Allerførst tak for en yderst informativ side!
Jeg har et spørgsmål der måske kan synes en smule "basic" for nogen af jer. Når nu jeg spørger alligevel er det fordi jeg ikke har kunne finde svar ved at bruge søgefunktionen her på siden.
Det drejer sig om køb af DVD,HD DVD, Blueray skiver fra USA (NTSC) vs at købe skiver i Europa (PAL).
1) Køber man den samme alm DVD titel i henholdsvis Europa og USA: Så er billedkvaliteten vel ikke ens når jeg afspiller på min Europæiske DVD afspiller? Hvis jeg vil have optimal billedkvalitet (farver,flest linjer) skal jeg så købe titlen i Europa og holde mig fra USA (NTSC)?
2) Film på alm DVD skiver hvor producenten skriver at filmen er "shot in High Definition" skal jeg fortsat vælge den Europæiske (ofte dyrere) titel fremfor den tilsvarende amerikanske hvis jeg vil sikre mig bedste billedkvalitet? (altså PAL fremfor "uldent" NTSC)
3) Når vi taler om deciderede HD-DVD'er og Blueray, er der så nogen forskel på kvaliteteten om jeg køber titlen i Europa eller USA? (Influerer NTSC evt stadig negativt på billedet) selvom vi taler om HD_DVD og Blueray?
MVH
IB
Redigeret af Indigo Blue - 14-Januar-2008 kl. 19:34