recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nu er det nok - Yousee CG3000 skal ud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nu er det nok - Yousee CG3000 skal ud

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Undskyld mig. 

Man ønsker en WIFI router med god dækning, men man ønsker ingen antenner. Kom nu ind i kampen. Du kan ikke få det hele. Skjulte antenner giver dårligere dækning.

Det var nu mere fordi, du spurgte om den var grim... Selvfølgelig vil udvendige antenner give bedre dækning.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4006
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 18:10
Jeg har den stående på mit arbejdsværelse. Den dækker hele mit hus (4 etager) uden problemer. 

AC i stue og på første og N resten af vejen.

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg gjorde ikke så meget ud af at prøve at få CG3700, da I jo alligevel ikke roser den specielt. Vi har nogle kontakter i Yousee i forbindelse med FlatpanelsDK, men da mit problem ikke har en dyt med TV at gøre, så har jeg ikke moral til at trække på nogen af dem. Jeg ser mig nok omkring efter en anden router på et tidspunkt. Min største anke ved Asus er at den er frygtelig grim, hvis jeg nu vælger at trække den ind i stuen. Vores hus er dog i to plan, og bryggers er næsten placeret midt for i stueplan, så jeg kan nok overleve med at gemme den i teknikskabet igen. Det vil maksimalt give et par meter + 1 gasbetonvæg ekstra.

Måske har manden en kone der er allergisk på kabler/udstyr Wink

Torben - du kommer ikke videre med CG3000 eller CG3700 - de er bare for dårlige til dine behov. Sat den i bridge mode og sat din egen router. Invester det der skal til og så er du sikker på god performance de næste 2-3 år. YouSee router i brudge mode kam gemmes hvor som helst - den skal kun videresende signalet til din router. På den anden side - de nye routere - især dem i AC1900 eller AC2400 mode kommer med 3-4 udvendige antenner - dem slipper du ikke for. 

Nu er Hummelmose ASUS freak - men der findes andre gode routere der kan bruges. Netgears Nighthawk er meget populær og performer godt (AC 1900 model). Man kan godt se mange gode routere og deres tests her:

God fornøjelse... 
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af teleplus teleplus skrev:

Nu er Hummelmose ASUS freak - men der findes andre gode routere der kan bruges. Netgears Nighthawk er meget populær og performer godt (AC 1900 model). Man kan godt se mange gode routere og deres tests her:

God fornøjelse... 

Hvorfra får du det til at jeg er ASUS freak - Jeg redegjorde i mit første svar hvorfor jeg kunne lide den ASUS jeg har. Primært p.g.a. VPN server indbygget, og så har den også parental control, så du kan tidslåse specifikke klienter.

Det ved jeg godt der er en masse andre routere der kan, men dem har jeg ikke erfaring med. Jeg anbefaler blot den router jeg har nu. Det gør mig vel ikke til freak.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

http://www.asus.com/Networking/RTAC68U/

Syntes du virkelig den er grim ?

Hvis den skal stå i stuen? Så afgjort ja! Der er noget 80'er punker over den. Men som sagt, så kan den nok klare at stå i bryggers, hvor modem også er, men med en kønnere model (ala Airport Extreme) kunne den stå på en reol i stuen. Jeg har nok også bare en illusion om, at en Apple router vil opføre sig bedre med alle de æble-dimser vi i forvejen har, men anmeldelserne på nettet bakker ikke rigtigt op om den idé.

Jeg tror lige vi venter til efter januar, hvor regningerne er temmelig voldsomme og ser hvordan måneden er forløbet. Pt. er min største anke, at browsere mv. ligesom venter på noget før siderne loades. Når der først er hul igennem, så går det tjept, men som nogen skrev tidligere, så virker det som om routeren venter på at få grønt lys og så kommer indholdet. jeg oplever ikke rigtigt det samme på min stationære. Jeg har smidt routeren ned på kanal 1, hvor der kun er ét andet netværk med -89 dB styrke vs de -50 dB mit eget pt har, så der burde være afstand nok. Det er bare så dumt, når der nu ikke er ét eneste 5 GHz net i sigte, at jeg så ikke bare napper den i stedet...

Redigeret af Torben Rasmussen - 23-December-2014 kl. 20:06
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 20:07
Jeg skippede min Airport Extreme p.g.a. dårlig dækning.

Et WIFI accesspoint er ikke et møbel. :-). 
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 22:01
Falder strømforbruget på Netgear routeren, når den kører i Bridged Mode?

J
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ras_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2014 kl. 20:31
Inspirerende tråd. Står lidt i samme dilemma som Torben Rasmussen. YouSee og CG3000, som ikke dækker hele huset med Wifi. Har hertil en billig N300 router (Asus RT-N12E), som fungerer som access point i den ene ende af huset. Samlet skraller det lige an.

Ovenstående routere er ca. lige gode, hvad angår rækkevidde, når jeg måler med Wifi Analyzer (android app). De kan hver især dække næsten hele huset.

Kan jeg regne med, at en ASUS RT-AC68U har så meget bedre rækkevidde end hver af de to ovennævnte, at den alene vil kunne dække hele huset?

Kan man vurdere rækkevidden her?: http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/graph/111-2_4-ghz-dn-c/950-multi-functional-gigabit-superspeedn-router/1234-netgear-r7000-nighthawk/1235-asus-rtac68u

Mvh Rasmus K., netværks-novice

Redigeret af Ras_K - 25-December-2014 kl. 20:35
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ras_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2014 kl. 20:34
Øv. Ovenstående link til smallnetbuilder må kopieres manuelt for at virke..

Redigeret af Ras_K - 25-December-2014 kl. 20:36
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2014 kl. 20:43
Netgear Nighthawk sælges til 799.- i Elgiganten fra d. 27.12

Det er små 400.- i besparelse i forhold til Asus RT-AC68U

Har haft begge to - de performer utrolig tæt i beton helvede jeg bor i (Efter min mening to bedste routere jeg nogen sinde har testet)

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 21:40
Et godt tilbud. Den overvejer jeg lige. Januar er dog en dum måned at købe ting i for mig, men de 1000 kr kan jo så ret nemt gemmes på kontoudtoget :-)

Hvordan foregår det i øvrigt mht. HDCP? Skal jeg hive min switch af og sætte den i den nye router, eller kan den stadig sidde i CG3000 og så uddeler den nye router blot IP-adresser på WIFI? Og hvis CG3000 ikke skal uddele IP'ere skal det vel konfigureres i CG3000, som nogen vist forslog på side 1 - hvor gøres det?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 21:42
Du skal blot disable NAT på CG3000, så den er RENT modem.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu