recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix kvalitet*update 18 maj*
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix kvalitet*update 18 maj*

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Kan det have noget at gøre med at du evt har 4K abonnement måske?


Nej.

Sorry den skulle have været til lunddal
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 14:00
Jeg svarede på hans vegne. Der er også skruet ned for UHD-abonnenter.
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg svarede på hans vegne. Der er også skruet ned for UHD-abonnenter.

Undskyld men mit hoved virker ikke så godt idag, har haft hovedpine i et par dage, så tak for svaret👍
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 14:12
Bliver spændende at se om kvaliteten bliver bedre, når folk er tilbage på arbejde igen verden over, eller det her kvalitetsproblem bare dækker over noget helt andet.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

har 4K abonnement, og det er ikke alt der skruet ned.

Så filmen extraction i går, og den var over 12mb/s, men tilgengæld var afterLife kun på omkring 7mb/s

tilgen er jer irrerteret over at de laver Aspect i Ozark i 2:00 : 1, hvorfor ikke laver den i 16:9 når nu det er en netflix serie?


Vi har bl.a. også set Extraction, og den stod fint.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Bliver spændende at se om kvaliteten bliver bedre, når folk er tilbage på arbejde igen verden over, eller det her kvalitetsproblem bare dækker over noget helt andet.


Det gør det ikke. Det er bare Netflix der sparer nogle penge, under dække af at gøre noget godt under coronakrigen.
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Vi har bl.a. også set Extraction, og den stod fint.

Det er også en at Netflix's egne 4K produktionen. Dem har de ikke skruet så meget ned for.
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Bliver spændende at se om kvaliteten bliver bedre, når folk er tilbage på arbejde igen verden over, eller det her kvalitetsproblem bare dækker over noget helt andet.


Det gør det ikke. Det er bare Netflix der sparer nogle penge, under dække af at gøre noget godt under coronakrigen.

Ja det tror jeg desværre også at du muligvis kunne have ret i.

Netflix’s kundeservice gav mig beskeden tidligere at der ikke er ændret i Danmark på billedkvaliteten som i andre lande.
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 14:54
Jeg foretrækker personligt at billedkvaliteten er rimelig ens på hele Netflix’s katalog, de store forskelle jeg har set er kort og godt uacceptabelt, men ja selvfølgelig skal der være forskel på HD og 4K abonnement. Man kan kun håbe på at Appletv+ får et større udvalg, for der er kvaliteten trods alt efter min mening “dejlig sprød”

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 14:55
Undskyld jeg blander mig. For et par år siden, havde jeg det problem. Hvor Netflix påstod det var mit net der var problemet, hvor jeg fik af vide fra fibia, da jeg krydstjekket hos dem, og der sagde fibia, at Netflix var igang med at skifte serverne ud hos flere af de danske ISP'ER. Som ville løse det. Nu ved jeg ikke hvem i har som ISP'er men det kunne være spændende at høre fra dem. Jeg har ikke selv Netflix for tiden, da der ikke var noget vi så og der først kom noget til efteråret, så jeg kan desværre ikke selv teste med. Det var kun en idé
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Undskyld jeg blander mig. For et par år siden, havde jeg det problem. Hvor Netflix påstod det var mit net der var problemet, hvor jeg fik af vide fra fibia, da jeg krydstjekket hos dem, og der sagde fibia, at Netflix var igang med at skifte serverne ud hos flere af de danske ISP'ER. Som ville løse det. Nu ved jeg ikke hvem i har som ISP'er men det kunne være spændende at høre fra dem. Jeg har ikke selv Netflix for tiden, da der ikke var noget vi så og der først kom noget til efteråret, så jeg kan desværre ikke selv teste med. Det var kun en idé

Stofa her
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Netflix’s kundeservice gav mig beskeden tidligere at der ikke er ændret i Danmark på billedkvaliteten som i andre lande.


Det er der helt sikkert nu. Jeg synes også at der gik et stykke tid før det "ramte" mig, men der er helt sikkert sket noget.

Deres egne serier kan godt ses. Jeg har set Never Have I Ever og er i gang med anden sæson af Dead to Me, og det ser fint nok ud. Førstnævnte målte jeg til lige under 2 Mbps.

Det kan hjælpe at bruge en DNS-unblocker som f.eks. Getflix, men der er man underlagt andre forhold der kan gøre kvaliteten uacceptabel. Jeg har fulgt samtlige vejledninger de har peget mig i retning af, og de har også opdateret noget vedrørende Netflix efter min henvendelse. Det virker for det meste fint.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu