|
Netværkskabler - Valg og trækning |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
andefeldt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yes!!!!
Det lykkedes at få snor igennem vha støvsugeren! Så skal der bare trækkes kabler igennem igen (ikke i dag). Nogen gode ideer til, hvordan jeg klarer to stk cat5e kabler på en muresnor igennem et rør med nogle ret trælse knæk? Jeg regner med at binde snor og et kabel sammen, og så tape kabel to på kabel 1 0,5-1m nede. Men hvordan sikrer man sig, at bindingen mellem snor o kabel 1 er god nok? Til mureren, vil det være en hurtig og let opgave for en elektriker at klare trækningen (nu hvor jeg har en trækkesnor igennem) tænker du? |
|
![]() |
|
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1269 |
Har læst mange gange at der anbefales at smøre rør/kabler med silikonebaseret glidemiddel. Og nej, det er ikke den sjove slags til soveværelset ;-)
|
|
![]() |
|
Enerneslo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 227 |
En elektriker vil sagtens kunne klare det, hvis ikke bukkene er alt for voldsomme.
Men tag og bind din snor på din søgefjeder og træk den igennem, så du kan bruge den til at trække med i stedet. Det er lidt nemmere at sætte ledningen fast på den. Kom evt. noget slipmiddel på kablet for at få det til at glide lidt lettere. Opvaskemiddel kan også bruges. Og hvis ikke I allerede gør det, så få en til at skubbe på kablet mens du trækker i den anden ende. Så burde det sagtens kunne lade sig gøre. Mvh Elektrikeren |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |