recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ændringer i forummet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketÆndringer i forummet

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 19:50

Hej Jesper

Det store forskel fra nyhedsgrupper til et forum som dette, er at emnerne modereres her. Der sidder nogen og følger med i debatterne, og griber ind om nødvendigt.

Jura forummet er et forsøg. Tiden må vise om det var en rigtig eller forkert beslutning, men selve det at moderere forummet ser jeg ikke som noget problem. Det er jo den slags vi har stor erfaring i allerede. At vi kobler en jura kyndig person på også, skal mere ses i lyset af at vi gerne vil fange forkerte råd.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 21:29

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg synes det ville være langt mere givtigt og relevant, hvis man kunne lokke forhandlerene til at kommentere eventuelle negative udtalelser om dem.

Det vil nok være de færreste forhandlere, der ser en fornøjelse i at debatere "interne" sager i et offentligt forum. Bortset fra Otto, dengang han var ansat ved TC, så er det småt med regelmæssige udtalelser fra firmaerne.

På en måde kan jeg godt forstå dem. Der er sådan en form for broderskab blandt forum brugere. Det bliver tit til en "dem mod os" debat, der kan gå over i en form for hetz. De saglige debatter, hvor forum brugerne måske ligefrem rådgiver firmaerne så de føler de får noget med tilbage, er der langt imellem.

Forhandler forummet var ikke godt nok i sin daværende form. Men gode ideer til andre måder at udveksle erfaringer på er selvfølgelig velkomne.

Også tiltag uden for forummet.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 21:37
Der har været andre forhandler forums på nettet, som ret hurtigt er blevet lukket igen. Desværre. For hvis man som menigmand ikke skulle kunne vejlede andre i f.eks. positive oplevelser ved køb, så ved jeg snart ikke. - Så forhandler forums på recordere.dk, vil jeg håbe komme igen under en eller anden form.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 21:55

Hej Lars, og tak for dit svar.

Vedr. forhandlerinteresse for at deltage i debatten her i dette forum, så tror jeg at du undervurdere recordere.dk´s "slagkraft". Forumet er ikke ukendt hos "seriøse" forhandlere

Og dem mod os, joh.... det kan jeg da godt se. Vi er forbrugere, og de er forhandlere. Intet unaturligt i det. Omvendt, så er vi jo ikke dummere end folk er flest, og medlemmerne er sikkert nok i stand til at vurdere "redeligheden" af en forhandlers svar.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2005
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 22:19
Hvem, hvor, hvordan er dette blevet besluttet? 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 22:30
Hej DonJensen - svaret er meget enkelt, recorder.dk er Lars´ forum. Og han kan jo opstille og ændre retningslinier som han finder er mest rigtigt. Og et stykke hen ad vejen forstår jeg ham godt
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 09:31

Jeg troede man brugte forum til erfaringsudveksling, værdien af dette bliver devalueret, hvis man bliver censureret.

Men man kan jo altid spørge om nogen har positive erfaringer med forhandler X, hvis der ikke er nogen der svarer, så....

Jeg synes det er rimelig berettiget fx at gøre folk opmærksom på Pixmania fx.

mvh Christian
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Men man kan jo altid spørge om nogen har positive erfaringer med forhandler X, hvis der ikke er nogen der svarer, så....

Jeg synes det er rimelig berettiget fx at gøre folk opmærksom på Pixmania fx.

Det er den positive side af et forhandler forum. Altså at man kan spørge om erfaringer med en forhandler, og få brugernes erfaring.

Der hvor debatten bliver problematisk, er når det bliver en offentlig gabestok hvor forhandlere hænges ud. Alle og enhver kan jo bidrage. Og sidder der så nogen, som mener at forhandleren da bare skal ned med nakken, uanset grund, så får vi de tilstande af en "offentlig dom uden rettergang".

Det er denne ballance i mellem almen oplysning og fordømmelse der er svær. Både etisk og juridisk. Af samme grund holder hjemmesider der har offentlige "bruger evalueringer" af firmaer sjældent længe.

En måde at drive et forhandler forum kunne være at benytte den teknik der kaldes et "moderated forum", hvor alle indlæg skal cleares først. Altså man poster som normalt, men ens indlæg dukker først op når det er godkendt. Det kan man selvfølgelig også kalde cencur, men ideen bag er ikke at cencurere debatten men at fange de indlæg der er på kant med loven og forummets etik - inden de ryger ud til alle.

Hvis alle kender forummets regler og etik, så er det jo ikke censur.

Med den nuværende forum software har vi dog ikke mulighed, for at lave denne type forum. Så vi kan ikke prøve ideen af lige nu.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 16:14

Lars:Er du blevet "bedt" om dette.....af T.C f.eks?

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 16:22

Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Lars:Er du blevet "bedt" om dette.....af T.C f.eks?

Nej.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9375
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 16:44

Det er lidt ærgeligt at denne del af forummet udgår. Har selv især fået en masse gode råd på det sidste vedr kø af DVD'er i udlandet.

Synd at man nu ikke kan få at vide om folk har gode erfaringer med især udenlandske forhandlere.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det er lidt ærgeligt at denne del af forummet udgår. Har selv især fået en masse gode råd på det sidste vedr kø af DVD'er i udlandet.

Synd at man nu ikke kan få at vide om folk har gode erfaringer med især udenlandske forhandlere.

Jeg kan ikke se nogen problemer i, at den debat stadig foregår ude i de enkelte forums. Altså at man i forummet for DVD medier, har en tråd om hvor folk køber dem.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu