recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværk over hele huset
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netværk over hele huset

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2019 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Har i et forslag til hvilke jeg skal kigge efter uden det løber op i flere tusind kroner? Boligen er 173 m2 I 2 plan samt en bio i en tidligere garage. 


Har du en plantegning og hvilke materialer er der i væggene?

Som udgangspunkt ville jeg tro du skulle bruge et AP til hver etage og et til garagen/biografen. Men det kommer jo an på udformning af hus, materialer i vægge og hvor optimalt man kan placere AP'er.

Hvis du vil gå Ubiquiti vejen, så er det billigste AP vidst et AC Lite og alternativt Long Range modellen. Først nævnte kan fåes til 626 kr/stk.

Men de er jo mange modeller og de tilbyder lidt forskelligt. F.eks. kunne deres In-Wall godt være interessant i en biograf hvor man måske ønsker sig et par netværks porte ekstra (op til 4 indbygget i AP'et). Jeg har selv sat sådan en op i stuen ved TV'et, så Xbox'en, Playstation og TV'et er kablet. Streaming og gaming er bare bedre når udstyret er kablet.

Jeg har ikke nogen plantegningen lige nu og her. Væggene i underetagen er muret, overetagen er gipsvæg med undtagelsen af en. Jeg har allerede trukket netværkskabel ned i Bio'en og alt der nede er kablet, eneste der skal bruge WiFi der, er mobil enheder samt Chromecast... De 3 waoo "Smart" enheder dækker sådan set fint hele huset, eneste problematik er skiftet imellem dem.. Samtidig synes jeg også det er temmelig åndssvagt jeg skal betale 25 kr om måneden for den tredje enhed... 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2019 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Har i et forslag til hvilke jeg skal kigge efter uden det løber op i flere tusind kroner? Boligen er 173 m2 I 2 plan samt en bio i en tidligere garage. 


Har du en plantegning og hvilke materialer er der i væggene?

Som udgangspunkt ville jeg tro du skulle bruge et AP til hver etage og et til garagen/biografen. Men det kommer jo an på udformning af hus, materialer i vægge og hvor optimalt man kan placere AP'er.

Hvis du vil gå Ubiquiti vejen, så er det billigste AP vidst et AC Lite og alternativt Long Range modellen. Først nævnte kan fåes til 626 kr/stk.

Men de er jo mange modeller og de tilbyder lidt forskelligt. F.eks. kunne deres In-Wall godt være interessant i en biograf hvor man måske ønsker sig et par netværks porte ekstra (op til 4 indbygget i AP'et). Jeg har selv sat sådan en op i stuen ved TV'et, så Xbox'en, Playstation og TV'et er kablet. Streaming og gaming er bare bedre når udstyret er kablet.

Kræver In wall så at man optager 4 porte i switchen eller får man 3 ekstra på denne måde? Altså man trækker 1 kabel fra switch og kan så tilslutte 4 enheder kablet fra in wall + trådløse klienter?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2019 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:


Kræver In wall så at man optager 4 porte i switchen eller får man 3 ekstra på denne måde? Altså man trækker 1 kabel fra switch og kan så tilslutte 4 enheder kablet fra in wall + trådløse klienter?

In-Wall AP'et har en switch indbygget, så man trækker et kabel til den og afhængig af model har de så 2-4 LAN stik til at montere udstyr i. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2019 kl. 11:12
Men laver en switch ikke et nyt SSID? Jeg vil fx få server til at være tilkoblet hoved switchen, så min shield skal helst kunne tilgå den jo. 
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2019 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Men laver en switch ikke et nyt SSID? Jeg vil fx få server til at være tilkoblet hoved switchen, så min shield skal helst kunne tilgå den jo. 

Medmindre du vælger at dele LAN porte op i såkaldte VLAN's, så vil alle enheder kunne se hinanden som standard. 

Selve AP'et skal tildeles et SSID som de trådløse klienter kan forbinde til. Normalt ville man vælge at køre med det samme SSID på alle ens AP'er, så klienter kan springe imellem flere AP'er afhængig af hvilket signal der er stærkest i forhold til hvor klienten er lige nu. 


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2019 kl. 13:02
Ok tak, det var også det jeg regnede med, skulle bare lige være sikker.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2019 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Ok tak, det var også det jeg regnede med, skulle bare lige være sikker.

Det var så lidt.. Det er jo bedre at være sikker før man bruger en masse penge :) 

Held og lykke med projektet. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu