recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix US/DK indhold
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix US/DK indhold

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 19:13

er det bare mig eller er netflix hamrende dårligt?  det hakker, lagger og er rent "streaming mæssigt" pivringe....

og nej det er ikke fordi jeg ikke har tålmodighed.... fruen har siddet idag og undret sig.... til sidst vænnede hun sig til de hak der var....

???? 
Til top
razza Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Februar-2007
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér razza Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 19:19
Hej Juleulven

Hvad er størrelsen på din bredbåndsforbindelse? Hvem er din udbyder? Hvad siger http://speedtest.net/  ??

mvh

razza
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

er det bare mig eller er netflix hamrende dårligt?  det hakker, lagger og er rent "streaming mæssigt" pivringe....

og nej det er ikke fordi jeg ikke har tålmodighed.... fruen har siddet idag og undret sig.... til sidst vænnede hun sig til de hak der var....

???? 

Der er mange ubekendte i ligningen LOL

Hvordan modtager du Netflix?

Venlig hilsen
KB
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 19:36
tak for kommentarere :-)

HTPC, i3, 4gbram, hdmi forbundet p42st50y, dennon reciever.
netflix via http
linje 20/2 ping dns 9ms
diverse tracert overstiger på intet tidspunkt 20ms
router er ASUS rt-n66u på yousee cable forbindelse igennem cg3000 m/nat slået FRA

jeg har f.eks INGEN u,iddelbare udfordringer med f.eks online spil.
forsøgt med og uden QoS på router niveau uden effekt

PT syntes jeg ihvertfald det er pivdårligt .... langt værrer end en dårlig Telesync....
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 21:10
Hmmmm igen gode råd...... kan dog for en trøst nævne, at når du finder problemet, så er der altså mulighed for en meget god oplevelse. Jeg kører Netflix igennem en apple TV og streamer til en ipad, og der står det supert.

Har du prøvet at streame med andre produkter.... evt en bærbar... låne en ipad mm.?

Lykke til med fejlsøgningen.

Mvh
LBA75
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 22:15
efter lidt nærmere test tror jeg det skyldes mit medie center på en måde...
det er bare lidt underligt eftersom ALT andet fungerer 100% korrekt.
1080p, 3d, tv .... ALT ...

meen jeg kan se kaster jeg det over på min anden computer 20" ser det meget bedre ud ...
jeg må undersøge nærmere hvad der går galt...

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 10:28
Juleulv: har du tjekket hvilken framerate den kører med? Film kører jo med 23.976 fps så evt. Måske sætte mediacenter til 60 hz måske..
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4750
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 11:08
Det skyldes dit mediecenter. Det er et framerateproblem. De fleste film i Netflix kører 24 Hz, men frekvensen er anderledes på det andet indhold. Hvis dit mediecenter ikke automatisk kan detektere både input og automatisk ændre output til skærmen, så tror jeg det bliver svært at finde en 100 % tilfredsstillende løsning, da jeg ikke går ud fra, at du har fået Netflix ind igennem en decideret "app" eller et videoprogram? Kører du det direkte via hjemmesiden?

Prøv f.eks. 60 Hz output, som Bjur nævner.
Til top
kokken32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-September-2007
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kokken32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 14:31
Nogen der ved om WD TV live 3g automatisk kan detektere både input og automatisk ændre output til skærmen?
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Point: 540
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommyaxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 18:44
det kører 100% perfekt hos mig med 12/1 mbit og Apple TV 3 jeg oplever det som bedre end dvd men gennem min oppo bluray er billedet ikke helt ligeså godt men den kører heller ikke netflix protokol 3 som Apple tv gør
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 19:08
tak for jeres input alle sammen ... jeg tror helt bestemt det skyldes framerate ja... det er meget sansynligt... 
men jeg "faldt" lidt over Viera Connect og her ligger Netflix åbenbart... og via fjernsynet direkte kører det 100% ...

Når jeg afspiller via HTPC'en er det jo på en "hjemmeside" direkte via "Silverlight" ... så der sker nok ikke meget detektion der ...

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Juleulv: har du tjekket hvilken framerate den kører med? Film kører jo med 23.976 fps så evt. Måske sætte mediacenter til 60 hz måske..

;-)

Godt forslag... den stod til 50Hzp
så rettede jeg den til 60HzP men oplevede billedet hoppede en HEL del ...
da jeg rettede den til 60Hzi kørte det...

godt har jeg Viera Connect meeen det er nu rart, bare at have et link på ens desktop...

igen tak for forslagne alle ...
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu