recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Når en total TV noob søger råd . . 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNår en total TV noob søger råd . . 

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Novatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2009
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Spørgsmålet går mere på om det nu også  er så kikset og utilstedeligt, at blande sig i en LCD tråd med plasma råd, når/hvis trådstarter tydeligvis ikke har den store indsigt i markedet . . ?

Mig ville det ikke gøre noget, hvis man hurtigt og med få spørgsmål spurgte ind til det. Og hvis trådstarter var med på det, så kunne man forsætte over i plasma forumet.

Præcis, i stedet for at tæppebombe trådstarteren med plasma viden, så giv manden nogle simple plusser og minusser ved teknologien, og lad ham selv vælge.

Det er fuldstændig vanvittigt, når folk bringer snak om sortniveau og farver fra 90H, V20 osv. ind i en tråd om fjernsyn til 8000 for at overbevise manden om, at vælge plasma - det er netop derfor jeg blev irriteret.

Faktummet er, at fra Panasonic, har man 2 valg til lavpris skærm under 10 kilo - G20 og X20. Og begge skærme er ikke så uber, som folk gør dem til.

Fx Pipper har netop haft meget svært ved sit fjernsynsvalg, og endte med en LCD til ca. 10k, der iflg. ham er G20 overlegen - tror at plasma folkene skal tage deres fanboy briller af, og måske indse at 2010 ikke nødvendigvis er plasmaets år for den almindelige forbruger.

Vil dog påpege, at jeg ikke tvivler på at i den dyre ende, er plasma LCD overlegent. Men langt de fleste mennesker vil altså bare have en skærm til omkring 10kilo, og der findes alternativer til plasma i den prisklasse.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 16:45
Efter min mening er det fuldstændig på sin plads, at komme med råd om andet end det trådstarter efterspørger, især når han decideret gør opmærksom på, at han ikke ved ret meget om det.

Noget andet jeg også synes ville være i orden er, hvis man kunne begrunde sine anbefalinger i andet end at: mit "indsæt selv navn" tv derhjemme/hos naboen/set i Fona etc. er utrolig godt.

Jeg synes for tit at folk udveksler gensidig uvidenhed, der ikke har rod i virkeligheden.

Så begrundelser der læner sig op af anbefalinger eksempelvis fra Flatpanels/andre seriøse testsider etc. ville være mere end velkomne.

Redigeret af thor-thor - 30-April-2010 kl. 16:45
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 17:50
Jeg er slet ikke enig_Novatic .  Mit intryk af markedet - ud fra test - er at det netop er i det billigere segment at de gode plasma skodder LCD . Pipper har tydeligvis fået et LCD TV som passer ham bedre end plasma i ca samme prisniveau . Men som jeg tolker nogle af Pippers indlæg foretrækker han faktisk ikke den lidt mere korrekte billedgengivelse, som plasmaen (sandsynligvis) performer. Og respekt for det, - manden har sgu prøvet produkterne af under hjemlige forhold. 
Min opfattelse er, at absolut minimum 50 % af alle fladskærmskøbere (40" plus) ville være bedst tjent med  et plasma produkt . Men langt,langt fra 50 % af fladskærmssalget er jo plasma . . ! Og det skyldes altså ikke retention,strømforbrug,reflektioner,buzz osv osv . Det skyldes primært fordomme,forkert rådgivning og instinktet til at følge flokken .
Men man skal nok heller ikke lukke øjnene for, at en hel gamer generation har vænnet sig til en LCD skærm og ubetinget forbinder det med optimal billedkvalitet . Ligesom at MP3 er lig med optimal lydkvalitet.

Selvfølgelig skal Pipper, J_A, måske mig selv, og mange andre købe LCD, - men igen er udgangspunktet en hel anden
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu