|
Nexus player |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
technology ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bliver spændene og høre din mening.
Har du nogle danske og udenlandske streaming tjenester ? Vil virkelig gerne vide om den skifter mellem 50/60HZ eller bliver på den ene
|
||
![]() |
||
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
|
Jeg er ret skuffet over den. Jeg syntes der mangler tjenester og f.eks. PLEX hakker voldsomt når man kører HD lyd.
|
||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Ja jeg kunne også godt tænke mig at vide om den kan andet end 60Hz og hvordan det så opleves i praksis på en stor skærm, hvis den kun kan 60Hz. På laptoppen lægger jeg ikke mærke til at det er et problem, hvis jeg ser video fra DR.dk. Den kan også kun køre 60Hz. På et tv lægger man nok kun mærke til det hvis man ikke kører med billedinterpolation, så de fleste opdager det nok aldrig. |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Som jeg har forstået, så har den netop heller ikke support for HD lyd.
|
||
![]() |
||
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
|
Det er der ikke, men Plex klarer konverteringen. Men jeg vil stadig sige at selv mit Samsung TV's plex klient kører mere stabilt. Om det er det trådløse der ikke kan følge med tør jeg ikke sige. Jeg kan dog sige at alle Google's tjenester virker perfekt. |
||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Ahh. jeg ser der allerede er svaret på at den kan skifte mellem 50 og 60Hz. Spørgsmålet bliver så om den selv kan skifte mellem 50 og 60 Hz når det er relevant. 24p gengivet fra netflix skulle gerne gengives ved 60Hz når nu den ikke kan gengive i native hastighed. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
|
Det lyder som om, at det desværre ikke er et konkurrerende produkt til f.eks apple og wdtv.
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Som jeg skrev tidligere, så er den ikke en konkurrent til WDTV. Men hvorfor skulle den ikke kunne konkurrere med ATV?
|
||
![]() |
||
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
|
Har nogen af jer fået det til at fungere med Plex og subtitles fra opensubtitles? (altså, at serveren selv henter subs fra nettet som passer til filmen?)
|
||
![]() |
||
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
|
48 timer med Nexus Player.
Jeg har lige skiftet min Sony Google TV Player ud med en Nexus Player. Jeg havde umiddelbart en forventning om at den ville have nogenlunde samme grundfunktioner, samt nogle nye tricks. Det holder desværre ikke. Udpakning og installation er rimeligt nemt. Fjernbetjeningen er noget ikke noget High End Device, men mine fingre fandt hurtigt ud af at betjene Playeren, uden at skulle kigge på fjernbetjeningen. Navigation og respons er hurtig. Google skal have ros for at lave det virtuelle keyboard som et rigtigt QWERTY keyboard. Det er nok det nemmeste On-Screen keyboard jeg har prøvet. Netværket drillede, den ikke ville fange mit 5GHz netværk, men efter et tip fra brugeren Pony65 om at hardcode Routeren til kanal 36, så kom jeg på. Noget klodset. Playeren har HDMI-CEC, men det er tilsyneladende en meget begrænset delmængde af protokollen der er implementeret. Den kan f.eks. ikke tænde Receiver og TV, når den tænder/vækkes fra dvale med fjernbetjeningen. Jeg kan kun tænde for kæden af enheder ved at trykke på Cast ikonet fra f.eks. Youtube på min iPad (Det de kalder ”One Touch Playback” på en Chromecast). Spoling/start/stop fra TV’et fjernbetjening kan jeg heller ikke få til at virke. Det er jeg noget skuffet over. Ovenstående havde Sony Playeren ingen problemer med. Så udmeldingen om HDMI-CEC support er stærkt overdrevet. Apps: Meget tyndt udvalg, men Googles egne virker fint. Vi venter på DR, HBO, BBC og alle de andre. Jeg har ikke eksperimenteret med Sideloading. På Sony Playeren brugte jeg App’en ViMu til at afspille hvad jeg har af MKV og H.264 encoded video. ViMu er portet til Android TV, men den fungerer ret dårligt, jeg havde store problemer med lyd og billede. Så nu er det goe gamle VLC jeg bruger til at streame fra min NAS. ViMu har dog den fordel at den tilføjer AirPlay til Nexus Playeren. På Sony Playeren brugte jeg Chrome browseren til lettere streaming, blandt andet fra en Streaming Server på mit arbejde. Det skulle jeg selvfølgeligt prøve, men WTF???? Ingen browser!!!!! Der findes kun en tredieparts browser i Play Store, men den kræver en Android mobil, før man kan benytte den og sådan en har husstanden p.t. ikke. Indrømmet, browsing fra ”Smart TV” bliver nok aldrig det store, men funktionaliteten vil blive savnet hos mig. Lyd: Jeg har set forskellige udmeldinger om den kunne håndtere Dolby 5.1 eller ej. Det kan den ikke i Netflix. Helt ærligt, min ”stenalder” Sony Google TV kunne (Som kører Android 2.3). Når jeg streamer fra min NAS via VLC, har jeg fint Dolby 5.1 igennem. Så Netflix kommer til at køre på min ATV et stykke tid endnu, indtil Google får lukket det hul. Jeg oplever små udfald på lyden i YouTube, VLC og Netflix. Hvad det skyldes, kan jeg ikke lige lure. Konklusion: En tynd og skuffende oplevelse. Jo, den har App Store, men uden mange Apps. Den er meget fattig på features og mulighed for indstillinger er stærkt begrænset i forhold til den gamle Sony Google TV Player. Hvor er menuen omkring TV indstillinger? Ingen steder…. Alt i alt en meget tynd kop te. Google skal lægge sig alvorligt i selen, hvis de ikke skal tabe dette markedssegment på gulvet. J |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
|
Med de opsætningsproblemer den har, så tror jeg ikke, at jeg springer på med et køb.
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4813 |
|
Hej Jwin. Først skal du have tak for dit indlæg. Jeg læser om mange der først bliver rigtig glad for deres Nexus Player når de installerer den custom rom der hedder LolliRock. Den findes nu i en version 2.1 og laver Android TV om til en ren Android 5.1.1. Den er baseret på LMY47V som er samme version jeg har i min Nexus 7. Her er et link: http://forum.xda-developers.com/nexus-player/orig-development/rom-t2982801 Den har dog nogle få ulemper. Den mest kendte er at NetFlix ser den som en Mobile Device og derfor streamer i lav opløsning. Jeg mener at have læst, at når der kommer nogle flere Apps i appstore til Android TV skulle det være nemt at gen installere det originale Android TV system. Men indtil videre skulle det være vejen at gå. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 08-Maj-2015 kl. 12:49 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |