|
Nødstrømsanlæg Benzingenerator ren sinuskurve køb |
Besvar | Side <1 456 |
Forfatter | ||
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men er det ikke netop en UPS OP er ved at bygge med en inverter og et batteri? Det er klart at der så skal være noget i enden af denne til at lade op med løbende (fx en generator) når det er nødvendigt.
|
||
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2426 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Jakob. Hvilken UPS tænker du på, der kan klare dit forslag? Har du et link?
Redigeret af bentpetersson - 11-Marts-2024 kl. 11:57 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
brafi
Bruger Oprettet: 26-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 103 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Man skal være meget "forsigtig" med at bruge for mange penge på en UPS + generator-løsning...
De fleste UPSe er så fintfølende, at når de skifter fra batteri og tilbage til generator-el, dykker spændingen kor, og UPS'en skifter tilbage på batteri, da den ser "ustabilitet" på net-siden. Hvordan det lige kører med en "inverter-generator" kan jeg ikke lige udtale mig om, men det er klart noget man skal teste inden.
Der er også stor forskel på UPSe. Der findes et par stykker, og man skal helst gå efter en "online UPS". Hvordan sådanne en vil reagere på svingende spænding på ind-siden, skal jeg ikke udtale mig om, men det er desværre min oplevelse... |
||
bentpetersson
Funktioner
Tak(0)
|
|
For at klare min ønskede nødforbrug har Batteribyen beregnet batteriet og inverter til minimum følgende:
Batteribyen foreslår BATTERI til et AGM 12 LC-180 Varenr. 100031002 INVERTER JAPCELL 600 (½ PRIS ER KR 499) Varenr. 100047284 Det må vel betyde at en UPS enhed skal kunne klare det samme. Eller? |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
bentpetersson
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mine tidligere nævnte indlæg med en bestemt inverter og ligeledes et bestemt batteri, der er beregnet af Batteribyen, så de kan klare mine ønsker, må vel betjenes som en slags UPS, blot til andre formål. Men uden lige ville det naturligvis virke smartere, hvis begge enheder, inverter og batteri, var indbygget i en slags UPS enhed, hvor man kunne indsætte diverse stik. Min konstellation er jo ikke et færdigt produkt, men vil ligner en opstilling i et fysiklokale. Jeg er glad for min nye generator. Den er virkelig imponerende, og den har en styrke, der er ligesom en 220V sikringsgruppe, hvilket er nok til mit formål. Men den kan desværre ikke bruges til opbevaring/genbrug af strøm. Redigeret af bentpetersson - 27-Marts-2024 kl. 20:01 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
Besvar | Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |