recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nem, gratis synkronisering af én fil, mellem 3 pc.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nem, gratis synkronisering af én fil, mellem 3 pc.

Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 11:11
Vedr. en server / vpn løsning; Ulempen ved den løsning vil være at man ikke kan arbejde, hvis Internet forbindelsen ikke virker, eller der er udfald på den. Man er altså afhængig af en Internet forbindelse. Hvordan ville backup virke? Ville man så tage en backup / synkronisering fra serveren og til sin computer?

Det jeg er ude efter er en synkroniserings løsning, hvor visse data bliver synkroniseret mellem forskellige computere. En smart funktion kunne måske være: Hvis én sletter en fil, der er med i synkroniseringen, så får man ikke umiddelbart lov til at slette den. Men systemet sender en besked til de andre computere, hvor denne fil synkroniseres og spørger om det er ok, at denne fil slettes. Så kan man måske lige over mail eller skype blive enige om filen nu også skal slettes. Hvis modparten trykker på nej, eller hvis man selv trykker på nej, så bliver filen ikke slettet.
Men det er sådan lidt en ekstra funktion, der nok ikke findes. Men idéen skulle sikre at der ikke ved et uheld bliver slettet filer, der ikke skulle slettes.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Boost Boost skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ok - men hvad nu hvis jeg ikke vil bruge SugarSyncs specielle mappe, men gerne vil have at mine filer ligger der hvor jeg synes de skal ligge? Og det vil så også sige at min kollega i Lithauen også skal have SugarSync installeret?

Ja, begge skal have SugarSync installeret.
Du bør kunne højreklikke på den mappe du gerne vil have med i SugarSync og så skulle der gerne være en menu med SugarSync.

Kan desværre ikke lige huske hvordan det ser ud her fra arbejdet.

Er der nogen der ved om man skal bruge "Open SugarSync filemanager", "Share folder" eller "Add folder to SugarSync" - når man står på mappen, eller hvis man står på filen, så er der kun valgmuligheden "Open SugarSync filemanager"????? Altså for at kunne synkronisere filen med kollega'ens computer.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 16:13
Hej.

Nå, nu har jeg endelig haft tid til at læse og studere User Guiden til SugarSync. Det mest interessante ser ud til at være kapitel 6 og 7. Man kan vel sige at der er to forskellige metoder til at gøre det som jeg gerne vil. Det eneste der måske irriterer mig lidt er at man ikke kan gøre det på filniveau, men skal gøre det på folder niveau - som jeg ser det. Jeg ville hellere arbejde med indholdet i mapper, fremfor selve mapperne, fordi mapperne kan meget nemt hedde noget forskelligt på min computer og på mine kollegers computere i Lithauen. Men det er muligvis en mindre detalje.

1) Kapitel 6, side 59 ff. Syncing across two or more computers. Dette ser (måske) ud til at være den mest interessante mulighed. Sådan som det er forklaret, svarer det til at jeg går ind på min kones computer, installerer SugarSync på samme konto som jeg har installeret SugarSync på min egen computer. Herved kunne jeg f.eks. synkronisere / merge vores "Billeder" mapper, sådan at vi har de samme billeder på hver vores computere. Jeg er dog lidt i tvivl om hvad der sker hvis min billedmappe hedder noget lidt andet end hendes. Nå men for nu at vende tilbage til emnet. Så skal jeg oprette en SugarSync konto til arbejdet med et passende brugernavn og password. Så skal min kollega i Lithauen oprette samme konto. Der dukker så to spørgsmål op:
a) Kan man oprette mere end én konto? For så kunne vi jo i princippet oprette en konto for hvert projekt. Eller i hvert fald en konto der hedder "arbejde" og en der hedder "privat".
b) Har min kollega i Lithauen adgang til alle filer på min computer og den anden vej rundt for mig? Eller er det kun de mapper, der markeres til synkronisering?

2) Kapitel 7, side 70 ff. Sharing files, folders and photos. Ved denne løsning sender man via e-mail et link til f.eks. en mappe, som modtageren kan downloade. Hvis det blot er for at sende filer, behøver modtageren ikke at have SugarSync. Hvis filerne skal synkroniseres skal modtageren have SugarSync, og modtageren skal gives rettigheder til at redigere osv. Som jeg ser det, er ulempen ved denne metode at modtageren, når vedkommende accepterer at synce denne mappe til sin computer, ikke har mulighed for selv at vælge hvor den skal placeres, men den placeres i "Documents > SugarSync Shared Folders". Dette synes jeg godt kunne være mere fleksibelt.

En anden ting, er hvis man flytter sin filplacering, så kan SugarSync ikke finde ud af det. Dette synes jeg også er ufleksibelt. SugarSync burde "følge med", selvom man flytter en mappe til en anden placering.

Umiddelbart virker option 1, synkronisering mellem to eller flere computere som værende mest interessant og mest tæt på det som jeg gerne vil. Vil I mene at jeg har ret i dette? Umiddelbart virker det som om SugarSync godt kunne være mere fleksibelt, men jeg kan jo evt. lægge nogle af disse spørgsmål ud på deres debatforum, hvis ikke der er nogen af Jer, der har så indgående erfaring med SugarSync.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 21:10
Nogen af Jer, der bruger SugarSync? Og som kan se ud af ovenstående hvad der ville være smartest? Jeg synes ikke det ser ud som om man kan lave mere end en konto, såsom "Arbejde" og "Privat". Men hvis det endelig var så kunne jeg jo på min kones computer bare lave en konto dér, med min private e-mail adresse eller med hendes e-mail adresse og så bruge den konto jeg allerede har lavet til arbejdet og skifte password på den. Så min kollega i Lithauen kan logge ind og tilføje sin computer til dén konto. Kan så ikke lige regne ud om han så skal slette den konto han har lavet nu.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 06:59
Nå vi lavede noget tests igår, med min kollegas computer i Lithauen. Vi fik det til at fungere ved at bruge samme konto på hans computer og tilføje hans computer til kontoen.

Jeg bruger jo GoodSync til lokal backup - og jeg kom lige til at se, at version 9 måske også har en "synkronisering mellem flere computere" funktion - uden at man skal igennem en "cloud" server. De kalder det for GoodSync connect.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 678

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu