|
Nu er det nok - Yousee CG3000 skal ud |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | |
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var nu mere fordi, du spurgte om den var grim... Selvfølgelig vil udvendige antenner give bedre dækning.
|
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4006 |
Jeg har den stående på mit arbejdsværelse. Den dækker hele mit hus (4 etager) uden problemer.
AC i stue og på første og N resten af vejen. |
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
![]() |
|
teleplus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
Måske har manden en kone der er allergisk på kabler/udstyr ![]() Torben - du kommer ikke videre med CG3000 eller CG3700 - de er bare for dårlige til dine behov. Sat den i bridge mode og sat din egen router. Invester det der skal til og så er du sikker på god performance de næste 2-3 år. YouSee router i brudge mode kam gemmes hvor som helst - den skal kun videresende signalet til din router. På den anden side - de nye routere - især dem i AC1900 eller AC2400 mode kommer med 3-4 udvendige antenner - dem slipper du ikke for. Nu er Hummelmose ASUS freak - men der findes andre gode routere der kan bruges. Netgears Nighthawk er meget populær og performer godt (AC 1900 model). Man kan godt se mange gode routere og deres tests her: God fornøjelse...
|
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4006 |
Hvorfra får du det til at jeg er ASUS freak - Jeg redegjorde i mit første svar hvorfor jeg kunne lide den ASUS jeg har. Primært p.g.a. VPN server indbygget, og så har den også parental control, så du kan tidslåse specifikke klienter. Det ved jeg godt der er en masse andre routere der kan, men dem har jeg ikke erfaring med. Jeg anbefaler blot den router jeg har nu. Det gør mig vel ikke til freak.
|
|
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Hvis den skal stå i stuen? Så afgjort ja! Der er noget 80'er punker over den. Men som sagt, så kan den nok klare at stå i bryggers, hvor modem også er, men med en kønnere model (ala Airport Extreme) kunne den stå på en reol i stuen. Jeg har nok også bare en illusion om, at en Apple router vil opføre sig bedre med alle de æble-dimser vi i forvejen har, men anmeldelserne på nettet bakker ikke rigtigt op om den idé. Jeg tror lige vi venter til efter januar, hvor regningerne er temmelig voldsomme og ser hvordan måneden er forløbet. Pt. er min største anke, at browsere mv. ligesom venter på noget før siderne loades. Når der først er hul igennem, så går det tjept, men som nogen skrev tidligere, så virker det som om routeren venter på at få grønt lys og så kommer indholdet. jeg oplever ikke rigtigt det samme på min stationære. Jeg har smidt routeren ned på kanal 1, hvor der kun er ét andet netværk med -89 dB styrke vs de -50 dB mit eget pt har, så der burde være afstand nok. Det er bare så dumt, når der nu ikke er ét eneste 5 GHz net i sigte, at jeg så ikke bare napper den i stedet... Redigeret af Torben Rasmussen - 23-December-2014 kl. 20:06 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Jeg skippede min Airport Extreme p.g.a. dårlig dækning.
Et WIFI accesspoint er ikke et møbel. :-).
|
|
|
|
![]() |
|
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
Falder strømforbruget på Netgear routeren, når den kører i Bridged Mode?
J |
|
![]() |
|
Ras_K ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 77 |
Inspirerende tråd. Står lidt i samme dilemma som Torben Rasmussen. YouSee og CG3000, som ikke dækker hele huset med Wifi. Har hertil en billig N300 router (Asus RT-N12E), som fungerer som access point i den ene ende af huset. Samlet skraller det lige an.
Ovenstående routere er ca. lige gode, hvad angår rækkevidde, når jeg måler med Wifi Analyzer (android app). De kan hver især dække næsten hele huset. Kan jeg regne med, at en ASUS RT-AC68U har så meget bedre rækkevidde end hver af de to ovennævnte, at den alene vil kunne dække hele huset? Kan man vurdere rækkevidden her?: http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/graph/111-2_4-ghz-dn-c/950-multi-functional-gigabit-superspeedn-router/1234-netgear-r7000-nighthawk/1235-asus-rtac68u Mvh Rasmus K., netværks-novice Redigeret af Ras_K - 25-December-2014 kl. 20:35 |
|
![]() |
|
Ras_K ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 77 |
Øv. Ovenstående link til smallnetbuilder må kopieres manuelt for at virke..
Redigeret af Ras_K - 25-December-2014 kl. 20:36 |
|
![]() |
|
teleplus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
Netgear Nighthawk sælges til 799.- i Elgiganten fra d. 27.12
http://tilbudsavis.elgiganten.dk/ - side 16/17 Det er små 400.- i besparelse i forhold til Asus RT-AC68U Har haft begge to - de performer utrolig tæt i beton helvede jeg bor i (Efter min mening to bedste routere jeg nogen sinde har testet) |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Et godt tilbud. Den overvejer jeg lige. Januar er dog en dum måned at købe ting i for mig, men de 1000 kr kan jo så ret nemt gemmes på kontoudtoget :-)
Hvordan foregår det i øvrigt mht. HDCP? Skal jeg hive min switch af og sætte den i den nye router, eller kan den stadig sidde i CG3000 og så uddeler den nye router blot IP-adresser på WIFI? Og hvis CG3000 ikke skal uddele IP'ere skal det vel konfigureres i CG3000, som nogen vist forslog på side 1 - hvor gøres det? |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Du skal blot disable NAT på CG3000, så den er RENT modem.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |