|
netkorts hastighed |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det lyder som et umuligt projekt. En udbyders testserver kan måske være belastet eller give et forkert billede. Det er måske heller ikke alle udbydere som har en testserver. Det vil være forkert at benytte en anden udbyders testserver, da der jo er forskel på hvor deres netværk udveksles. Telia er så vidt jeg ved eksempelvis ikke på DIX'en, så måske vil du få et lavede tal for dem, hvis du benytter en server til at måle med som ligger på DIX.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Online Point: 2409 |
Hmm, der er en stribe signaler i tråden jeg ikke kan få til at hænge sammen. Du starter ud med at spørge ind til hvad man kan forvente af et 1 gb netkort og om det er vejen frem med et 10 gb netkort i stedet. Det signalerer "glad amatør" til mig, uden at jeg vil fornærme nogen. Bagefter fortæller du så, at du skal rundt i landet og teste forbindelser, det er da normalt noget man overlader til folk med solid teknisk viden - folk der normalt ikke ville stille dit oprindelige spørgsmål. Du nævner også at du allerede har testet en isp's kapacitet til over det dobbelte, igen noget der må formodes at kræve pro udstyr og god teknisk indsigt. Hvis du vil noget seriøst med tingene, så vil jeg tro du skal have noget pro måleudstyr. Du kan selvfølgelig godt bygge en pc med 10 gb netkort og koble direkte til de forbindelser du skal teste og så prøve dig frem indtil forbindelsen går i knæ, men med rigtigt måleudstyr har du mulighed for at undersøgen mængden af fejlpakker som funktion af belastningen og alt muligt andet du ikke opdager med en alm. pc og www.speedtest.net Så hvis jeg må være nysgerrig, hvad er det egentlig du skal?
|
|
![]() |
|
satbox ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
teste docsis 3.1 linje
|
|
![]() |
|
Threepwood ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
...og de servere/forbindelser man kan teste på via SpeedTest har også deres begrænsninger. Da jeg i en periode kunne hente med høj hastighed via min YouSee-forbindelse, var det kun ganske få af serverne der kunne levere, og jeg ved faktisk ikke, om det var en begrænsning på mit gamle (docsis3.0) modem, eller om det var serverne. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |