recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - når brugt ikke lever op til beskivelsen fra køber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketnår brugt ikke lever op til beskivelsen fra køber

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 10:40
I denne sag, vil jeg give sælger ret, så længe det produkt han sælger er i orden, kan man ikke klanter ham for noget. Det må være køber, som skal sætte sig ind i, hvad han køber. Dette produkt kan så meget, at ingen kan sætte sig ind i alle de funktioner.
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 11:04
hvis det kan så meget hvorfor virker det så ikke her ?

jeg har jo netop spøgt til hvad de funktioner jeg skal bruge om de virker før jeg køber .

og nu kan jeg ved selv syn se det ikke virker som sælger siger  . at han kan få det til at virke over nætværk kan jeg ikke bruge til noget da jeg ikke har det og ikke får det  .

jeg har nu prøved med påde avi filer og mange af de andre filer der står på kassen den skulle kunne afspille og ingen af dem virker værken fra usb hd eller den interne hdd .

og jeg kan stadig ikke få dr hd til at køre lyd over hdmi  som sælger også svared at den kunne .

derfor må sælger komme og vedf selv syn se og høre at det ikke spille som han sage og så hjælpe med at sætte det op så det gør eller tage den retur da den er solgt på urigtige oplysninger .

jeg er rigtig ked og skuffed over det her . hade jo glædet mig til at sætte det og det bare spilled som sælger hade skrived det vil :(


Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 11:34

I får lige mine fem øre om privathandel.

Har selv både købt og solgt en del ting brugt.
Efter min mening har man som sælger pligt at sælge en "dims" der er i den stand man beskriver. Dvs. er den defekt, slidt, skrammet etc. skal man selvfølgelig oplyse dette, så køber ved hvad han/hun får. 
Man har efter min mening ikke nogen forpligtigelse til at oplyse om hvad "dimsen" kan eller ikke kan udover, hvad man selv har prøvet, (evt. kan linke til mm.) 
 
Køber må efter min mening i forbindelse med privathandel være meget "selvhjulpen" og selv finde ud af om det er et produkt vedkommende kan bruge/finde ud af mm. Dette er især vigtigt ved et forholdvis kompliceret produkt som dette, som man jo jævnligt hører historier om folk der har problemer med instillinger mm. i forbindelse med afspilning af diverse filtyper/netværksopsætning mm.
 
Endvidere mener jeg heller ikke at sælger har nogen pligt til at yde omfattende support efterfølgende. Selvfølgelig er man altid villig til at give lidt vejledning over tlf. eller lignende, men man skal jo ikke komme ud til køber og demonstrere de funktioner køber ønsker.
 
Derfor: 
Hvis jeg har forstået det korrekt at "dimsen" virker, men at køber ikke kan få det til at virke med netop hans grej/indstillinger mm. kan jeg ikke se at sælger har gjort noget galt og derfor ikke har nogen grund til at lade handlen gå tilbage.
 
@køber: kender du ikke nogen der kan hjælpe dig med opsætningen af maskinen? Evt. kunne du jo stille nogle spørgsmål her på recordere...
 
 


Redigeret af thor-thor - 08-April-2010 kl. 11:40
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 11:52
mikkelfrost, med mindre boksen er defekt, så lyder det lidt som om, det er en fejl 40, dvs du gør noget forkert, når du bruger/sætter boksen op.
Måske er der nogle, som kender denne boks godt, som evt. kunne hjælpe mikkelfrost.
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 11:58
nu er det ikke mit grej der gør at det ikke virker men maskin.

jeg kan godt komme ind til at den viser at filen ligger på usb hdd men når jeg klikke for at afspille så sker der ikke noget  mere  end sort skæm og og en tids måler det sige -.--.--

jeg kan godt få tv kanaler frem med lyd bare ikke dr hd hvor den vil have lyden til at køre over et andet stik end hdmi og det kan jeg ikke bruge til noget derfor jeg har spøgt ind til  dette og der svared sælge at det kunne den godt  men det vil den ikke derfor ser jeg det som at der er gived forkert oplysning som jeg købte den på og så må den naturlivis tages tilbage da den ikke virker efter hensigten .

jeg har være manual og netted i gennem for at finde hjeælp og tips til den men ikke noget har være en løsning . :(

at sælger har kunne få det til at virke med netværk, kan jeg ikke bruge til noget da jeg ikke har det og ikke får det
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 12:01
hvis der er andre der har den og som kan køre med dr hd lyd over hdmi og som kan afspille filer fra usb hard disk så den køre hd dts pass true( skal kunne køre alt lyd den vej ) til resiver over hdmi så sig til for det er det at sælge sige den kan som jeg ikke kan få den til .

og kan få den til  fra usb hard disk at afspille alle filer for pt vil den ikke afspille nogen .. heller ikke mp3 eller avi




Redigeret af mikkelfrost - 08-April-2010 kl. 12:02
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 12:02
Har du prøvet, at skriver til deres support om dit problem?
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 12:02
ja venter på svar fra dem
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 12:07
Kunne det tænkes at boksen ikke understøtter HE-ACC fra DR HD, som jo ikke er blevet sendt ud gra starten af DR HD?
 
At den ikke kan vise MKV kommer jo an på hvilken codex der er brugt. Min søns Sony TV kan godt vise enklete af de MKV filer vi har, men ikke alle. Igen MKV er bare en container, så det kommer an på hvilken codex der er brugt.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 12:34
og til identifikation af feks codex i mkv filer.. og ikke mindst hvilke lydfiler der er i de enkelt klip kan anbefales at bruge http://mediainfo.sourceforge.net/da således man ved hvad man har.... det er så første skridt i at bevæge sig over mod noget som man VED afspilleren kan afspille... når man gør det.. så er det blot et spørgsmål om at få konverteret lydspor og evt video klippet i containeren... det er der flere programmer der kan gøre relativt smertefrit lidt afhængig af hvad der skal konverteres... men prøv da at researche lidt mere i det.. istedet for bare at afskrive dimsen  
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 13:34
Tech Spec's:
 
Item Number :  301448EK
Capacity :  1 TB
Interface :  Hi-Speed USB 2.0 (USB 1.1 compatible)
Maximum Resolution :  1920 x 1080p
Video Codecs :  MPEG-1, MPEG-2 / HD, MPEG-4, DIVX, XVID, H.264 HD, WMV9 HD
Video Format :  AVI, DIVX, MPG, MP4, MKV, WMV, MOV, ISO, VOB, ASF, TS, TP, TRP, M2TS
Upscaling :  1080i for standard definition movies
Audio Format :  MP3, WMA, AAC, OGG, AC3, MP4, WAV/LPCM
Playlist :  M3U
DTS® :  Supported via optical connection (not HDMI)
Photo :  JPEG**, PNG, GIF, BMP, TIF
Output :  Video: HDMI, Component (YUV), Composite (CVBS)
Audio: Optical Audio, Audio Stereo
Input :  Video: Analog composite video or S-Video
Audio: Analog stereo audio
Network Compatibility :  Ethernet 10/100 Mbps, Wi-Fi (802.11n)
TV Tuner :  Digital Terrestrial Television (DVB-T), High Definition supported
Separate DVB-T antenna might be required(not included)if you are not using a roof top antenna.
TV Systems :  PAL / NTSC
Dimensions :  9.2 x 8.8 x 1.8 in. / 234 x 225 x 46 mm
Weight :  67 oz. / 1900 g
System Requirements :  PC with a USB port; Windows XP, Windows Vista™
500MHz processor or greater
256MB RAM minimum
Routeur B, G or N (2.4GHz)
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2399
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 13:36
Jeg synes ikke der er noget at komme efter.

Det er et veldokumenteret produkt, der er en officiel hjemmeside for det med specifikationer, mulighed for at hente manual, FAQ, support og hvad ved jeg, så køber har haft masser af mulighed for at undersøge de ting han har spurgt sælger om.

Jeg kan ikke se det er sælgers opgave at besvare spørgsmål udover ting som hvornår den er købt, stand og om alle kabler, manualer og emballage følger med. Jeg ved godt at man som sælger gerne vil virke hjælpsom og svare på lidt spørgsmål, men med mindre sælger har påstået den også kan lave kaffe, så mener jeg ikke der er noget at komme efter. Som jeg læser debatten her har sælger fortalt hvilke ting han har fået til at virke, om køber kan gøre ham kunsten efter er sgutte sælgers problem.

At køber ønsker efterfølgende support og forlanger sælger skal komme forbi og stå for opsætning er helt ude i hampen. Jeg kan se at køber har problemer med mkv filer, på produktets hjemmeside står at den understøtter mkv, så vejen frem må være at køber kontakter producentens support og får sin hjælp af den vej..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu