recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nægte modtagelse - hvem betaler fragt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNægte modtagelse - hvem betaler fragt?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Emne: Nægte modtagelse - hvem betaler fragt?
    Sendt: 19-September-2010 kl. 20:47
Hvis jeg nægter modtagelse af et køb over internettet, hvem skal så betale fragt omkostninger?
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Hvis jeg nægter modtagelse af et køb over internettet, hvem skal så betale fragt omkostninger?

Det gør forhandleren desværre, en regel som jeg ikke forstår, men sådan er det. Det vil ikke koste dig én krone.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10477
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 21:54

Jeg kan kun se, at dette kan forekomme ved køb på efterkrav, ellers var beløbet jo allerede trukket ved afsendelsen. Afsenderen kommer naturligvis til at betale i første omgang, men du risikerer, alt efter omstændighederne, at få en sag på halsen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 21:55
Ok - også hvis butikken skilter med andre regler? Det er kun hvis man har modtaget varen og sender den retur at omkostningerne påhviler mig?
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 22:02
Hvor har du købt tv'et?
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 22:06
Komplett.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Det gør forhandleren desværre, en regel som jeg ikke forstår, men sådan er det. Det vil ikke koste dig én krone.

Det er IKKE korrekt!

Hvis du vælger at bruge din fortrydelsesret ved at nægte modtagelse, og lader pakken gå retur, skal DU betale returfragten!

Uafhentede varer

Selvom du udnytter fortrydelsesretten ved at undlade at hente pakken, skal du stadig betale en eventuel returporto, hvis andet ikke er aftalt. Sælgeren kan derfor senere opkræve betaling for returforsendelsen, hvis han har haft den slags omkostning

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 22:08

Ok - også hvis butikken skilter med andre regler? Det er kun hvis man har modtaget varen og sender den retur at omkostningerne påhviler mig?

Nej!

Se mit svar herover...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 22:10
Øv - men helt fair! :) tak for svar.

Og det er vel den fragt jeg har betalt for at få det leveret jeg mister? De kan ikke trække "ekstra" fragt for at det ska med tilbage igen?
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Det er IKKE korrekt!

Hvis du vælger at bruge din fortrydelsesret ved at nægte modtagelse, og lader pakken gå retur, skal DU betale returfragten!

Uafhentede varer

Selvom du udnytter fortrydelsesretten ved at undlade at hente pakken, skal du stadig betale en eventuel returporto, hvis andet ikke er aftalt. Sælgeren kan derfor senere opkræve betaling for returforsendelsen, hvis han har haft den slags omkostning

Ja, deri har du ret, der er en risiko for de opkræver et beløb svarende til returomkostningerne. Nu ved jeg så ikke hvad omkostninger der er hvis man nægter at modtage en pakke sendt med f.eks. post.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 23:49

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Det er IKKE korrekt!

Uafhentede varer

Ja, deri har du ret, der er en risiko for de opkræver et beløb svarende til returomkostningerne. Nu ved jeg så ikke hvad omkostninger der er hvis man nægter at modtage en pakke sendt med f.eks. post.
Det er nok forsendelsesomkomkostningerne Wink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 07:07
Så vidt jeg ved, så kan de kun kræve dækning for ekstra-omkostninger de har haft i forbindelse med returneringen.

Hvis pakken leveres retur uden at de får en specifik regning for dette (hvilket f.eks. normal pakkepost gør), så er det 100% butikken, der dækker alt.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu