recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nokia Lumia 800 eller 900???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nokia Lumia 800 eller 900???

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 06:04
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

..... E-mail på mobil var en af de ting jeg klart havde undervurderet  - indtil jeg fik smartphone . .
 
Jeg kommer ikke til at bruge e-mail på min mobil. I hvert fald ikke de e-mails jeg har på computeren, privat og til arbejde. Min e-mail profil på computeren fylder 19,5 GB, så allerede der duer det bare ikke. Og jeg skal ikke køre to e-mail systemer, hverken privat eller til arbejde. Så det ville højst blive en smule online e-mail.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 06:06
Forresten så bestilte jeg en Nokia Lumia 900, blå, i går aftes.  Wink  Så får vi se.... Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Forresten så bestilte jeg en Nokia Lumia 900, blå, i går aftes.  Wink  Så får vi se.... Smile
 
Den skal du nok blive glad for! Smile
 
Også selv om jeg får skyld for at have "løse håndled" efter at have valgt den i blå selv Big smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 08:35
Ja, jeg synes den burde være i rød også - til pigerne. Så er der sort og blå at vælge mellem til os "drenge" og hvid og rød at vælge mellem til pigerne - ligesom med Lumia 800. Men jeg synes den blå er meget flot.

Redigeret af Thorvald - 08-Juni-2012 kl. 08:36
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 08:36
Findes der nogen bordholdere til sådan en Lumia mobiltelefon?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Findes der nogen bordholdere til sådan en Lumia mobiltelefon?
Der er lidt forskelligt
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Hastigheden på de 2 telefoner er ens, men 900 kan føles sløv på grund af længere "vandring", men det vænner man sig til.
 
Lumia 900 er millisekunder langsommere end Lumia 800 - og det skyldes ikke den større vandring.
Der findes sammenlignende klip på youtube, hvor man tydeligt ser, at hvis man f.eks. "tegner" en streg på de to, så følger stregen fingeren på Lumia 800, hvor den på 900 nærmest "halter" flere millimeter bagefter...
 
Jeg har en Lumia 800, og har stået med 900 i hånden. Jeg har bevidst fravalgt 900, da jeg syndes at den er alt for klodset.
 
M.v.h.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 12:44
Jeg håber også at Nokia på et tidspunkt laver en mindre udgave af 900, som er samme størrelse som 800. Så kan det godt være at jeg skifter til den. Jeg synes også 900 er en smule stor - ikke klodset, det er designet for godt til at den kan blive, men bare en lille smule stor.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:


..... E-mail på mobil var en af de ting jeg klart havde undervurderet  - indtil jeg fik smartphone . .

 
Jeg kommer ikke til at bruge e-mail på min mobil. I hvert fald ikke de e-mails jeg har på computeren, privat og til arbejde. Min e-mail profil på computeren fylder 19,5 GB, så allerede der duer det bare ikke. Og jeg skal ikke køre to e-mail systemer, hverken privat eller til arbejde. Så det ville højst blive en smule online e-mail.

Normalt har man kun de sidste 7-10 dages mail på telefonen og da den synkroniseres med mailserveren, vil du i praksis have eet, sammenhængende mailsystem, som du kan tilgå flere steder.
Utroligt vanedannende...
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Hastigheden på de 2 telefoner er ens, men 900 kan føles sløv på grund af længere "vandring", men det vænner man sig til.
 
Lumia 900 er millisekunder langsommere end Lumia 800 - og det skyldes ikke den større vandring.
 
Oplåsning af skærmlås, og generel "bevægelse" føles altså langsommere, og jeg mener ikke selve reaktionen - det er lidt svært at forklare Smile
 
Citér
Der findes sammenlignende klip på youtube, hvor man tydeligt ser, at hvis man f.eks. "tegner" en streg på de to, så følger stregen fingeren på Lumia 800, hvor den på 900 nærmest "halter" flere millimeter bagefter...
 
De har ellers samme processor hastighed - selv om de 2 processorer så vidt jeg har kunne finde ud af ikke har samme produktionsnavn....
 
Citér
Jeg har en Lumia 800, og har stået med 900 i hånden. Jeg har bevidst fravalgt 900, da jeg syndes at den er alt for klodset.
Jeg har som sagt begge telefoner, og jeg skal også vænne mig til 900'erens størelse, men når jeg tænker på hvad jeg bruger telefonen til, så er dens størrelse mere en fordel, end ulempe for mig.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:


..... E-mail på mobil var en af de ting jeg klart havde undervurderet  - indtil jeg fik smartphone . .

 
Jeg kommer ikke til at bruge e-mail på min mobil. I hvert fald ikke de e-mails jeg har på computeren, privat og til arbejde. Min e-mail profil på computeren fylder 19,5 GB, så allerede der duer det bare ikke. Og jeg skal ikke køre to e-mail systemer, hverken privat eller til arbejde. Så det ville højst blive en smule online e-mail.

Normalt har man kun de sidste 7-10 dages mail på telefonen og da den synkroniseres med mailserveren, vil du i praksis have eet, sammenhængende mailsystem, som du kan tilgå flere steder.
Utroligt vanedannende...
 
Jaaeh, nej - jeg vil ikke bruge e-mail på min mobil. Det er ikke nødvendigt at jeg altid kan tjekke min e-mail. Folk må vente med at få svar på deres mail, til jeg kommer til min computer. I øvrigt forstår jeg ikke helt hvad du mener med at der kun vil være de sidste 7-10 dages mail på telefonen, da den synkroniseres med mailserveren. Der er jo i hundredvis af e-mails på mailserveren. Men det har sikkert noget at gøre med hvilken type e-mail man bruger (offline eller online e-mail program) og hvordan tingene er sat op.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:


..... E-mail på mobil var en af de ting jeg klart havde undervurderet  - indtil jeg fik smartphone . .

 
Jeg kommer ikke til at bruge e-mail på min mobil. I hvert fald ikke de e-mails jeg har på computeren, privat og til arbejde. Min e-mail profil på computeren fylder 19,5 GB, så allerede der duer det bare ikke. Og jeg skal ikke køre to e-mail systemer, hverken privat eller til arbejde. Så det ville højst blive en smule online e-mail.

Normalt har man kun de sidste 7-10 dages mail på telefonen og da den synkroniseres med mailserveren, vil du i praksis have eet, sammenhængende mailsystem, som du kan tilgå flere steder.
Utroligt vanedannende...

 
Jaaeh, nej - jeg vil ikke bruge e-mail på min mobil. Det er ikke nødvendigt at jeg altid kan tjekke min e-mail. Folk må vente med at få svar på deres mail, til jeg kommer til min computer. I øvrigt forstår jeg ikke helt hvad du mener med at der kun vil være de sidste 7-10 dages mail på telefonen, da den synkroniseres med mailserveren. Der er jo i hundredvis af e-mails på mailserveren. Men det har sikkert noget at gøre med hvilken type e-mail man bruger (offline eller online e-mail program) og hvordan tingene er sat op.

Som regel læser jeg kan mail på telefonen, men svarer via computeren.

De 7-10 dage er et "vindue" til din samlede indbakke og er den del der hentes ud på telefonen. Vinduets størrelse kan normalt sættes efter behov.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu