|
Nem, gratis synkronisering af én fil, mellem 3 pc. |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Forfatter | ||
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvordan skulle en service holde styr på synkronisering af filer, hvis ikke de var tilknyttet en online sky?
Måden at gøre det på er jo at det hele ligger online, og at indholdet kan synkroniseres uden at alle dine PC'er står tændt. Der kunne laves noget filreplikering via robocopy som kunne bruge din nuværende folderstruktur, men det kræver at dine PC'er står tændt konstant - og desuden er på samme netværk med samme IP adresse - altid. Du kommer ikke udenom Dropbox eller Google Drive - og derfor en konto. Husk desuden hvis du smider noget fra dit arbejde online, at det overholder eventuelle regler for datasikkerhed på din arbejdsplads ![]() |
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
|
Du har sikkert ret i at man ikke kommer uden om at lave en konto af den ene eller den anden art. Med mindre jeg bruger ftp-server og GoodSync - men det kræver jo igen at man installerer GoodSync på de andre computere plus at det er lidt mere besværligt at lave fildeling på den måde. Så kan man lige så godt logge ind på sin Google drive konto når man skal downloade dropbox. Og hvis min chef ikke har en google konto, kan vi bare lave en. Der er ingen regler for data sikkerhed, it eller noget hos os.
![]() ![]() |
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
|
Høhøhøhøhøhø - tja, det kan godt være. Jeg lavede lidt tegninger til et forslag til en udestue, fordi min far gerne ville deltage i tømrerhandelens konkurrence eller noget lignende - om at vinde det projekt man nu lavede. Han vandt nu ikke, så det blev til en flot åben terrasse i stedet for. Hvad mener du med at vælge hvilke biblioteker de skal have adgang til? Behøver de ikke at ligge i Dropbox eller hvad? Næste gang er det måske et helt projekt det drejer sig om.
Ja, især hvad angår vores tegningsfiler til Dietrichs tegneprogrammet. Der kunne det være rart med automatisk opdatering. Men jeg er også lidt bange for det, for hvis min kollega i Lithauen sletter en tegningsfil hun ikke skulle slette, bliver den jo også slettet hos mig. |
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
|
Hehe. Ja så er det jo nemt nok
![]() |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
|
De biblioteker du har liggende dropbox kan du kun selv se. Du kan dog højre klikke på dem og vælge share. Så kan dine kollegaer også se dem.
Du skal vist indtaste hvilke dropbox kontoer som skal ave adgang til dine filer. Dvs dine arbejds filer kan dine kollager se, din udestue kan kun din far se, mens billederne måske er delt med din kone. Redigeret af lahan - 11-December-2012 kl. 13:39 |
||
![]() |
||
|
Ååh ja ok. Det forståes.Ja - så i princippet kunne jeg lægge hele mit D-drev over i dropbox. Og så derefter bestemme at den der excel fil med priserne skal deles med ham der ovre i Lithauen og så min chef i Norge. Så er det kun den ene fil, der er synkroniseret, men alle de andre filer er kun for mig.
Redigeret af Thorvald - 11-December-2012 kl. 13:42 |
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
|
https://www.dropbox.com/help/category/Sharing
Start med at bruge Dropbox til den ene fil, og efterhånden lærer du at bruge det. Der er to slags sharing: Share en fil eller folder via et link, så kan de andre se, men ikke ændre. Share en folder - så kan andre også ændre. Og der er også Dropbox til tabletter :-) Redigeret af Brixen - 11-December-2012 kl. 13:57 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Der er ingen af os der har tabletter - jo måske hovedpine tabletter?
![]() |
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
MDHell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 928 |
|
Jeg bruger Goodsync og det laver realtids opdatering:
|
||
Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 | |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
Jeg bemærkede ordet DS412 i et biblioteksnavn - nogen sammenhæng til Synology NAS - så tilbyder den også nogle muligheder.
|
||
![]() |
||
iballan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 89 |
|
Redigeret af iballan - 11-December-2012 kl. 15:31 |
||
![]() |
||
|
DS412: Dansk Standard 412 - Norm for stålkontruktioner. Har ikke meget med NAS at gøre.....
![]() |
||
Thorvald. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |