recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - når brugt ikke lever op til beskivelsen fra køber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketnår brugt ikke lever op til beskivelsen fra køber

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 22:27
nu skriv jeg dts der skulle stå HD - dts
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

nu skriv jeg dts der skulle stå HD - dts


Tja, der står ikke nogen steder den understøtter hd-lyd.


Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 22:39
det var det jeg spøgte sælger om bla .  over hdmi og det bliv der svaret ja til .
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

det var det jeg spøgte sælger om bla .  over hdmi og det bliv der svaret ja til .
Jeg tror at du skal stoppe nu Mikkel Frost. Der er intet at komme efter, og du BØR selv checke, om det du køber brugt kan leve op til dine forventninger - uafhængigt af sælger, når denne er privat Wink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

det var det jeg spøgte sælger om bla .  over hdmi og det bliv der svaret ja til .


Det tog mig nu ikke lang tid på hjemmesiden, at finde ud af hvad den kunne understøtte af lyd.
Audio Format :  MP3, WMA, AAC, OGG, AC3, MP4, WAV/LPCM


Af ren og skær nysgerrighed, ville jeg da gerne se den korrespondance.

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

det var det jeg spøgte sælger om bla .  over hdmi og det bliv der svaret ja til .
Mener du, at sælgere i privat handel har en rådgivningspligt?
 
Det tror jeg ikke, at andre end du forventer. Sælger har pligt til at oplyse om varens alder, tilstand osv., men han har ikke nogen pligt til at rådgive dig om, hvorvidt du kan bruge varen til dit specifikke formål. Sådan noget må du selv undersøge.
 
Nu har sælger så efter bedste evne forsøgt at hjælpe dig med at undersøge noget, du lige så godt selv kunne have undersøgt og sparet hans tid. Han lyder faktisk som en flink mand. Så er det efter min mening uanstændigt af dig at gøre ham ansvarlig for den information, han har hjulpet dig med at finde.
 
Du lyder ærlig talt som en person, som man skal passe på med at hjælpe - og som man slet ikke skal rode sig ud i at handle med.
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 23:34
man kan sagtens handle med mig  ... men nu handler det her om at jeg grunde de svar jeg fik købte og da maskinen ikke lever op til de svar så kan jeg ikke bruge den . derfor jeg gerne vil returnere den .


Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 23:49
jeg kan nu godt forstå at mikkelfrost er lidt skuffet, men så er den heller ikke længere. Naturligvis burde han selv have undersøgt. Når sælger melder ud at han ikke har haft den tilsluttet på den måde køber gerne vil, så kan man som køber nok godt gå ud fra at sælger måske ikke er helt skarp på netop det område. 

Mikkelfrost, se da at få den sat til salg og se om ikke du kan komme ud af den uden at det koster alverden. Det er jo netop fordelen ved at købe brugt - at afskrivningen normalt ikke er så alvorlig, som hvis man laver et fejlkøb på et nyt produkt. 


Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2399
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Nu har sælger så efter bedste evne forsøgt at hjælpe dig med at undersøge noget, du lige så godt selv kunne have undersøgt og sparet hans tid. Han lyder faktisk som en flink mand. Så er det efter min mening uanstændigt af dig at gøre ham ansvarlig for den information, han har hjulpet dig med at finde.


Det er lige præcis den slags der gør det svært at være en hjælpsom sælger, man prøver at være hjælpsom og hjælper køber med at finde svar på spørgsmål og i stedet for tak mener køber så at man hæfter for rådgivning.. Ikke nok med at man bruger tid på at undersøge ting køber lige så godt selv kunne have undersøgt, man skal også have på puklen for det..

Det er rigtigt trist at fremgangsmåden tilsyneladende skal være "ingen kommentarer", hvis køber spørger om andet end pris, alder og stand så svar med et link til forhandlerens hjemmeside og intet andet.

Langt de fleste mennesker er heldigvis stille og rolige, men indimellem render man så på en krakiler der forlanger alt muligt mellem himmel og jord og kører stilen, at "alt hvad du siger kan og vil blive brugt imod dig" og så bliver det pludselig et selvmål at man forsøgte at være hjælpsom. Det kan bare ikke være rigtigt at det skal være lavest mulige fællesnævner der skal lægge stilen, det er fanme trættende..

Jeg håber så for sælgeren i tråden her, at køberen ikke er en af de tosser som efterfølgende starter en personlig vendetta og råber om bål, brand og uærlighed hver gang sælger prøver at sælge noget fremover, den slags mennesker findes også..
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4944
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 00:47
For lige at afrunde denne tråd...

Tidligere har mikkelfrost købt den af rlvrlv for HBO 1500 kr som netop var 1500 kr.

Nu sætter Mikkelfrost den så selv til salg for HBO 1600 kr...
Til top
Fakker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 01:32
Hehe for fanden da, man kan sgu da næsten ikke andet, ind at grine af det her.

Christ
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 01:39
Om ikke andet så må jeg sige den her tråd har leveret rigeligt god underholdning :)

Meget optimistisk at forsøge at komme ud af det her med profit.. =)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu