|
Nokia Lumia 800 vs. Lumia 900 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||||||
TobiasChrestenMoerch
Ny bruger Oprettet: 18-Juli-2012 Sted: Dronninglund Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-Juli-2012 kl. 17:13 |
|||||
Hej allesammen!
Jeg skal have ny mobil og valget står mellem de to nævnte telefoner. Det jeg gerne vil høre jer om er jeres viden om de to telefoner ift. hinanden: - Er der udover forskel på skærmstørrelsen noget forskel på skærmene? - Er der kvalitetsforskel på de billeder kameraerne tager? - Hastigheds forskelle på det to mobiler? - Nogen software opdateringer der er er mulige for den ene og ikke den anden? Og i må hjertens gerne komme med andre forskelle og holdninger til de to telefoner! Håber i vil hjælpe! |
||||||
TobiasChrestenMoerch
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Slet ikke nogen som har noget til det? :D
|
||||||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Fedt valg. Uanset hvilken du vælger, vil du få en smartphone, som er markedets mest enkle!
Ja! Lumia 900 har en skærm som er lavet på en anderledes måde, som skulle være bedre.
Nej! Samme kamera og muligheder.
Nope - samme processor/hukommelse. Og de kører dejligt flydende! En fed brugeroplevelse.
Nope!
Lumia 900 har også et frontvendt kamera, hvis man benytter sin smartphone til videosamtale/SKype m.v. Lumia 900 har et 30% større batteri. Personligt valgte jeg Lumia 900 fra, da jeg synes den er for stor og klodset. Mange kan dog godt li' den større skærm. Jeg kom fra en Android med noget mindre skærm, og savner derfor ikke en større skærm. Jeg er rigtig glad for min Lumia 800. Det er den mobil jeg har været mest glad for, gennem de sidste 8 - 10 år! Jeg kan i øvrigt anbefale http://www.windowsphonefan.dk M.v.h.
Redigeret af Henrik B. - 19-Juli-2012 kl. 23:01 |
||||||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9401 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Ved hvor meget det haster med ny Tlf, wp8 er jo lige på trapperne. Tror ikke nogle af disse 2 telefoner kan opgraderes. Så måske en god ide at vente, selvfølgeligt er der ingen garanti for at Nokia eksisterer til den tid.
|
||||||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
De kan opgraderes til WP7.8, som stort set er WP8!
Ligegyldig og overflødig kommentar! M.v.h.
|
||||||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9401 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Hvad vil stortset sige? Hvad mangler der i 7.8 som findes i 8 ?
|
||||||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4614 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Hvis du køber dig ind i et økosystem - som du gør med dagens smartphones - og investerer i apps, eventuelt 3. parts produkter der binder sig op på økosystemet, hvordan kan en betragtning om fremtiden for et økosystem så være en ligegyldig betragtning? I mine øjne er det absolut den vigtigste. Nokia har fået lavet nogle interessante produkter med Lumia, men hvis de fortsætter med at brænde penge af i nuværende tempo - udsigterne for næste kvartal er identiske med det tab som de netop har præsenteret - så er der muligvis ikke nogen Nokia-virksomhed i løbet af 2013/2014. Nokia har lige over 5 milliarder USD i banken. De brændte 1 milliard af i de sidste tre måneder (det reducerede dog ikke deres pengereserve).
Redigeret af Rasmus Larsen - 20-Juli-2012 kl. 13:31 |
||||||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||||||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7908 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Nokia skal nok komme igen. De har jo gang i noget af det helt rigtige med Lumia telefonerne. Manglede bare at de finder på at lave en Lumia tablet.
TobiasChrestenMoerch
Jeg har selv Lumia 900 og er meget tilfreds med den. Men ja, den er for stor til at have i lommen. (Afhænger selvfølgelig af hvor stor bukselommen er..... LOL). Én af årsagerne til at jeg valgte 900 var det integrerede webcam, som 800 ikke har. Ellers ville jeg måske hellere have haft den lidt mindre 800. |
||||||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||||||
TobiasChrestenMoerch
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Tusind tak for svarene indtil videre! De har helt klart hjulpet!
Særlig specifikt på på skærmen: hvordan adskiller de sig fra hinanden der? |
||||||
Porkyhead
Junior bruger Oprettet: 12-November-2010 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 34 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Lumia 900 har også gyroskop, hvilket kan være en fordel i bl.a. augmented reality apps samt spil.
Derudover har 900'eren også mulighed for hurtigere dataforbindelse, som kan blive relevant når teleselskaberne får rullet 4G ud. For en direkte sammenligning se følgende (hvor skærmene også kort sammenlignes): http://geekaphone.com/compare/Nokia-Lumia-900-vs-Nokia-Lumia-800#screen PS: har selv en Lumia 800, da jeg også synes 900'eren er for stor. Redigeret af Porkyhead - 20-Juli-2012 kl. 20:36 |
||||||
centric
Super bruger Oprettet: 25-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Det afhænger selvfølgelig af hvor mange penge man skyder i apps. Men i dette tilfælde er det Microsofts økosystem man køber og ikke Nokias.
Understøttelse af hardware, som ikke findes i de nuværende WP modeller, fx multi-core cpu'er og andet lir. Det er derfor helt naturligt at de nuværende mobiler ikke får udgave 8. |
||||||
Porkyhead
Junior bruger Oprettet: 12-November-2010 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 34 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Understøttelse af hardware, som ikke findes i de nuværende WP modeller, fx multi-core cpu'er og andet lir. Det er derfor helt naturligt at de nuværende mobiler ikke får udgave 8. [/QUOTE]Forskellen er dog større end det du nævner, selvom de ikke har sagt meget endnu. Men der kommer fx Skype integration, mulighed for OTA updates, ny browser og dybere SkyDrive integration... Om det er noget, du er interesseret i må du selv vurdere
|
||||||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |