recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix via Airplay eller Apple TV kablet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix via Airplay eller Apple TV kablet

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 09:11
Hverken 20 eller 5 mbit (millibit) er nok. 5Mbit (megabit) er til HD 720linier og 7 til "superHD" (1080), uanset hvad, så er det stadig voldkomprimeret...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mlarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

20 mbit skulle være mere end rigeligt, selv ved HD bruges der max 5mbit.

Du skal måske kigge på din router fra Telenor - hvor gammel er den ?

Er multicast aktiveret (AppleTV bruger multicast) ?

Telenor routeren er kun ca. et år gammel og det eneste den gør er at sende signalet direkte videre til min Apple Time Capsule, ved ikke om der er noget der skal indstilles på den? 
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mlarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 16:59
Jeg har lige fået at bekræftet fra Telenor at de stadigvæk ikke er med i open connect netværket, hvilket må siges at være meget utilfredsstillende, hvis det gør at jeg får dårlig kvalitet på min netforbindelse:

Redigeret af Mlarsen - 30-December-2013 kl. 16:59
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 17:41
Kan anbefale dig, at skifte til Fullrate så. Jeg skiftede selv fra Telenor til Fullrate for en del år siden. De leverer samme hastigheder til samme priser +/- 10kr, men efter Telenor overtog Cybercity gik det godt nok ned af bakke for stabiliteten. Deres routere stod altid og kørte med 80-90% belastning, og genstartede jævnlig uden varsel. Problemet var, at de simpelthen var for gamle og ringe. De var fra dengang man kørte med 2Mbit/512Kbit, men det var stadig dem de leverede med en 20/1 som jeg havde den gang.
Da jeg skiftede til Fullrate levere de spritnye Zyxel routere med, i stedet for det tarvelige Linksys som Telenor levere. Den jeg har i dag, er en Zyxel der koster 1200kr hvis du skal købe den selv. Har dog opgraderet til VDSL i dag, som kræver nogle andre routere end ADSL.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu