recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nokia Lumia 900 og sms.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nokia Lumia 900 og sms.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nokia Lumia 900 og sms.
    Sendt: 24-Juli-2012 kl. 20:07
Hej.
 
Hvis der for en kontaktperson er angivet både fastnet og mobil telefon nummer - hvordan kan man så vide at det er mobil telefon nummeret man sender en sms til? Ud for kontaktpersonen står der jo bare "ring til mobil", "sms" og "ring hjem".
 
Er heller ikke særligt vild med at sms'er vises i tråde i stedet for som enkelt sms'er. Kan man ikke få den til at holde op med det? Har heller ikke fundet ud af endnu (har ikke studeret det så meget), hvordan man sletter enkelte sms'er. Jeg kan se at man kan slette en hel tråd - dvs. alle sms'er til fra en person. Før i tiden kunne man vælge at slette enkelte sms'er, eller at slette efter mappe - dvs. indbakke, sendte osv. Kommer også lige til at tænke på hvad med de sms'er jeg havde gemt på min gamle mobil. Om jeg kunne få dem frem igen / overført til min Lumia. De ligger jo stadigvæk på min gamle mobil.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 20:58
Enkelt sms'er sletter du let ved at holde fingeren et par sekunder, på den besked du vil slette. Vælg herefter "Slet".
 
M.v.h.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 21:04
Nå - ok - men hvordan kan man være sikker på at man har sendt en sms til det rigtige nummer?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 21:43
Det kan du vel kun være sikker på hvis du slår "send kvittering" til. Hvor er det skønt med iMessage, her står der tidspunkt og "leveret" ved hver besked. Og så er det bare mere overskueligt når beskeder ligger i en lang tråd.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det kan du vel kun være sikker på hvis du slår "send kvittering" til. Hvor er det skønt med iMessage, her står der tidspunkt og "leveret" ved hver besked. Og så er det bare mere overskueligt når beskeder ligger i en lang tråd.
 
Altså - systemet i telefonbogen, burde jo sådan set være sådan at telefonen selv vælger mobil nummeret (hvis man ellers har været omhyggelig med at give de enkelte numre de rigtige "betegnelser") når man sender en sms. Men er det lavet så smart?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 21:50
I min tlf bog skal jeg angive hvad der er hvad. Så hvis man ikke ved om det er mobil nr, må man jo spørge ejeren af nummeret.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I min tlf bog skal jeg angive hvad der er hvad. Så hvis man ikke ved om det er mobil nr, må man jo spørge ejeren af nummeret.
 
Ja, det kan jeg også. Altså et nummer er mobilnummer, et andet er "hjemme"nummer osv. Men når man så ud for denne kontaktperson vælger sms, kan man ikke se hvilket nummer telefonen sender sms'en til. Det burde man f.eks. kunne se, når man skriver sms'en. Jeg ville gå ud fra at telefonen er "klog" nok til at vælge det nummer, der er angivet som mobil nummer. Men man ved det ikke umiddelbart. Når nu der ud for (eller under) "ring til mobil" står telefon nummeret, hvorfor står telefon nummeret så ikke under "sms" - så man kan se at telefonen bruger det rigtige nummer. Se dét havde været lidt smart!
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 22:04
Jeg er faktisk ikke klar over om iPhonen kan det. Jeg har som regel svaret på igangværende beskeder og ikke sendt nogen beskeder som den første.
 
Måske skal du være tlf udvikler Wink


Redigeret af Kampus - 24-Juli-2012 kl. 22:05
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg er faktisk ikke klar over om iPhonen kan det. Jeg har som regel svaret på igangværende beskeder og ikke sendt nogen beskeder som den første.
 
Måske skal du være tlf udvikler Wink
 
Jeg har fået at vide at modtageren fik min sms, så det må virke på den måde, hvilket jo sådan set er smart nok. Men det ville nu være rart hvis man kunne se det nummer som telefonen har valgt at sende sms'en til. Hvad nu hvis der er flere mobilnumre til samme person (arbejde / privat f.eks.)?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I min tlf bog skal jeg angive hvad der er hvad. Så hvis man ikke ved om det er mobil nr, må man jo spørge ejeren af nummeret.
 
Ja, det kan jeg også. Altså et nummer er mobilnummer, et andet er "hjemme"nummer osv. Men når man så ud for denne kontaktperson vælger sms, kan man ikke se hvilket nummer telefonen sender sms'en til. Det burde man f.eks. kunne se, når man skriver sms'en. Jeg ville gå ud fra at telefonen er "klog" nok til at vælge det nummer, der er angivet som mobil nummer. Men man ved det ikke umiddelbart. Når nu der ud for (eller under) "ring til mobil" står telefon nummeret, hvorfor står telefon nummeret så ikke under "sms" - så man kan se at telefonen bruger det rigtige nummer. Se dét havde været lidt smart!
 
Næh, det smarte er jo netop at den, af sig selv, netop vælger "mobilnummer". Så har du styr på dine numre, så har Lumia'en det også. 
 
M.v.h.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I min tlf bog skal jeg angive hvad der er hvad. Så hvis man ikke ved om det er mobil nr, må man jo spørge ejeren af nummeret.
 
Ja, det kan jeg også. Altså et nummer er mobilnummer, et andet er "hjemme"nummer osv. Men når man så ud for denne kontaktperson vælger sms, kan man ikke se hvilket nummer telefonen sender sms'en til. Det burde man f.eks. kunne se, når man skriver sms'en. Jeg ville gå ud fra at telefonen er "klog" nok til at vælge det nummer, der er angivet som mobil nummer. Men man ved det ikke umiddelbart. Når nu der ud for (eller under) "ring til mobil" står telefon nummeret, hvorfor står telefon nummeret så ikke under "sms" - så man kan se at telefonen bruger det rigtige nummer. Se dét havde været lidt smart!
 
Næh, det smarte er jo netop at den, af sig selv, netop vælger "mobilnummer". Så har du styr på dine numre, så har Lumia'en det også. 
 
M.v.h.
 
Både ja og nej. Jeg synes det er smartere at man kan se, at telefonen vælger det rigtige nummer, i stedet for at man skal være i tvivl. Og hvordan vælger telefonen det rigtige mobilnummer, hvis der er flere at vælge mellem?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

 
Næh, det smarte er jo netop at den, af sig selv, netop vælger "mobilnummer". Så har du styr på dine numre, så har Lumia'en det også. 
 
M.v.h.
 
Både ja og nej. Jeg synes det er smartere at man kan se, at telefonen vælger det rigtige nummer, i stedet for at man skal være i tvivl. Og hvordan vælger telefonen det rigtige mobilnummer, hvis der er flere at vælge mellem?
 
Fisk? Men brugervejledningen kan sikkert hjælpe dig.  Wink
 
M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu