Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MaxM
Ny bruger
Oprettet: 30-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
|
Sendt: 27-September-2008 kl. 15:12 |
Konkret ønske: At kunne vælge undertekst størrelse og gennemsigtighed.
Efterhånden er der vel en del der har TV over 32", hvor DVB teksterne på HDboxen er alt for store og skæmmer billedet. Det må kunne lade sig gøre, da jeg læser at der har i tidligere software været for små tekster.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
fast2night
Guld medlem
Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
|
Sendt: 27-September-2008 kl. 15:45 |
MaxM skrev:
Konkret ønske: At kunne vælge undertekst størrelse og gennemsigtighed.
Efterhånden er der vel en del der har TV over 32", hvor DVB teksterne på HDboxen er alt for store og skæmmer billedet. Det må kunne lade sig gøre, da jeg læser at der har i tidligere software været for små tekster.
|
Der har været tale om meget små undertekster på Discovery HD, men da de anvender hardmattede undertekster på kanalen, har det ikke noget med boksens skrifttype fra TTV-chippen at gøre. Jeg tvivler meget på at der kan gøres noget ved størrelsen, da det hænger sammen med TTV delen i modtageren, og det er herfra de store undertekster hentes på kanaler, der anvender denne form for DVB-Subs.
|
Mvh Hans
|
Nysgerrige Ib
Ny bruger
Oprettet: 16-Oktober-2008
Point: 4
|
Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 20:36 |
Jeg har nu haft You See`s digitale tv med samsung smt-3126 i 14 dage. Den virker i det store hele fint, men der er en ting der driller... Når jeg ønsker at optage et program, enten ved programering i tv guiden eller med en straks optagelse, så kan jeg ikke gå ind og se denne optagelse før den er slut eller man manuelt stopper optagelsen. I mit mediecenter er det ikke noget problem. Gør jeg noget forkert, eller kan man bare slet ikke se en optagelse før den er slut ???![](http://www.recordere.dk/forum/smileys/smiley5.gif)
|
LGR01
Guld medlem
Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 546
|
Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 20:46 |
Det kan man ikke, du gør ikke noget forkert. Leif
|
oo27
Guld medlem
Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
|
Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 22:23 |
Nu har jeg både 3106 og 3126 - kan jeg så godt oprette et ønske i denne tråd Jeg har et brændende ønske om at boxene vil kunne 'auto' outputte alt efter signalet.
Fx ved SD kanaler som DR og TV opfanger boxen selv at der kommer et 576i signal og sender det ud via HDMI.
På HD kanalerne opfanger den selv at det er et 1080i signal der bliver sendt og sender automatisk 1080i via HDMI.
Det kan da vel ikke være en HW begrænsning, men må vel formodes at ligge indenfor rækkevidde via SW?!
|
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
|
T-teknik
--
Bruger er stoppet
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
|
Sendt: 12-November-2008 kl. 11:41 |
Jeg mener, det er en mangel, at det ikke er muligt at bladre på sider der består af flere dele.
Og at det ikke er muligt, at fastholde en side.
Disse ønsker så jeg gerne på dekoderens tekst-tv
via en opdatering
Samt en udbygning af tekst-tv med kombi tekst fra både tv og tekst-tv - hvilket jeg også har påpeget i et andet forum, at det ikke er muligt på TV2.
- Øvrig debat om mit sidste ønske i denne tråd er der et andet sted i dette forum
|
HansHe
Junior bruger
Oprettet: 29-November-2008
Point: 29
|
Sendt: 29-November-2008 kl. 02:25 |
mmm
|
Swingking
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2006
Point: 915
|
Sendt: 05-December-2008 kl. 13:33 |
- Den kan ikke huske hvor man kom til sidst man så en optagelse, og man kan ikke sætte "bogmærker", så man skal spole sig frem til det sted man stoppede – og det kan tage lang tid fordi der spoles så forholdsvis langsomt.
- Man skal selv zoome billedet hver gang man vil se TV 2 NEWS, selv om kanalen udsender et zoomsignal.
- Man kan ikke slette den optagelse man lige har set – man skal først begynde at se en ny optagelse før den forrige kan slettes.
- Mange oplever at de jævnligt må slukke boksen helt for at få billede og lyd til at holde op med at hakke.
- Man kan ikke automatisk optage alle nye afsnit af sin yndlingsudsendelse; man skal selv huske at tilføje optagelsen uge efter uge.
- Tekst-tv fungerer helt urimelig langsomt som på et tv i starten af 80'erne.
|
Sony Bravia KD-65X8505C
|
kimila
Super bruger
Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Point: 314
|
Sendt: 07-Februar-2009 kl. 18:09 |
Mulighed for søgning på tid i optaget programmer.
Kapitler i optagelser f.eks hver 5 minut.
Husker stedet hvor man stoppede afspilning af program så man starter derfra igen ved afspilning af program.
Det er nogle af mine ønsker.
|
mvh
kimila
|
buur
Ny bruger
Oprettet: 12-August-2005
Point: 13
|
Sendt: 09-Februar-2009 kl. 17:21 |
man kunne godt forbedre boksen, så det ikke er så langsommeligt at spole hen til et bestemt sted på det man har optaget. Ligesom hvis man ikke har fået set en optaget film helt færdig, så er det irterende at man ikke kan starte fra hvor man sluttede!
|
danorum
Ny bruger
Oprettet: 12-Februar-2007
Point: 16
|
Sendt: 15-Februar-2009 kl. 14:27 |
Efter et par dage med min nye SMT-H3106 er der et par helt tydelige ønsker der lige dukker op: - Mulighed for at optage direkte fra søgningsresultaterne i TV Guiden
- Mulighed for at optage fra Nu&Næste bjælken, når denne viser et fremtidig program på den aktuelle - eller anden kanal.
- Langt bedre TTV
- Omgående indikation på, at "Boxen" har modtaget mit tastetryk på fjernbetjeningen, evt. via kliklyd eller visuelt signal i boxen ellr på TV.
Herudover kunne der godt være langt langt flere film på Cinema.
|
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
|
Sendt: 15-Februar-2009 kl. 16:33 |
danorum skrev:
Efter et par dage med min nye SMT-H3106 er der et par helt tydelige ønsker der lige dukker op:
- Mulighed for at optage direkte fra søgningsresultaterne i TV Guiden
- Mulighed for at optage fra Nu&Næste bjælken, når denne viser et fremtidig program på den aktuelle - eller anden kanal.
- Langt bedre TTV
- Omgående indikation på, at "Boxen" har modtaget mit tastetryk på fjernbetjeningen, evt. via kliklyd eller visuelt signal i boxen ellr på TV.
Herudover kunne der godt være langt langt flere film på Cinema.
|
Hvad mener du med optage fra?
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|