recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NRK1HD på Yousee - Optagelse virker ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NRK1HD på Yousee - Optagelse virker ikke

Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
DJ_klein Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJ_klein Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 22:47
Jeg har samme problem med optagelse af TV3. Har også Yousee fuldpakke, har også prøvet at pause-live tv, det vil den heller ikke. Ser frem til at høre om Yousee kan finde en løsning.

Til top
PeterJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Maj-2013
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 00:47
Oprindeligt skrevet af PeterJensen PeterJensen skrev:

Jeg har DMR-BCT820 siden august 2013 og YouSee fuldpakke. Der har aldrig været problemer med at optage. I forgårs (29-Maj-2014) anbefalede maskine at køre en rescan. Derefter har det ikke været muligt at optage NDR.
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

I går 5. november opdagede jeg, at programmer på NRK1HD på Yousee (fuldpakke) ikke længere kunne optages på min Panasonic DMR-BCT820 recorder
Oprindeligt skrevet af DJ_klein DJ_klein skrev:

Jeg har samme problem med optagelse af TV3.
Kan ikke optage NRK1HD og heller ikke TV3HD. Til gengæld kan NDR igen optages uden der har været kørt rescan eller anden form for vedligehold på maskinen. Kunne det tyde på, at det er YouSee, der ikke har helt styr på tingene?
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Doo Wop Doo Wop skrev:

Jeg har YouSee og stor tillægspakke med bland selv. Bor på Frederiksberg. Jeg har her for en halv times tid siden sat min Panasonic 820 til en direkte optagelse samt senere en timer optagelse. ingen af optagelserne lykkedes. Men på min helt nye Panasonic 940 var optagelsen som den skulle være. Min 820 har under 15 timers optagetid tilbage. Kan det være årsagen? Hvor meget tid er der tilbage på din?

Har du tilfældigvis kort/kort-læser i din 940 og ingen kort/kortlæser i din 820 ?
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Har du tilfældigvis kort/kort-læser i din 940 og ingen kort/kortlæser i din 820 ?
Vedt godt at spørgsmålet ikke var til mig, men der er ikke kortlæser i min 820.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Doo Wop Doo Wop skrev:

Men på min helt nye Panasonic 940 var optagelsen som den skulle være.
Det kunne få mig til at skifte 820'eren ud. Også fordi den har 3 tunere. Jeg tror ikke på, at Panasonic kommer med en firmwareupdate, der får 820 til at fungere.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 10:56
Jeg har lige prøvet, at sætte kort i min 720. Den kunne dekode de kanaler jeg har abn. på. Men kunne stadig ikke optage.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Doo Wop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-August-2008
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Doo Wop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 12:32
DrageMester: Jeg har et tvillingekort/Strong CA-modul købt af YouSee i både 820 og 940.

I øvrigt:
820'eren er købt i et Panasonic Center med dansk betjeningsvejledning. Så selvom recorderen er den tyske model, er den tilpasset det danske(nordiske) marked, og skal kunne optage alle YouSee kanaler, jeg har adgang til.
940'eren er den 100 % tyske model.
Jeg har i går lørdag modtaget yderligere tvillingekort/Strong CA-modul købt af YouSee, så jeg nu kan sætte 2 stk. i hver recorder.
Når det er gjort, vil jeg i løbet af et par dage lave nogle testoptagelser på begge maskiner og melde tilbage. Skriv gerne en opdateret liste over hvilke kanaler, der ikke kan optages (udover NRK HD. Er det også TV3 HD og ?)
PS: Antenneanlægget er ikke problemet.

Doo Wop
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 12:35
Her er det TV 3 HD som ikke kan optages. Har ikke testet NRK.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
DJ_klein Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Januar-2006
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJ_klein Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 17:08
Min 820-model er også uden kort, har som nævnt problemet på TV3 HD, og har lige testet på NRK, med samme resultat. Den seneste vellykkede optagelse fra TV3 HD er fra d. 28/10. Jeg håber meget at YouSee kan løse problemet.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af DJ_klein DJ_klein skrev:

Min 820-model er også uden kort, har som nævnt problemet på TV3 HD, og har lige testet på NRK, med samme resultat. Den seneste vellykkede optagelse fra TV3 HD er fra d. 28/10. Jeg håber meget at YouSee kan løse problemet.

Jeg har en optagelse fra NRK1HD d. søndag 2. november, mens optagelse fejlede onsdag 5. november, så der er gået noget galt derimellem.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 18:11

Mon at problemet ligger hos udbyderen.? Problemet er koncentreret omkring Panasonic maskinerne, det leder ikke lige hen til et udbyder problem..?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 18:30
Jeg har haft optaget lidt fra TV3 på mit Panasonic TV. Og det er gået fint med at optage, men jeg kan ikke spole i det. Og det kan jeg godt, med tidligere optagelser. Det hele er altså lidt underligt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu