recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nokia Lumia 800 vs. Lumia 900
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nokia Lumia 800 vs. Lumia 900

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TobiasChrestenMoerch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juli-2012
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasChrestenMoerch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nokia Lumia 800 vs. Lumia 900
    Sendt: 18-Juli-2012 kl. 17:13
Hej allesammen!

Jeg skal have ny mobil og valget står mellem de to nævnte telefoner.

Det jeg gerne vil høre jer om er jeres viden om de to telefoner ift. hinanden: 
- Er der udover forskel på skærmstørrelsen noget forskel på skærmene?
- Er der kvalitetsforskel på de billeder kameraerne tager?
- Hastigheds forskelle på det to mobiler?
- Nogen software opdateringer der er er mulige for den ene og ikke den anden?
Og i må hjertens gerne komme med andre forskelle og holdninger til de to telefoner!

Håber i vil hjælpe! 


Til top
TobiasChrestenMoerch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juli-2012
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasChrestenMoerch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 22:34
Slet ikke nogen som har noget til det? :D
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af TobiasChrestenMoerch TobiasChrestenMoerch skrev:

Hej allesammen!

Jeg skal have ny mobil og valget står mellem de to nævnte telefoner.
Fedt valg. Wink
Uanset hvilken du vælger, vil du få en smartphone, som er markedets mest enkle!
Oprindeligt skrevet af TobiasChrestenMoerch TobiasChrestenMoerch skrev:

- Er der udover forskel på skærmstørrelsen noget forskel på skærmene?
 
Ja! Lumia 900 har en skærm som er lavet på en anderledes måde, som skulle være bedre.
Oprindeligt skrevet af TobiasChrestenMoerch TobiasChrestenMoerch skrev:

- Er der kvalitetsforskel på de billeder kameraerne tager?
 
Nej! Samme kamera og muligheder.
 
Oprindeligt skrevet af TobiasChrestenMoerch TobiasChrestenMoerch skrev:

- Hastigheds forskelle på det to mobiler?
 
Nope - samme processor/hukommelse. Og de kører dejligt flydende! En fed brugeroplevelse.
 
Oprindeligt skrevet af TobiasChrestenMoerch TobiasChrestenMoerch skrev:

- Nogen software opdateringer der er er mulige for den ene og ikke den anden?
 
Nope!
 
Oprindeligt skrevet af TobiasChrestenMoerch TobiasChrestenMoerch skrev:

Og i må hjertens gerne komme med andre forskelle og holdninger til de to telefoner!
 
Lumia 900 har også et frontvendt kamera, hvis man benytter sin smartphone til videosamtale/SKype m.v. Lumia 900 har et 30% større batteri.
 
Personligt valgte jeg Lumia 900 fra, da jeg synes den er for stor og klodset. Mange kan dog godt li' den større skærm. Jeg kom fra en Android med noget mindre skærm, og savner derfor ikke en større skærm. Jeg er rigtig glad for min Lumia 800. Det er den mobil jeg har været mest glad for, gennem de sidste 8 - 10 år!
 
Jeg kan i øvrigt anbefale http://www.windowsphonefan.dk
 
 
M.v.h.


Redigeret af Henrik B. - 19-Juli-2012 kl. 23:01
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 09:26
Ved hvor meget det haster med ny Tlf, wp8 er jo lige på trapperne. Tror ikke nogle af disse 2 telefoner kan opgraderes. Så måske en god ide at vente, selvfølgeligt er der ingen garanti for at Nokia eksisterer til den tid.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Ved hvor meget det haster med ny Tlf, wp8 er jo lige på trapperne. Tror ikke nogle af disse 2 telefoner kan opgraderes.
 
De kan opgraderes til WP7.8, som stort set er WP8!
 
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

, selvfølgeligt er der ingen garanti for at Nokia eksisterer til den tid.
 
Ligegyldig og overflødig kommentar!
 
M.v.h.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 09:42
Hvad vil stortset sige? Hvad mangler der i 7.8 som findes i 8 ?


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

 
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

, selvfølgeligt er der ingen garanti for at Nokia eksisterer til den tid.
 
Ligegyldig og overflødig kommentar!
 
M.v.h.

Hvis du køber dig ind i et økosystem - som du gør med dagens smartphones - og investerer i apps, eventuelt 3. parts produkter der binder sig op på økosystemet, hvordan kan en betragtning om fremtiden for et økosystem så være en ligegyldig betragtning? I mine øjne er det absolut den vigtigste.

Nokia har fået lavet nogle interessante produkter med Lumia, men hvis de fortsætter med at brænde penge af i nuværende tempo - udsigterne for næste kvartal er identiske med det tab som de netop har præsenteret - så er der muligvis ikke nogen Nokia-virksomhed i løbet af 2013/2014. Nokia har lige over 5 milliarder USD i banken. De brændte 1 milliard af i de sidste tre måneder (det reducerede dog ikke deres pengereserve).


Redigeret af Rasmus Larsen - 20-Juli-2012 kl. 13:31
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 12:03
Nokia skal nok komme igen. De har jo gang i noget af det helt rigtige med Lumia telefonerne. Manglede bare at de finder på at lave en Lumia tablet.
 
TobiasChrestenMoerch

Jeg har selv Lumia 900 og er meget tilfreds med den. Men ja, den er for stor til at have i lommen. (Afhænger selvfølgelig af hvor stor bukselommen er..... LOL). Én af årsagerne til at jeg valgte 900 var det integrerede webcam, som 800 ikke har. Ellers ville jeg måske hellere have haft den lidt mindre 800.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
TobiasChrestenMoerch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juli-2012
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasChrestenMoerch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 16:54
Tusind tak for svarene indtil videre! De har helt klart hjulpet!
Særlig specifikt på på skærmen: hvordan adskiller de sig fra hinanden der?
Til top
Porkyhead Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-November-2010
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Porkyhead Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 20:35
Lumia 900 har også gyroskop, hvilket kan være en fordel i bl.a. augmented reality apps samt spil. 
Derudover har 900'eren også mulighed for hurtigere dataforbindelse, som kan blive relevant når teleselskaberne får rullet 4G ud.

For en direkte sammenligning se følgende (hvor skærmene også kort sammenlignes):
http://geekaphone.com/compare/Nokia-Lumia-900-vs-Nokia-Lumia-800#screen

PS: har selv en Lumia 800, da jeg også synes 900'eren er for stor.




Redigeret af Porkyhead - 20-Juli-2012 kl. 20:36
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér centric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 21:12
 
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

 
Hvis du køber dig ind i et økosystem - som du gør med dagens smartphones - og investerer i apps, eventuelt 3. parts produkter der binder sig op på økosystemet, hvordan kan en betragtning om fremtiden for et økosystem så være en ligegyldig betragtning? I mine øjne er det absolut den vigtigste. [...]

Det afhænger selvfølgelig af hvor mange penge man skyder i apps. Men i dette tilfælde er det Microsofts økosystem man køber og ikke Nokias. Wink


Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad vil stortset sige? Hvad mangler der i 7.8 som findes i 8 ?

Understøttelse af hardware, som ikke findes i de nuværende WP modeller, fx multi-core cpu'er og andet lir. Det er derfor helt naturligt at de nuværende mobiler ikke får udgave 8.

Til top
Porkyhead Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-November-2010
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Porkyhead Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 09:22


Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad vil stortset sige? Hvad mangler der i 7.8 som findes i 8 ?

Understøttelse af hardware, som ikke findes i de nuværende WP modeller, fx multi-core cpu'er og andet lir. Det er derfor helt naturligt at de nuværende mobiler ikke får udgave 8.

[/QUOTE]

Forskellen er dog større end det du nævner, selvom de ikke har sagt meget endnu. Men der kommer fx Skype integration, mulighed for OTA updates, ny browser og dybere SkyDrive integration...

Om det er noget, du er interesseret i må du selv vurdere Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu