recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nokia Lumia 800 eller 900???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nokia Lumia 800 eller 900???

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 06:17
Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Der er måske en enkelt ting, der ikke er så smart og det er at tænd/sluk knappen sidder på siden af telefonen, hvor man holder den. Det gøre det nemt at "komme til" at slukke telefonen. Lidt usmart tænkt af Nokia.
 
Man kan ikke "komme til" at slukke telefonen på knappen på siden. Man skal først holde knappen nede nogle sekunder og derefter acceptere at telefonen slukkes på skærmen.
 
Knappen sidder perfekt placeret, så det er let at låse og oplåse telefonen når man holder den i hånden.
 
Mnjaaaa, jeg synes nu den sidder et lidt dumt sted - men det kan godt være man vænner sig til det. Jeg synes godt at den kunne have siddet på siden nær toppen eller på toppen. Det er jo kun en gang om dagen, at man skal trykke på den - hvis man hører til den type, der slukker mobilen inden man går i seng.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 06:26
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hold da op, Thorvald er jo på vej ind i 2012, endag som first mover på en tvivlsom platform. Ville nok gå efter en 900 fremfor en 800.
 
Hehehehe - fed sarkasme....  Wink Jeg synes nu ikke at Windows Phone virker som en tvivlsom platform. Jeg kender jo iPhone lidt men jeg er generelt ikke vild med Apple "ting". Når man sidder foran en Windows computer hele dagen, så bliver man forvirret og irriteret, når ikke tingene fungerer som man forventer det, fra det man ellers bruger.
 
Windows Phone virker faktisk som en ganske god platform, efter hvad jeg har set med min kones Lumia 900. Så tvivlsom vil jeg ikke sige den er. Android har jeg ikke noget personligt kendskab til - men det jeg har hørt om den, er ikke godt. En jeg kender oplever det i hvert fald som lidt ustabilt. F.eks. havde hans datter ringet flere gange til ham uden at hans telefon tilsyneladende havde ringet. Den slags ustabilitet duer jo ikke. Nu ved jeg ikke hvor ny eller hvor gammel Windows Phone er, men mon ikke den efterhånden vil blive mere populær - efterhånden som telefonerne bliver pænere designet og med flere smarte funktioner. Jeg synes f.eks. ikke at en iPhone eller HTC er pæn, men Lumia'en er forfriskende pænt designet.
 
Jeg ville måske også gå efter en 900 - men jeg ville gerne have den i samme størrelse som 800. Jeg synes 900 er lige en tand for stor for en mobiltelefon.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 07:34
Men tvivlsom mente jeg at man altid må leve med nogle begrænsninger i starten / måske for altid. Læs f.x. Om dr.nu ude på forsiden, de vil måske lave en App til wp7, hvis der er nok wp7 brugere. Så tvivlsomt p den måde at iøjeblikket virker det som om App primært kommer på android og iOS.

Måske skifter det så wp7 eller wp8 også bliver understøttet, men det er jo det sats som wp7 / wp8 brugerne må tage.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 07:56
Ja ok. Hvis man bruger apps meget, så ja. Men i mit tilfælde vil jeg nok ikke blive den store app-bruger. Det ville være enormt begrænset hvilke apps jeg ville bruge tror jeg. Hvis jeg tager et kig ned over de gratis apps til Windows Phone, kunne det måske være: Skype, DMI byvejr, måske YouTube, Google måske, Tom and Jerry hehehe måske, ugenummer, måske nogle enkelte flere. Jeg synes i hvert fald der ser ud til at være rigeligt at vælge mellem. I hvert fald mere end rigeligt til mig.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Der er måske en enkelt ting, der ikke er så smart og det er at tænd/sluk knappen sidder på siden af telefonen, hvor man holder den. Det gøre det nemt at "komme til" at slukke telefonen. Lidt usmart tænkt af Nokia.
 
Man kan ikke "komme til" at slukke telefonen på knappen på siden. Man skal først holde knappen nede nogle sekunder og derefter acceptere at telefonen slukkes på skærmen.
 
Knappen sidder perfekt placeret, så det er let at låse og oplåse telefonen når man holder den i hånden.
 
Mnjaaaa, jeg synes nu den sidder et lidt dumt sted - men det kan godt være man vænner sig til det. Jeg synes godt at den kunne have siddet på siden nær toppen eller på toppen. Det er jo kun en gang om dagen, at man skal trykke på den - hvis man hører til den type, der slukker mobilen inden man går i seng.
 
Det er ikke kun en tænd/sluk knap man sjældent bruger. Du skal trykke på knappen hver gang du skal bruge telefonen. Det er den eneste måde at vække telefonen fra standby. (Kamara knappen kan dog starte kameraet uden at man har låst telefonen op først)
 
Jeg har også prøvet en LG Windows Phone hvor knappen sidder på toppen. Det er ikke særligt nemt at trykke på den uden at bruge 2 hænder. LG'en har så heldigvis en home knap, som også kan bruges til at vække telefonen. Den kan den ikke på Lumia telefonerne.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 09:25
Nå ja, det er rigtigt nok. Når telefonen er gået i standby, skal man trykke på knappen - og på den måde sidder den jo et udmærket sted.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 09:36
Ååååååh - hvis bare Nokia Lumia 900 kunne fås i en variant, der var samme størrelse som 800, men med samme funktioner som 900, ville valget være nemt. Men det er der vel ikke være udsigt til??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ååååååh - hvis bare Nokia Lumia 900 kunne fås i en variant, der var samme størrelse som 800, men med samme funktioner som 900, ville valget være nemt. Men det er der vel ikke være udsigt til??
 
Jeg har en hvid 800, og en blå 900 - så jeg har prøvet begge telefoner.
 
900 er blevet mit faste valg, så 800'eren ryger nok til salg inden længe.
 
Den eneste funktion jeg egentlig mangler på 800 er internet deling, altså at kunne anvende telefonen som hotspot/tethering - men dette skulle komme med en snarlig update, en update der allerede er ude i Kina.
 
900'eren er ret stor - men det passer mig rigtig godt til det jeg bruger den til, nemlig e-mail på farten.
 
Front facing kamera har jeg intet at bruge til, jeg anvender ikke Skype/Videochat.
 
Hastigheden på de 2 telefoner er ens, men 900 kan føles sløv på grund af længere "vandring", men det vænner man sig til.
 
Men valget er ikke nemt :)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 16:22
Jeg er ikke helt med på hvad du mener med længere vandring på 900'eren. Nej valget er ikke nemt. Hvis 800 havde webcam, tror jeg nok jeg ville vælge 800, pga. den lidt mindre og lidt mere handy formfaktor. Hvor meget jeg rent faktisk ville komme til at bruge mobil skype / videotelefoni er svært at vurdere. Sikkert ikke meget, men hvis man bruger det bare nogle få gange, er det jo det værd at det fungerer på samme måde som på computeren. E-mail på mobilen kommer jeg ikke til at bruge. Men samtidigt er det måske også bedre at se hjemmesider som denne og andre på den lidt større skærm på 900. Men nej - valget er ikke nemt. Men jeg tror nok det måske bliver 900.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med længere vandring på 900'eren.
Da opløsningen på de 2 skærme er den samme, men skærmen er større, skal du bevæge fingrene mere på skærmen, for at få den samme bevægelse, f.eks. ved scroll på hjemmesider, scroll mellem 2 de skærme osv. - det vil sige at 900'erens skærm faktisk virker "langsommere" uden at være det.
 
Citér Nej valget er ikke nemt. Hvis 800 havde webcam, tror jeg nok jeg ville vælge 800, pga. den lidt mindre og lidt mere handy formfaktor. Hvor meget jeg rent faktisk ville komme til at bruge mobil skype / videotelefoni er svært at vurdere. Sikkert ikke meget, men hvis man bruger det bare nogle få gange, er det jo det værd at det fungerer på samme måde som på computeren. E-mail på mobilen kommer jeg ikke til at bruge. Men samtidigt er det måske også bedre at se hjemmesider som denne og andre på den lidt større skærm på 900. Men nej - valget er ikke nemt. Men jeg tror nok det måske bliver 900.
 
Der er absolut ingen som helst tvivl om at webbrowsing er en smule mere bekvemt på 900. Det er altså lettere at læse med en større skærm, opløsningen er jo den samme, så ting står bare større. Der ud over virker skærmen, som i forvejen er temmelig god på 800'eren, bare en smule mindre "ulden", da det er 2 forskellige typer skærme.
 
Jeg vil sige det sådan, at kan du leve med den større formfaktor og vænne dig til at telefonen ikke er en lille nips, så skal du vælge 900 - skal du have noget der er mere fikst at se til, så er det 800.
 
I begge tilfælde får man en mega fed telefon - og det kommer fra en der har skiftet telefon meget ofte, og prøvet lidt af hvert, men som aldrig kommer tilbage til en anden platform, med mindre Windows Phones dør helt ud, men det tror jeg ikke kommer til at ske. Udviklingen af applikationer går stærkt, og "vi" er kommet over 100.000 på marked. det er immervæk en del! Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 22:49
Der er en lille test af 900 på mobil.nu i øjeblikket. Beskriver lidt 900 i forhold til 800.
Se efter "Super lækker skal om gammel frugt"
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med længere vandring på 900'eren. Nej valget er ikke nemt. Hvis 800 havde webcam, tror jeg nok jeg ville vælge 800, pga. den lidt mindre og lidt mere handy formfaktor. Hvor meget jeg rent faktisk ville komme til at bruge mobil skype / videotelefoni er svært at vurdere. Sikkert ikke meget, men hvis man bruger det bare nogle få gange, er det jo det værd at det fungerer på samme måde som på computeren. E-mail på mobilen kommer jeg ikke til at bruge. Men samtidigt er det måske også bedre at se hjemmesider som denne og andre på den lidt større skærm på 900. Men nej - valget er ikke nemt. Men jeg tror nok det måske bliver 900.

E-mail på mobil var en af de ting jeg klart havde undervurderet  - indtil jeg fik smartphone . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu