recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix kvalitet*update 18 maj*
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix kvalitet*update 18 maj*

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

... men ja selvfølgelig skal der være forskel på HD og 4K abonnement.


Den eneste forskel der skal være, er at dem med UHD-abonnement skal have adgang til UHD-opløsning med HDR og de dertilhørende højere bitrates. Det er ikke meningen de skal have bedre bitrate på materiale der er i normal HD.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 16:11
Jeg har lige logget ind på Netflix på appen på mit TV.

Jeg udvalgte 3 forskellige 4K ingen HDR - Video Bitrate på alle 11.44Mbps

Jeg udvalgte 3 forskelige 4K UHD Dolby Vision - Video Bitrate på alle 15.25Mbps.

Jeg udvalgte 3 forskellige HD/1080 - Video Bitrate på alle 7.62Mbprs. 

Dokumentar tog et par stykker HD/ 1080 Video Bitrate på alle 7.62Mbprs

Men men der var også nogle ældre film HD/1080 som var nede på 3.33Mbprs


Redigeret af Potter - 11-Maj-2020 kl. 16:11
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har lige logget ind på Netflix på appen på mit TV.

Jeg udvalgte 3 forskellige 4K ingen HDR - Video Bitrate på alle 11.44Mbps

Jeg udvalgte 3 forskelige 4K UHD Dolby Vision - Video Bitrate på alle 15.25Mbps.

Jeg udvalgte 3 forskellige HD/1080 - Video Bitrate på alle 7.62Mbprs. 

Dokumentar tog et par stykker HD/ 1080 Video Bitrate på alle 7.62Mbprs

Men men der var også nogle ældre film HD/1080 som var nede på 3.33Mbprs

Hvilken internetudbyder har du, bare for nysgerrighedens skyld?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har lige logget ind på Netflix på appen på mit TV.

Jeg udvalgte 3 forskellige 4K ingen HDR - Video Bitrate på alle 11.44Mbps

Jeg udvalgte 3 forskelige 4K UHD Dolby Vision - Video Bitrate på alle 15.25Mbps.

Jeg udvalgte 3 forskellige HD/1080 - Video Bitrate på alle 7.62Mbprs. 

Dokumentar tog et par stykker HD/ 1080 Video Bitrate på alle 7.62Mbprs

Men men der var også nogle ældre film HD/1080 som var nede på 3.33Mbprs

Hvilken internetudbyder har du, bare for nysgerrighedens skyld?
Fibia 500/500
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 16:38
Det lugter lidt hvis potter ikke har problemer. Men du hajsa har. Prøv at hør Stofa om de ved noget. Og fortæl at der er nogle på fibia det kører uden problemer.
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det lugter lidt hvis potter ikke har problemer. Men du hajsa har. Prøv at hør Stofa om de ved noget. Og fortæl at der er nogle på fibia det kører uden problemer.

Ja det vil jeg gøre, men kunne være fint hvis dem der også har problemer lige skriver hvilken udbyder de har.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det lugter lidt hvis potter ikke har problemer. Men du hajsa har. Prøv at hør Stofa om de ved noget. Og fortæl at der er nogle på fibia det kører uden problemer.


Ja det vil jeg gøre, men kunne være fint hvis dem der også har problemer lige skriver hvilken udbyder de har.

for en gang skyld er vi enige 😁
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 17:34
 Det jeg får ud af det afviger kun med små forskelle fra det Potter skriver, med hensyn til HD og UHD.
 ISP er ASOM-Net.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nickamburi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2016
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nickamburi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

har 4K abonnement, og det er ikke alt der skruet ned.

Så filmen extraction i går, og den var over 12mb/s, men tilgengæld var afterLife kun på omkring 7mb/s

tilgen er jer irrerteret over at de laver Aspect i Ozark i 2:00 : 1, hvorfor ikke laver den i 16:9 når nu det er en netflix serie?

Fordi at aspect ratioen nok har mere at gøre med et rent kreativt og æstetisk valg end så meget andet i disse dage :)
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har lige logget ind på Netflix på appen på mit TV.

Jeg udvalgte 3 forskellige 4K ingen HDR - Video Bitrate på alle 11.44Mbps

Jeg udvalgte 3 forskelige 4K UHD Dolby Vision - Video Bitrate på alle 15.25Mbps.

Jeg udvalgte 3 forskellige HD/1080 - Video Bitrate på alle 7.62Mbprs. 

Dokumentar tog et par stykker HD/ 1080 Video Bitrate på alle 7.62Mbprs

Men men der var også nogle ældre film HD/1080 som var nede på 3.33Mbprs


Fuldstændigt svarende til hvad jeg får (Jeg har yousee via antennekabel hvis det skulle betyde noget).
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

 
Den eneste forskel der skal være
 

Det står vel egentlig ikke skrevet nogen steder?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har lige logget ind på Netflix på appen på mit TV.

Jeg udvalgte 3 forskellige 4K ingen HDR - Video Bitrate på alle 11.44Mbps

Jeg udvalgte 3 forskelige 4K UHD Dolby Vision - Video Bitrate på alle 15.25Mbps.

Jeg udvalgte 3 forskellige HD/1080 - Video Bitrate på alle 7.62Mbprs. 

Dokumentar tog et par stykker HD/ 1080 Video Bitrate på alle 7.62Mbprs

Men men der var også nogle ældre film HD/1080 som var nede på 3.33Mbprs




Fuldstændigt svarende til hvad jeg får (Jeg har yousee via antennekabel hvis det skulle betyde noget).
det betyder meget. Hvis det er sammen billede hos Stofa som med fibia, den gang jeg oplevede de problemer. Der var det serverne ikke kunne følge med så Netflix skulle opgradere dem hos fibia. Sjovt nok de dage fibia sagde at Netflix opdateret dem, så kunne jeg se bitraten stige de to dage det tog. Så hvis det kun er Stofa kunder så ligge det der. Om Stofa har et problem eller om det er Netflix serverne, det er så det
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu