recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Næsten ny vaskemaskine bortgives
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Næsten ny vaskemaskine bortgives

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Har haft en rep ude.... Det ville koste 1800 at få nyt kar i
Det er så pris med arbejdsløn, så en gør-det-selv må kunne gøre det billigere, hvis det ellers er til at få fat i reservedel. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Koster den nye vaskemaskine over 1800 kroner?
Hvis ja, så få den gamle lavet om ikke andet så for miljøets skyld Wink



Hvorfor dog det, mentaliteten er jo køb, smid ud, køb, smid ud, køb, smid ud

Sarkasme kan forekomme



Jeg havde på et tidspunkt en kolega der var så forhipper på facaden ud ad til at han skiftede sin 4 mdr gamle opvaskemaskine ud fordi den ik lige passede ind i stilen hjemme hos ham og konen

Jeg har fået ny opvaskemaskine, der var klasser over hvad jeg selv ville betale på den måde :)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:


Jeg har fået ny opvaskemaskine, der var klasser over hvad jeg selv ville betale på den måde :)


Forklaring udbedes! Hvordan kan en opvaskemaskine være klasser over hvad du vil betale??

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:


Jeg har fået ny opvaskemaskine, der var klasser over hvad jeg selv ville betale på den måde :)


Forklaring udbedes! Hvordan kan en opvaskemaskine være klasser over hvad du vil betale??

Flemming

At jeg ikke ville betale de Ca 13.000 maskinen kostede på daværende tidspunkt.
Havde jeg skulle købe den frisk, havde jeg valgt en lavere modelserie.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 16:32
Det lyder godt nok billigt hvis 1800,- kr., det er den færdige pris...

Det kan godt lidt ligne et kar som der også bliver brugt i nogle af vores små maskiner, og det passer meget godt med ca. 1800,- kr, for et plast yderkar alene, ex. moms.

Og udskift af komplet yderkar kræver en fuld adskillelse, og er en tidsrøver, så der kan nok også godt komme nogle arbejdstimer på.




Redigeret af Jever - 12-August-2020 kl. 16:35
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:


Jeg har fået ny opvaskemaskine, der var klasser over hvad jeg selv ville betale på den måde :)


Forklaring udbedes! Hvordan kan en opvaskemaskine være klasser over hvad du vil betale??

Flemming

At jeg ikke ville betale de Ca 13.000 maskinen kostede på daværende tidspunkt.
Havde jeg skulle købe den frisk, havde jeg valgt en lavere modelserie.

Nå, det var prisen og ikke maskinen der var klasser over hvad du ville betale 🙂

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Koster den nye vaskemaskine over 1800 kroner?
Hvis ja, så få den gamle lavet om ikke andet så for miljøets skyld Wink

Der er jo så det han overlader til andre, det med miljøets skyld.

Med alt det jeg har i lommerne smutter det også en gang i mellem for mig at noget kommer med i vaskemaskinen.
Gætter på at “ning” har det på samme måde og på ingen måde har lyst til at skifte kar 2 gange om året. Så hellere få en maskine der ikke har plastickar og overlade den anden til en der kan bruge en med plastkar.
Der flotte her er så at han vil give den bort til en anden, der på den måde kan få en billig næsten ny vaskemaskine, i stedet for at blive sur og smide fejlinvesteringen på genbrugspladsen!


Klaus


Redigeret af KlausDM - 12-August-2020 kl. 22:51
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 23:05
Det er nemlig rigtig Klaus... Håber at finde en der vil gøre forsøget....
Det er faktisk en ganske fin maskine med 7 kg kapacitet og 10 års motorgaranti
Ning
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 06:21
Hvis man skal lære noget at den historie, hvordan kan man se, at vaskemaskinen har plast eller bundkar? Står det i specifikationerne?
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Hvis man skal lære noget at den historie, hvordan kan man se, at vaskemaskinen har plast eller bundkar? Står det i specifikationerne?

Ja, løft på maskinen. Og/eller gå ind til en rigtig el-installatør som kan fortælle lidt om levetid mv. Da jeg købte sidste gang, var rundt ved de store kæder. Rimelig useriøs rådgivning. Pris og kvalitet hænger sammen. Og det nytter ikke noget at have lang garanti på en del af maskinen, hvis resten går i stykker. Mit krav sidste gang blev, ud over stål frem for plastic (som jeg faktisk ikke var klar over man brugte, på det tidspunkt), at man skulle kunne få reservedele til en fornuftig pris, og en rimelig sikkerhed for at de også kunne skaffes, samt rimelig lang levetid. Der var lidt forskellige muligheder, men den billigeste af de gode på det tidspunkt var Miele. Der er nu gået 15 år, og for en måned siden kom den med fejl på vand. Det viste sig at være en udluftningsslage i toppen af tromlen. Pris: 120kr, 2 skruer til toppladen og jeg kunne skifte den selv. Maskinen skulle have holdt i 20 år ved almindelig brug. Men vil sige at vi købte den da vi fik børn, og den har kørt rigtig meget, og i en periode kørte den næsten hver dag med tøj fuld af jord og pløre (de gik i natur børnehave). Dengang gav vi kun 1000kr mere, end vi skulle have givet for en køb og smid væk maskine, med de samme funktioner. Og de havde en leve tid på 5-6 år. Men nogle gange kan man opleve kortere levetid. De kan næsten oplyse dig om hvad der går i stykker først, på de forskellige fabrikater. Når de går i stykker er det ofte “planlagt”. Men prisen vil også afspejle det :( 
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 17:49
Miele er lige så meget noget skrammel, som så meget andet! Havde en Miele, den 2. dyreste model på købstidspunktet (15.000,-). Da den var 10 år (havde kun kørt hvad der svarer til 7 års normaldrif, iflg. en Miele tekniker), så kom der en fejl på styreprintet. En fejl man ofte ser, på tværs af mærkerne. Miele ville så lige have den nette sum af 3.500,-, for at skifte printet. Løsningen blev i stedet selv at afmontere printet, sende det til Tyskland, og få de repareret, endda med 1 års garanti. Pris: 800,-
Så Miele? Nej tak.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2020 kl. 08:07
800 kr er da ret billigt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu