|
N-OoF søstertråd. |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pointen med indlægget var det der med at vente på carrier signal, så jeg tillod mig at skøjte lidt let hen over Ready to Send/Clear to Send og formulerede det som "så sender den en information om at den gerne vil sende, så alle andre holder kæft et øjeblik". Nu hvor jeg læser lidt op på emnet, ser det ud til at RTS/CTS er optional og ikke bruges voldsomt meget mere, det ser ud til at der i stedet bruges en backoff algoritme. Det gør dog ikke nogen væsentlig forskel til hovedpointen om kanalvalg. Jeg kan godt justere teksten så den bliver en smule mere nøjagtig hvis det skal være, jeg sigtede efter et indlæg skrevet på "almindeligt dansk/hr og fru danmark-style" og det vigtige i den forbindelse mener jeg er det om kanalvalget, ikke så meget om den rent teknisk bruger CSMA/CA eller CSMA/CD. Strengt taget kører alle kanalerne jo heller ikke 2,4 GHz, men derimod stigende frekvenser afhængigt af hvilken kanal der vælges. Jeg synes for øvrigt formatteringen ser lidt mystisk ud på det kopierede indlæg, et eller andet med linieafstanden?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |