige rimelig tid = max 1 måned - hvis rep. tiden overstiger dette, kunne kunden hvis det var inden for de første 6 måneder af garantiperioden kræve en ny vare eller pengene tilbage.

Ikke mindst hvis der er tale om "samme opståede/bestående fejl" !

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 14:27

Jeg mener ikke at man kan sige at tiden har været for lang nu efter man har fået den retur (så skulle du have klaget for længst). Og jeg mener også at butikken kan have op til 3 forsøg til at rep. en fejl. Det er jo en udgift for butikken, hvis de skal ophæve handlen.

Men når dette er sagt så mener jeg at du skal være mere kontant med at stille krav. Efter 2 til 2½ uge, hvis du ikke der har modtaget den retur så ville jeg sende en mail/anbefalet brev og gøre dem opmærksom på at de har haft rimelig tid til at rep. og hvis du ikke har den inden for max en uge, vil du betragte købet som ophævet. Du kan e vt. ringe til forbrugerstyrelsen og spørge dem om det jurisdiske. (Du kan finde nr. på www.forbrug.dk)

Til top
Grazul Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Juli-2008
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 14:32

Update.

Nu er kæresten kommet hjem, og har testet den med musik fra pc'en, der kommer heller ingen lyd. Så de har simpelthen lavet en ny fejl på produktet under udbedringen af hdmi boardet :(

TV: Panasonic 46PZ-85
Fronter: B&W FPM5
Center : B&W FPM6
Baghøhj: B&W FPM4
Reciever: Onkyo 607
BlueRay: Panasonic bd-55
Remote: Logitech Harmony One
Konsol: Wii og PS2
Media: Twix
Til top
Grazul Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 14:39

Arbejder som sagt selv med disse ting (rep af varer) og ved at nogen gange tager det længere end andre, men hvis jeg sender et produkt til rep og det kommer retur med en ny fejl sender jeg en regning til værkstedet på det nye produkt jeg giver min kunde. Men nu er vi så også en lidt større kunde at miste måske.

Men nu sender jeg det ind igen, beder om at få alt på skrift og gør dem klart at hvis den ikke er her inden for et par uger, så skal jeg have en ny eller penge retur.

Og hvis de så ikke kan finde ud af det, må jeg jo gå igennem retten/forbrugerstyrrelsen.

De får en chance mere for at gøre det godt, men der skal S***** heller ikke være nogen slinger i valsen denne gang.

Til top
Grazul Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 17:20

Update

Var nede hos dem igen med 2. gangs reppen. De sendte mig lige et smut forbi deres værksted (som lægger 4-5 minutter derfra) hvor teknikeren kunne konstatere at der var en fejl han ikke bare lige kunne udbedre.

Vi tog tilbage til NB Radio (recieveren lod vi stå på værkstedet) hvor vi fik tilbudt en Onkyo 607 istedet.

Så nu har jeg fået mig en ny Reciever og et nyt købsbevis fra denne dato. Så jeg er glad igen.

Takker for svarerne til alle herinde

Til top

Besvar Besvar Side  <12