|
NemID Nøgleapp, endelig :) |
Besvar | Side <1234 8> |
Forfatter | |||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis vi nu tager netbank.
der skal stadig tastes: bruger kode så skal man sende anmodning til mobil. mobil skal låses op. nemid app skal aktiveres popup skal godkendes først derefter aktiveres netbanken på pc alt i alt noget langsom løsning ifh til papkortet og en token nøgle som jeg kender fra nordea norge Iøvrigt min tlf er en sony xperia ultra
|
|||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Er det ikke ligegyldigt hvad der er hurtigst? Valgmuligheden mellem nøglekort og app er tilstede.
Jeg ser en kæmpe fordel i ikke at skulle have mit nøglekort med mig på farten.
|
|||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 963 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis du bruger din mobil til netbank, skat, etc.., istedet for din PC, så er det meget nemmere.
Redigeret af Deschain - 29-Maj-2018 kl. 09:07 |
|||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jo jo :) jeg er enig med jer begge ;) men jeg sidder aldrig med mit nøglekort, og når jeg skal bruge den, kan jeg ikke huske hvor jeg har lagt den. Jeg har nemlig ikke længere nogen pung til at opbevare den i. Jeg kan heller ikke huske hvor jeg har lagt mit dankort, det er faktisk også ligegyldigt, for jeg kan ikke længere huske min pinkode, jeg bruger nemlig min mobil til at betale med. Ja ... jeg bruger min mobil til stort set alt :) så jeg hilser Nøgleappen mere end velkommen :)
|
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
hvis en nøgle app skal være nemmere at bruge end NemID kortet, så skal app’en give direkte adgang ved enten Face-ID, Touch-ID, eller indtast kode.
|
|||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24766 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det gør den også. Min virker ved face id. Og det går altså bare hurtigt. Det kan ikke gøres hurtigere på nøglekort.
|
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
NikolajDS
Super bruger Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 371 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Folk skal måske lade være med at trække deres vaner og metoder ned over hovedet på alle andre..
Hvis man har NEMID-kortet på sig hele tiden, ja så er det måske den hurtigste metode, men det er vist et spørgsmål om et eller to sekunder, og ikke hver gang.. Men der er altså mange som ikke har deres NEMID på sig.. Jeg har selv, men min hustru har f.eks. ikke, da hun ikke går rundt med sin tegnebog, hvor NEMID-kortet er i. Til gengæld har hun altid sin mobil inden for rækkevide.. Så for mange, vil det være hurtigere og nemmere med app'en, også selvom der skal en del tryk til. Og for mig personligt, så kommer jeg til at anvende app'en, også selvom jeg har kortet på mig. Og kortet, ja det ryger nok snart ned i skuffen til passet og det blå sygesikringskort, så er der da en ting mindre i min kortholder. Redigeret af NikolajDS - 29-Maj-2018 kl. 10:29 |
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvordan fungerer det i praksis? Åbner jeg Netbank og app bagefter, eller omvendt?
|
|||
NikolajDS
Super bruger Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 371 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Først netbank, og der hvor du normalt vil skulle taste en kode fra dit kort, ja der kan du nu vælge at sende besked til din mobil, når du har gjort det, så kommer der en anmodning op på din telefon, og når du har godkendt i app'en, ja så er du inde..
Overstående var sådan det virkede, da jeg afprøvede eboks.dk på computeren og med app'en på android mobil |
|||
Besvar | Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |