|
N-OoF søstertråd. |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Ozzy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Andst, Denmark Status: Offline Point: 698 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Synes det er en super god ide, som du selv siger BS så er det let forståeligt for personer som måske ikke har den store netværksvide mv.
Og jo du er super farlig person, kender dig jo hehe. ![]() |
||
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|
![]() Tak for støtten Ozzy.
BS Redigeret af Bschmidt - 21-Juli-2011 kl. 00:19 |
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|
Jeg lavede et nyt punkt i ønskelisten i FAQ'en
Jeg vil selv sige: IP-scanner - TTCP - Putty - InSsider/netstumbler - Wireshark. Så spørger jeg : Har i nogle programmer der skal med på listen?
BS |
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
|
Hvis der må være app's til mobiltelefoner med i listen så vil jeg anbefale "wifi analyzer" til Android mobiler, er en fin gratis app til at finde de mindst belastede WiFi kanaler osv, desuden kan man også sammenligne sendestyrkerne på de forskellige netværk.
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Man må aldrig glemme IPCONFIG: Klik på start skriv CMD tryk ctrl+shift+enter (for at køre som administrator) Skriv IPCONFIG /all så får man en del info om den aktuelle netværksopsætning |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
|
Med fordel kan man køre "ipconfig /all" eller "ipconfig/?" hvis man vil have dokumentation. Så er der ARP...Meen så bliver vi nok avanceret... Jeg synes også at "netstat" commandoen er brugbar.. "Netstat -an -p tcp" kan fortælle dig om aktive porte og forbindelser på TCP transporten. Netstat -? kan vise dig yderligere kommandoer.... Desuden laver Sysinternals/Microsoft nogle fine utillities.... Redigeret af Patriarken - 21-Juli-2011 kl. 08:00 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
|
@db89: app's til mobile platforme er også brugbare. Og den du nævner kommer naturligvis med.
Jeg er selv mest til windows-linux og android så hvis der er nogen der har viden ang. App's til æbleprodukterne er det også meget velkomment. @mc og patriarken: set i lyset af trådens formål kommer jeg naturligvis ikke uden om de nævnte programmer sammen med ping og Tracert (Traceroute). De kommer med på listen og så en nærmere forklaring i opslagslisten. Tak for input, flere forslag er naturligvis velkomne BS Redigeret af Bschmidt - 21-Juli-2011 kl. 08:39 |
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
|
Jeg har et spørgsmål om om udvidelse af et hjemmenetværk. Min bror bor i et stort hus i 2 planer, og den trådløse router i stuen kan ikke nå ud i de fjerneste værelser i stuen og på 1. sal.
Han kunne købe en switch med 4 porte, placere den et passende sted på 1. sal og forbinde den til stuens router med et netværkskabel. (Jeg udelukker her en trådløs extenter, som jeg forstår sjældent er en hensigtsmæssig løsning). Men hvis han i de fjerne værelser godt vil tilslutte nogle bærbare pc'er trådløst, hvad gør han så? Tilføjer han så et access point til switchen? Jeg har ikke kunnet finde en switch med access point indbygget. Findes det? Eller er det det der kaldes en bridge med access point? Kunne har i stedet for switch og access point købe en router til 1. sal, slå DHCP-tjenesten fra, og hvad der ellers bør gøres, og forbinde den nye router til routeren i stuen? Redigeret af Vilhelm - 12-Januar-2012 kl. 20:10 |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
|
Hej Vilhelm.
Det er ikke trådens formål, men jeg svarer dig naturligvis alligevel :-) Hvis du har mulighed for at trække en kabel til det nye opkoblingspunkt/Ap/Switch er det helt klart at foretrække! Derudover, hvis du formår at programmere en trådløs router korrekt vil denne kunne agere både AP og switch på samme tid. Lav en tråd om emnet i netværksdelen af forummet, jeg ved der følger flere kompetente forummedlemmer, med der garanteret er villige til at hjælpe. Mvh BS |
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
|
Mange tak for svaret, BS. Jeg kender en hel del til routere og har tidligere hjulpet en ven med at sætte en router til en router, hvorimod jeg ikke har erfaring med switche og bridges.
Men jeg beklager at jeg ikke stillede spørgsmålet det rigtige det. Det vil jeg gøre, men det må vente lidt. |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
|
Alt forladt, Vilhelm.
Du ved: forklarende emne og alt det der, gør det lettere at få hjælp. De sidste par dage har gjort det klart for mig at der altså sidder et par, ret så kompetente netværksfolk og læser med. Vi skal bare have dem lokket "ud af busken" ;-) BS |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Kort svar Alle routere kan i dag benyttes som access points. Så hvis du har en ekstra dims så slå DHCP fra. og/ eller benyt funktionen Brug som Access Point (eller hvad det nu hedder i den aktuelle dims) Enhver trådløs switch er per definintion et accespoint. Den skal jo bare forbindes til hoved routeren med et kabel, så er der hul igennem.
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |